2015-08-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Detta visar väl verkligheten bra;

https://imgur.com/njFYMS9

Precis det är den stora skillnaden.
Citera
2015-08-04, 17:02
Medlem
Vasectomaters avatar
Har inte sett det senaste Augusti TV broadcast från JW dot org som Anthony Morris från styrande kretsen ska ha hållit i ännu, men har hört att Morris nu tagit fram förföljelsekortet, antagligen pga denna pågående kommission. Igen, "ni får inte läsa om dessa lögner".

För OM vittnena nu läser och ser dessa förhör så ser dom ju tydligt att det inte är förföljelse eller lögn av vittnena. Och vittnena är inte heller den enda religion som blivit granskad av kommissionen.

Allt som granskas här kommer antingen ut ur munnarna på äldste bröder och Beteliter själva eller i Vakttornets litteratur, även hemlig sådan, men ändå deras litteratur. Och så som dom ljuger, så uppenbart och så pinsamt, detta är teokratisk krigsföring i direktsändning. Vi som får titta, vi får nu svart på vitt hur detta "spirituella paradis och Guds representanter" inte är nåt annat än ett paradis för pedofiler där dom kan få utöva övergrepp efter övergrepp utan några som helst konsekvenser så länge dom bara nekar och så länge dom ser till att det inte finns vittnen till övergreppen. Och även om de skulle erkänna så anmäls det i alla fall inte till polisen, för att inte dra dåligt rykte över Guds organisation, och förövaren blir utesluten och kan då fortsätta att förgripa sig på världsliga barn vilka organisationen inte bryr sig om. OCH om förövaren sen ångrar sig kan denne bli återupptagen igen, no probs, och även få tillbaks äldste titeln.

Vi får verkligen hoppas på att dessa män som representerar VT i denna kommission åker dit för mened och får fängelsestraff. Men då hyllar Morris dom med att stå emot förföljelsen och jämför dom som dött i ex andra världskriget och som stod upp mot Hitler och vägrade följa hans order. SKAMLIGT!!! Ni vittnen måste verkligen skämmas att vara vittnen idag, för att inte nämna stackars Gud. Gör er själva en tjänst och lär känna Gud utan dessa sataniska rosafärgade Vakttornsglasögon och be om förlåtelse och fria er från synden.
Citera
2015-08-04, 17:18
Medlem
Megatrons avatar
Det skulle verkligen vara intressant att höra vad något JV här på FB tänker kring detta och hur man talar om det här inom organisationen. Ser ni dessa ledare som rötägg eller tycker ni inte att de har gjort något fel? Är detta uppförstorat? Är det falska anklagelser?
Citera
2015-08-04, 17:45
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Det skulle verkligen vara intressant att höra vad något JV här på FB tänker kring detta och hur man talar om det här inom organisationen. Ser ni dessa ledare som rötägg eller tycker ni inte att de har gjort något fel? Är detta uppförstorat? Är det falska anklagelser?

Kan bara nämna min JV mor som bor i Sverige, hon vet noll om detta (för det har inte stått i Aftonbladets huvudrubriker ännu) och det jag berättar vill hon inte höra för hon säger att allt är lögn. Hon sticker typ fingrarna i öronen och säger LALALALA!!!! Och hon drar också upp förföljelsekortet så fort det minsta negativa nämns om hennes lilla sjuka sekt. Igen, sånt här bidrar ju ytterligare till att pedofiler inom församlingarna kan härja fritt, för enligt vittnena så "händer ju sånt aldrig". Deras cirkelresonering är helt otrolig och det är deras barn som får betala priset när ingen gör ett skit för att skydda dom.
Citera
2015-08-04, 19:53
Medlem
Citat:

Det är naturligtvis fördjävligt att sådant här kan ske. Jag vet ju inte så mycket kring enskilda fall, men det är lätt och förstå att det finns brister, mer än så vill jag inte säga, för jag vet inget mer. Att dessa personer inte polisanmälts ser jag dock inget försvar för heller. Det är dock viktigt att förstå att inga Jehovas vittnen förutom enskilda rötägg sympatiserar med dessa personer utan det är handlingar som vi avskyr.
Citera
2015-08-04, 20:18
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boazobargi
Det är naturligtvis fördjävligt att sådant här kan ske. Jag vet ju inte så mycket kring enskilda fall, men det är lätt och förstå att det finns brister, mer än så vill jag inte säga, för jag vet inget mer. Att dessa personer inte polisanmälts ser jag dock inget försvar för heller. Det är dock viktigt att förstå att inga Jehovas vittnen förutom enskilda rötägg sympatiserar med dessa personer utan det är handlingar som vi avskyr.

Tack för ärligt svar!

Och ja, jag håller absolut med om att de flesta enskilda JVn INTE håller med om detta, men problemet är att dom INTE känner till procedurerna, eftersom dom är hemliga. Endast äldste bröder och uppåt får ta del av dom. Och dom är barbariska, det är det som skapat hela detta problem.

Jag förstår absolut att det finns rötägg inom alla religioner och organisationer, men det är när människorna runtomkring inte gör något åt dessa utan vill tystna ner för att skydda organisationens rykte. Och det är speciellt avskyvärt att se pedofili som en synd som man kan be om förlåtelse för och ångra och sedan bli upptagen i församlingen igen utan att resten av medlemmarna har en aning om vad som ens hänt. Alla sexuella övergrepp ska direkt anmälas till polisen, det är inte de äldste brödernas sak att utreda öht, de har noll kvalifikationer för detta eftersom de flesta inte har högre utbildning än gymnasienivå. En fönsterputsare tex kan omöjligt bedöma hur den ska handskas med ett barn som blivit våldtagen, lika lite kan den bedöma om den anklagade talar sanning eller inte.

När äldste bröder blir anklagade för pedofili så blir denne i alla dessa fall som nu granskas, skyddad av de andra äldste bröderna. Och det anmäls inte ens till myndigheterna om ett erkännande ges.
Äldste bröderna har ju fått sina ärofulla positioner av Helig Ande och om en av dom begår pedofili betyder det ju att den Heliga Anden haft fel, vilket naturligtvis är omöjligt. Och då avslöjas det ju att allt är bara påhitt.

Jag rekommenderar att du kollar på denna granskning i direktsändning. Onsdags sändning börjar klockan 10.00 AU tid, dvs lite mindre än 6 timmar från nu. Du kommer få se dina bröder ljuga rätten rakt upp i ansiktet. Det är svårt att se Jehova stödja denna organisation och nu kommer det ut i ljuset för alla att se. Det är just detta som menas med "nytt ljus".
Citera
2015-08-04, 20:44
Medlem
Citat:

Jag tror inte Benon våga säga "flasklock" i ämnet. Jag tror att han såväl andra lojalister inte följer förhören, för att det är så mycket "lögner" de blir utsatta för.

Nå, ett litet guldkorn är inledningen till förhören efter lunch idag!

https://youtu.be/v0h9VdxG4xI

Organisationen menar att ledningen (styrande kretsen) i Brooklyn inte är ansvariga för hur policyn vid sexuella övergrepp ser ut!

Egentligen borde Benon och TTSP titta på den första kvarten-halvtimman....men jag vet att ni ALDRIG kommer att göra det! Ynkligt av er!
Citera
2015-08-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boazobargi

Så....noll anmälningar av 1006 kända förövare? Är det en olycklig slump, eller finns det systematik i det?

Förresten...vet du vad som hände om ett enskilt JV anmälde en pedofil under 1970-80-talen? Du kan ju gissa?
Citera
2015-08-04, 20:51
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Jag tror inte Benon våga säga "flasklock" i ämnet. Jag tror att han såväl andra lojalister inte följer förhören, för att det är så mycket "lögner" de blir utsatta för.

Nå, ett litet guldkorn är inledningen till förhören efter lunch idag!

https://youtu.be/v0h9VdxG4xI

Organisationen menar att ledningen (styrande kretsen) i Brooklyn inte är ansvariga för hur policyn vid sexuella övergrepp ser ut!

Egentligen borde Benon och TTSP titta på den första kvarten-halvtimman....men jag vet att ni ALDRIG kommer att göra det! Ynkligt av er!

Allt för att skydda de sju påvarna som är heliga och deras medlare.

Geofferey Jackson i styrande kretsen är för tillfället i AU för att "besöka sin sjuka far" men är nog egentligen där för lokal "damage control". Det kan hända fortfarande att kommissionen kräver att han inställer sig i rätten, därför så ljuger nu den högre uppsatta Beteliten om detta. Och även att de enskilda huvudkontoren i olika länder kan ge ut nya regler och direktiv utan godkännande från styrande kretsen så länge de håller sig inom Bibeln. Vilket är lögn. Ren och skär lögn (teokratisk krigsföring) allt för att skydda Jackson.
Varför är Jesus högra hand så rädd för att tala officiellt och ställa allt till rätta? Är det för att han inte alls är Jesus högra hand?
Citera
2015-08-04, 20:53
Medlem
Vasectomaters avatar
De har även ställt in alla stora sammankomster i Australien nu och ska bara hålla mindre träffar. De påstår att det är för besparingar men det fattar ju även en tvåcellad amöba att det inte är därför.
Citera
2015-08-04, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
De har även ställt in alla stora sammankomster i Australien nu och ska bara hålla mindre träffar. De påstår att det är för besparingar men det fattar ju även en tvåcellad amöba att det inte är därför.

Nu gjorde man inte detta i en hast...men visst är sammanträffandet intressant.

Man använder istället befintliga sammankomsthallar...detta av vad som uppges vara ekonomiska skäl.
Citera
2015-08-05, 09:54
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs

Tror ni att Benon och TTSP inte ens läser denna tråd? Det är förvånansvärt tyst från dem nu när de verkligen borde stå upp för sin tro. Det är ju lätt att föra krig i bibeltolkningar (vem-är-riktiga-kristna-enligt-bibeln), men det är ju egentligen i dessa fall de borde bekänna färg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in