Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Som jag sade, jag är inte insatt i frågan, men jag antar att du är det? Eller kommer du att säga som vanligt att du inte är insatt, och att du litar på vad andra säger?
Om du är insatt i frågan, förklara med egna ord hur man kommer fram till att det är "många fler fall" (är det rätt uttryckt) av pedofili jämfört med andra organisationer. Ge mig alltså inte en länk på en sida som påstår detta, som jag ska läsa. Förklara varför det är fakta att Jehovas vittnen är överrepresenterade.
Och jag är inte inte intresserad av en proxydebatt, där någon skriver något här på Flashback och du hänvisar till denna. Förklara alltså med egna ord varför påståendet är fakta, att det är sant att påstå att Jehovas vittnen har en överrepresentation av pedofiler i organisationen.
Och visa gärna statistik också på hur många andra slags brott är representerade hos Jehovas vittnen. Och visa om dessa fortsätter med sin brottslig bana, eller om det handlar om ångerfulla brottslingar, som vänt om från sina gärningar, för det kan ju handla om att motståndare anklagar Jehovas vittnen för samma sak som Jesus blev anklagad för när han umgicks med ångerfulla syndare:
"När Jesus sedan låg till bords i hans hus kom många tullindrivare och syndare dit och lade sig till bords tillsammans med honom och hans lärjungar. Fariseerna som såg det sade till lärjungarna: ”Hur kan er mästare äta tillsammans med tullindrivare och syndare?” Han hörde det och sade: ”Det är inte de friska som behöver läkare, utan de sjuka. Gå och lär er vad som menas med orden: Barmhärtighet vill jag se och inte offer. Ty jag har inte kommit för att kalla rättfärdiga, utan syndare.”(Matteus 9:10-13 Bibel2000)
Har du tänkt på den möjligheten att alla dessa pedofiler i organisationen är sådana som ångrat sig och vänt om, och slutat med övergrepp på barn? Speciellt med tanke på att man vet hur dömda pedofiler behandlas i samhället, inte med en medmänsklig kärlek, man älskar inte sin nästa.
Eller möjligheten att man är mer öppen och aktiv i att hantera denna sak, mer än samhället i övrigt?
Och förklara varför Jehovas vittnen har mer pedofiler, vad är det som odlar pedofiler i organisationen.
Snälla säg nu inte att du inte är insatt, och att du litar på vad man säger på olika hemsidor (förutom Jv:s förstås).
Myndigheterna i en hel kontinent har fastslagit att JV org har de flesta fall av pedofili av alla organisationer de har granskat. Inte bara det, de har fastslagit att utav alla organisationer de granskat, med lupp kan jag tillägga, så har JV org handskats med detta sämst. Punkt slut!
Fortsättning följer den 20 mars 2017, missa inte det. Det kommer bli helt öppet och transparent även denna gång så såna som dig inte har möjlighet att påstå att det är lögn.
Googla på tex "Jehovah's Witness crime rate", en av de första som kommer upp är denna länk;
http://aawa.co/jw-crime-map/
Kartlagd JV kriminalitet över världen, vilket bevisar att Jehovas vittnen inte lever i det spirituella paradis deras litteratur påstår. Kriminalitet utfört av JVn är minst lika utbredd som bland övriga världen. Dessa brott är alltså utförda utav döpta vittnen, inte innan dom blev döpta.
Matteus 9 som du citerade visar på att Jesus inte uteslöt någon. Så som vittnen gör, de bör endast umgås med världsliga människor om de visar intresse för herrklubben. Annars är dom dåligt umgänge, eller som vittnena älskar att säga; "dåligt umgänge förstör goda vanor". De som inte sväljer JV dogma med hull och hår är alltså dåliga människor, även om de ägnar all sin tid åt att hjälpa hemlösa, menlösa, änkor och djur. Moder Teresa var väl en hemsk förebild för vittnena, för att ta ett exempel.
Jesus sa att han ville se barmhärtighet före slaktoffer. Ett ytterst främmande koncept för alla vittnen, eftersom de hellre offrar livet på sina barn för en symbols skull (avgudadyrkan) än ger dom livsräddande blodstransfusioner, när blodsfraktioner går bra vilket kommer från exakt samma donerade blod.
De offrar hellre barns välfärd än att oskadliggöra sin stora mängd av pedofiler för att skydda orgens ansikte utåt. Hur var det nu, på utsidan ser dom ut som fromma lamm men är invärtes som rovlystna vargar.
De bibelverser du citerar är som ett svärd som vänds mot dig själv.
JV org är som en petriskål som odlar fram människor med diverse frustrationer och (sexuella) avvikelser på löpande band. Ta bort människans naturliga och hälsosamma sexuella drifter och ersätt den med dödsångest och skuldkänslor och du har skapat en avart som redan har förlorat allt om den tex masturberar. Och den farligaste människan är den som inte har nåt mer att förlora.
Det går inte att diskutera med en som har egna spelregler.