2015-08-06, 11:12
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercyFlush
http://www.hvbguiden.se/hvb-ovriga-hem-for-barn-och-unga-025-ar/stockholms-lan/upplands-vasby/varljus-undomsboende-vasby/1210
länk som bekräftar
Den bekräftar bara att boendet ligger på Klockbackavägen, inte att det är nära Runby för det är det inte.
Citera
2015-08-06, 11:13
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Klockbackavägen, mindre än 1 km till till spår 3 och ca 2 km från spår 1 och 2.

Klockbackavägen ligger betydligt längre bort än så. Inte alls nära mordplatsen.

Klockbackavägen är däremot nära det brutala överfallet och våldtäkten på en kvinna för en del
år sen då polisen inte ens bemödade sig med att göra en teknisk undersökning och där en tidningsreporter hittade kvinnans kläder på platsen flera dar efter händelsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Kan du precisera lite mer, typ är det en villaägare som hyr ut huset för ensamkommande eller är det en förläggning, och hur länge har den verksamheten funnits där. ?

Är ni säkra på att hon pluggade i Umeå, för på twitter från nov 2014 var hon stolt över att förskolan som hon jobbade på hade fått stadens kvalitetspris, och skulle hon nu ha jobbat så är frågan om hon då drog från jobbet direkt för att springa slingan.

Hon är bara 20 bast men motionstränar, hade hon övervikts-problem ?, hon kallar sig för "death-eater" på twitter, se röda cirkeln till vänster: http://postimg.org/image/dedkljpwj/

En annan ruggig detalj är att hon är så lik Lisa i den andra rekord-tråden här på fb:
http://postimg.org/image/f0znehkit/

enligt hennes facebook så började hon plugga i umeå Januari 2015.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt medieuppgifter så pejlades telefonen, den var alltså påslagen. Och hon svarade inte på ett par timmar. Lisa Holm anmäldes väl försvunnen efter ungefär lika lång tid, förresten? Inte mycket tyder på att det fanns någon känd hotbild där heller.

Lisa Holm anmäldes försvunnen efter att hennes pappa åkt och letat efter och hittat hennes moped. Då hade hon ju långt innan dess hört av sig och sagt att hon var på väg hem.

Citat:
Om frågan är: Vad är mest sannolikt, att råkat ut för en våldtäktsmördare i skogen eller att mördas av sitt ex? Förutsätter vi att det är de ändå omständigheterna vi har att utgå från så är svaret förstås det sistnämnda.

Men, nu tyder ju faktiskt det allra mesta på att det var i samband med att hon motionerade som hon mördades. Om mördaren är hennes ex så bygger de på att de antingen ska ha mött varandra av en slump, eller att hon (i hemlighet?) motionerade med honom och att han plötsligt under joggingturen hade ihjäl henne. Jag ser båda de alternativen som extremt osannolika.

Eller så väntade han på henne ute i spåret för att hon brukar springa där. Eller så följde han efter henne när han såg att hon gav sig av. Eller så var hon hemma hos en ny kille/älskare innan hon gav sig av och det hände något där. Eller så åkte hon aldrig och motionerade, utan det är något som påståtts av någon anhörig för att skydda ev förövare. Det finns väldigt många eller.

Tydligen har hon hittats en bra bit ut i spåret i skogen. Vi vet ju inte om hon mördats där eller släpats/burits dit. Men kom ihåg att polisen har tagit TVÅ bilar i beslag, inte bara en, så något misstänker de uppenbarligen...
Citera
2015-08-06, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Hur dåligt är området Runby ? Är det nära till det riskända Dragonvägen?

Nä inte i närheten av dragonvägen, runby ligger ca 10min därifrån med bil.
Citera
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Är väl rätt vanligt att ha haft pojkvänner i den åldern.

Men alltså. Hon skulle ut och jogga – jag tror inte att hon hade bestämt möte då.

Kan ju vara ett ex hon varit ihop med som vet om stället hon brukar jogga på? Sen så ser han på nå sociala medier "Nu skall jag ut och jogga på ännu ett svettigt pass" så drar han dit och ligger och väntar på henne?
Citera
Medlem
Mats Linds avatar
Från AB "Sökområdet uppgavs initialt vara två till tre kvadratkilometer stort och ringades in efter att polisen lyckats pejla kvinnans mobiltelefon som gav utslag i området."

Kan man i efterhand se övriga mobiler inom samma område ? (genom masttömning?)
Citera
2015-08-06, 11:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Men visst, det rör sig kanske en del annat folk i motionsspåret, även som inte just bor där. BO själv hade ju åkt några kilometer, så man kanske tänka sig att också GM brukade motionera där, men bor i en annan plats i Upplands Väsby. Får dock själv för mig att han rörde sig till och från brottsplatsen till fots.

Han behöver ju inte ha varit där för att motionera, utan för att lura på söta unga flickor som var naiva nog att springa motionsspåret ensamma. Ett utmärkt ställe att leta efter ett ensamt offer i rätt ålder, ju!
Citera
2015-08-06, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
En annan ruggig detalj är att hon är så lik Lisa i den andra rekord-tråden här på fb:
http://postimg.org/image/f0znehkit/

Kioskvältarteorin: Lisa Holms mördare är fortfarande på fri fot och har precis inlett en seriemördarturné genom Sverige.
Citera
2015-08-06, 11:18
Medlem
Om BO bestämt möte med GM kan detta lätt spåras via mobilen
om de sms, ringt dylikt
Att mobilen finns kvar kan tyda på att GM är random och inte finns med i mobilen på något sätt
Hade GM funnits med i mobilen, på kontaktlista, mail, sms m.m. så borde GM ta med sig mobilen..
Citera
2015-08-06, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Lind
Från AB "Sökområdet uppgavs initialt vara två till tre kvadratkilometer stort och ringades in efter att polisen lyckats pejla kvinnans mobiltelefon som gav utslag i området."

Kan man i efterhand se övriga mobiler inom samma område ? (genom masttömning?)

De kan man. Minns att jag läste en artikel om där Dead By April's sångare fick skicka ner sitt blod till Tyskland för hans mobil hade befunnit sig i ett område där någon blivit mördad, han var inte ensam om det utan de var väl ett sista desperat försök grej att få någon träff antar ja.
Citera
2015-08-06, 11:19
Medlem
Citat:
Grannarna: Det känns obehagligt

Citat:
Ett misstänkt mord på en 21-årig kvinna utreds just nu kring motionsspåret.
Och grannarna är i chock.
– Är det som polisen misstänker så är det för jävligt, säger joggaren Ingvar Fasén, 63.

Citat:
Päivi, som bor i närheten av skogen med sin familj, brukar jogga i spåret nära Runby flera gånger i veckan.
– Jag har aldrig tänkt att det skulle vara farligt utan jag brukar alltid känna mig trygg. Men det känns läskigt nu, säger hon.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21219158.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in