2015-08-06, 13:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
– Vi är intresserade av att komma i kontakt med alla personer som rört sig i området runt 21.30 på onsdagskvällen, tiden för försvinnandet. 23.10 utökade sökandet enligt räddningstjänstlagen, säger Towe Hägg, presstalesperson vid Stockholmspolisen.

Presstalespersonen har inte särskilt mycket insyn i utredningen. Hon kan också vara felciterad. Tror inte vi ska lägga allt för mycket vikt vid det – de vill ha vittnesuppgifter från fem-sextiden och framåt.
Citera
2015-08-06, 13:30
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han behöver ju inte ha varit där för att motionera, utan för att lura på söta unga flickor som var naiva nog att springa motionsspåret ensamma. Ett utmärkt ställe att leta efter ett ensamt offer i rätt ålder, ju!
På hennes facebooksida framgår att hon är en ung, söt och levnadsglad tjej, med bilder på sig själv? i kortkorta shorts, poserande framför lyxig sportbil samt med en enorm bunt dollarsedlar i handen. Sånt kan locka till sig hemmarunkande snuskkillar/gubbar som till slut inte kan hålla sig längre utan åker (hela långa vägen från Umeå?) för att känna flickan irl.
Citera
2015-08-06, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimintresserad
den här bountyhunter som verkar veta en hel del och ha sett en tjejj 2 på natten slutade skriva efter hon hittats och det sätt han skriver på verkar skumt,verkligen skumt,kolla första sidorna i ämnet
Håller med. Reagerade på hans inlägg precis så! Det finns förstås också många som vill framstå som initierade med unik info. mm. , så man ska vara försiktig med att misstänkliggöra någon.
Citera
2015-08-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Hade faktiskt en gemensam vän med henne på facebook. Hon var aktiv senast för 11 timmar sedan, samt att ingen har skrivit något på hennes wall så som "RIP" osv.

http://imgur.com/xkJVOtT

det behöver bara betyda att mobilen var på
Citera
2015-08-06, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hupay
det behöver bara betyda att mobilen var på

Yes de vet ja, sorry borde lagt till det. Dom där tiderna kan man inte förlita sig på direkt.

Edit: Alltså de betyder inte bara att telefonen är på, är väl mer att telefonen är på och om någon skriver till henne så kommer de ju någon pop up ruta i telefonen så tror FB att hon är aktiv. Som jag tolkat det.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
På hennes facebooksida framgår att hon är en ung, söt och levnadsglad tjej, med bilder på sig själv? i kortkorta shorts, poserande framför lyxig sportbil samt med en enorm bunt dollarsedlar i handen. Sånt kan locka till sig hemmarunkande snuskkillar/gubbar som till slut inte kan hålla sig längre utan åker (hela långa vägen från Umeå?) för att känna flickan irl.

Ett annat alternativ om man vill betrakta lammkött, istället för att åka 60 mil i bil, är att ta på sig sandalerna och kliva utanför dörren. Det råder inte direkt brist på sådant.
Citera
Medlem
BenjaminBreegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore

Hur ser du dessa bilder? På hennes profil för mig är det enbart en massa selfies.
Citera
2015-08-06, 13:39
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Yes de vet ja, sorry borde lagt till det. Dom där tiderna kan man inte förlita sig på direkt.

Edit: Alltså de betyder inte bara att telefonen är på, är väl mer att telefonen är på och om någon skriver till henne så kommer de ju någon pop up ruta i telefonen så tror FB att hon är aktiv. Som jag tolkat det.
Det är troligen ingen slump att den var senast aktiv just när kroppen påträffades strax efter kl 2.
Citera
2015-08-06, 13:40
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenjaminBreeg
Hur ser du dessa bilder? På hennes profil för mig är det enbart en massa selfies.
Jag klickade på en adress här... var kanske twitter? inte säkert hur som helst att sportbil-dollarsedlar- kortkorta shorts föreställde henne själv, kan ha varit en sorts idolbilder. Men likafullt lockande för sjuk person. Väldigt söt tjej att döma av hennes selfies. Lika söt som den mördade Lisa
Citera
2015-08-06, 13:43
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Utifrån vad som är känt skulle jag säga att jag är 90 procent säker på att det rör sig om mord. Så visst, sannolikheten att det handlar om något annat kan ju inte helt uteslutas.

Vad menar du med att det finns en som "kan misstänkas"?

Det är misstankegraden under skäligen misstänkt.
Citera
2015-08-06, 13:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Det är misstankegraden under skäligen misstänkt.

Jaja, jag menade inte att jag var nyfiken på vad den juridiska termen betyder, jag menade att jag undrar hur du kan vara hundra procent säker på att det finns någon som kan misstänkas?
Citera
2015-08-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det är troligen ingen slump att den var senast aktiv just när kroppen påträffades strax efter kl 2.

Fast här blir ju tiden halv 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in