2015-08-06, 17:50
Medlem
afvongreves avatar
Jag fick inget svar men det verkar vara Ida J. som det skrevs om från första början. Politiskt åt vänster... ja det får ju inte tjejer vara
Citera
2015-08-06, 17:51
Medlem
Någon som har tillgång till BOs vänner på fb, kanske kan kolla om där kan finnas någon intressant med efternamnet Johansson.
Citera
2015-08-06, 17:52
Medlem
vitraevs avatar
Om jag nu inte är helt ute och cyklar så framgår det av BO twitter att det är en "han" som är intresserad av henne, trots att hon inte är intresserad tillbaka och trots att den här mannen redan har flickvän.

BO påstår i ett annat twitter-inlägg att hon har problem med "folk" som inte slutar ringa henne.

Är det någon som vet vem den här mannen är?
Citera
2015-08-06, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueloulou
Tillägg. Bilen står på en Elisabet Johansson. Och BOs mamma heter något annat. Kan mycket väl vara så att detta är GMs bil.

Bra. Är detta den enda svarta BMW i Väsby från slutet av 90-talet?
Citera
2015-08-06, 17:53
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag fick inget svar men det verkar vara Ida J. som det skrevs om från första början. Politiskt åt vänster... ja det får ju inte tjejer vara

Va?
Citera
2015-08-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Bra. Är detta den enda svarta BMW i Väsby från slutet av 90-talet?

Vad jag kan hitta. Denna står på en Elisabet Johansson, bosatt i Upplands Väsby.
Citera
2015-08-06, 17:59
Medlem
Speedyoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
GM kan mycket väl vara vägarbetare, men de allra flesta i området är inte vägarbetare, och så länge inget talar för att det ska vara en vägarbetare (eller för den delen inte vägarbetare) så ser jag inte så stor poäng i en diskussion om i fall GM är vägarbetare eller ej.

Har vi något som talar för att det är någon annan eller vad menar du? Finns det bättre anledning till att diskutera bilägare, mena-folk eller psyksvensson?
Trodde hela syftet med detta var att diskutera ALLA eventuella gärningsmän, vägarbetare är mycket troliga om de befinner sig i närheten, men dem får vi tydligen inte diskutera för dig?

Eventuella vägarbetare kan då ha befunnit sig på samma eller olika platser i området i dagar, eller till och med veckors tid. Det är då inte osannolikt att denna eventuella vägarbets-gärningsman har sett flickan flera gånger, och kanske lagt märke till att hon alltid springer samma runda ungefär samma tid. Det vore isåfall inte svårt för denna vägarbetare att välja ett bra ställe längs rundan att vänta på.

Detta kan självklart även gälla målare, "gräsklippare" osv, men just nu är det vägarbetare det kryllar av i Upplands Väsby.

Så där är vi tillbaka till min fråga. Är det någon som vet om vägarna i närheten av brottsplatsen är under om-asfaltering?
Citera
2015-08-06, 18:02
Medlem
Hegamons avatar
Jag tror inte det är någon GM som känt BO sedan tidigare. Det är ändå så BO åkt till ett ställe där suspekta individer vistas. I området där jag bor hade vi ett tag en vit man i 25-års åldern som försökte sig på överfall på kvinnor i ett joggingspår. Han bodde i närheten. I Upplands-Väsby-fallet kan det vara en uppsjö av olika tänkbara GM. Rom, öststatare, svensk, utlänning. Det finns inget att gå på idag då området hyser så mycket olika folk.

Att hon hittats dödad låter för mig att GM tagit BO från joggingspåret, han har stått och lurpassat. Sen har han släpat med sig BO, våldtäkt och mord, i den ordningen.

Fallet kommer därmed vara svårt att lösa då ingen koppling finns mellan BO och GM.
Citera
2015-08-06, 18:05
Medlem
BMWn (om det nu är rätt bmw) verkar ju ägas av en E. Johansson. Vill inte hänga ut någon. Men denna har en son som är 24 år...
Citera
2015-08-06, 18:11
Bannlyst
Tänk om det är samma mördare som till LH ? De var ju inte jättelika LH och detta BO men visst fick man lite samma vibbar ?
Citera
2015-08-06, 18:11
Medlem
Citat:
BMWn (om det nu är rätt bmw) verkar ju ägas av en E. Johansson. Vill inte hänga ut någon. Men denna har en son som är 24 år...

Hahaha f-n va stökig tråden har blivit.
Det låter intressant. Synd att det inte finns fler i tråden som 'känner folk' lokalt.
Citera
2015-08-06, 18:12
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

En son med initialerna MM, eller?

... om det nu är "rätt son" så gav det 1 träff i databasen hos Lexbase. Kan väl vara en trafikförseelse och sonen behöver ju inte vara inblandad i det här över huvud taget, men eftersom vi ändå spekulerar fritt såå...
Senast redigerad av Vintergrisen 2015-08-06 kl. 18:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in