Citat:
Ursprungligen postat av
cleft
http://www.svtplay.se/video/2453339/deep-talk/avsnitt-3 Om droger. Har inte programmet själv än, det är någon "expert" med från Maria Ungdom som förmodligen är lika vetenskaplig, logisk och opartisk som Hitler hade varit som domare i en rättegång om hets mot judar...
"Experten" svarar (svamlar) på frågan vad som är farligast, cannabis eller alkohol:
"Jag tror inte man kan svara, det är som att jämföra äpplen och päron hehe... Det är två helt olika substanser, båda är beroendeframkallande..." "Bla bla bla" "Jag tycker inte att det är en särskilt viktig diskussion för att båda två kan vara farliga på olika sätt för olika människor... Jag försöker ibland tänka på den här frågan såhär, för att det är jätte ofta folk frågar, så känns det som, jag fattar inte riktigt frågan hehehe... Båda är farliga!"
Bokstavligen 8 sekunder efter hennes svamlande om vad som är farligast av cannabis och alkohol får hon frågan om vilken som är den farligaste drogen: "Nikotin och alkohol."
Vad säger man? Helt sjukt... Bara
ordet cannabis gör dem så förvirrade att de inte klarar av att svara på en enkel fråga som uppenbarligen har ett enkelt svar, som hon bevisade i nästa fråga.