2015-08-05, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
En annan fundering är ju vilken riskvärdering man gör i valet av att fortsätta på genomfartsleden med den lasten eller att ta av upp mot skogen och så fort som möjligt lösa problemet. Om det nu finns någon skog kvar däruppe förstås och vad ser man i så fall när man kommer upp på krönet och bortom. Jag vet inte men något har ju fått GM att fortsätta.
Själv har jag aldrig tvekat att köra in på liknande vägar så länge det inte finns vare sig förbuds- eller varningsskyltar för då kan man anta att de får något slags statligt vägbidrag just för att vägen ska vara öppen för allmänheten.

En plats jag är nyfiken på är de gamla kalkgruvorna som AJ tipsade om redan första dagen så varför fortsatte inte GM dit om han kände till området...: https://www.google.se/maps/@58.538855,13.324666,3a,75y,135.13h,60.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1sa7uH3pJypW_sL4Z7cg0bkQ!2e0!7i1 3312!8i6656?hl=sv
Men skogen kanske är borta där också.. I så fall håller jag helt med om att det måste vara någon med lokalkännedom.

Panik vilket kommer visa sig i FUP, panik och ingen plan alls, det blev impulsivt vilket gav länsman spår i en riktning.
2015-08-05, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Med tanke på AJ´s intervju-uppgifter - öppet på marken. Ganska lättfunnen.
Men kanske skymd av traktorgrävarens däck/skopa, eller annat, till storleken - stort material/delar som hör till iordningställandet av spannmålstork/elevator, vilket möjligtvis förvarats i ladan?
Med tanke på att en byggnadsställning+dieselbränsle stulits bara en månad tidigare, kan man kanske gissa att inte mycket bärbara värdesaker förvarats i denna öppna lada, men däremot stort - icke så lätt flyttbart material?

Jag vet att några skribenter målat upp scenariot av att smarta MGM planterat handsken i plan att han vet att ladan kommer avspärras, samt att han därmed "får tid till annat"
Det är helt osannolikt anser jag, med tanke på att samme man, senare utför en illa genomtänkt konfrontation mot en MPS-patrull.
I förlängningen borde han då också insett risken med att droppa den på sin egen arbetsplats (han borde då veta att han auto-listas)

Planterad i irrationell panik?
Ja, möjligt. Ett kortsiktigt tänk att få polisen att lägga fokus på ladan, istället för någon annanstans. I detta scenario har han inga naturliga anledningar att förklara sig befinna sig på annan plats för att kunna sprida fynd. Arbetsplatsen blir hans enda alternativ?
Fullständigt obekant med att svensk polis tar personuppgifter direkt, kanske i kombo med att dom ombeds/tillåts deltaga i sökarbete resten av dagen istället?
Han hittar ingen naturlig tidslucka att frånvara på, och på Tisdagen när två fynd görs, såpass nära deras bostad - blir han så trängd att han inte vågar ta mer risker?

Handsken tappad av LH i tumult i ladan?
Kanske, men det beror helt på om GM dragit henne till fots in i just den delen av ladan, eller om bil har använts direkt vid mopedplatsen.
Om bil har använts, går detta scenario bort (?)

Blev långt detta, men din frågor väcker funderingar

Bra funderingar det blev

Låg handsken där på söndagskvällen så kan den inte ha legat så bra till, möjligt skymd av diverse grejer du nämner som kunde stå kvar över natten. Vi vet inte hur pappan letade där inne, när polis kom till plats började det skymma. Dom har säkertsällt att LH inte fanns där, men missat handsken.

Smarta mgm som planterar handsken vet att han listas och att han senare gör ett osmart drag mot mp - köper inte heller det.

Planeterad i irrationell panik ser jag nu som möjlig. Har dock en motfråga på det - om fynden redan spridits på söndagen då?

Tappad handske av LH - svårt för mig att spekulera om. Bil kan ha använts från mopedplats, ja..
Senast redigerad av helsan 2015-08-05 kl. 01:40.
2015-08-05, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den som kläckte teorin om en Lisa som skulle på fest och lämnade mopeden med nyckeln
kvar i tändningslåset och nyss låtit meddela de nära och kära där hemma att det skulle
åkas iväg nu hemåt, tar nog priset. Där har det minsann tänkts djupt. Så djupt att
förklaringsmodellen rände rätt ner i tokeriernas avgrund.

Förresten: En flicka säger hej då till arbetskamraterna och viker strax runt hörnet.
Till sin moppe. Och sedan___________________________
Ingen fest i alla fall.

Glöm dina teorier om annat än överfall i fylla och villan som gick jävligt snett, du vet att jag älskar ockhams rakkniv.. och den faller in på detta fall, inget mysterium utan enkelt.
Kan inte tro annat av det som givits och det kommer inga sensationer vad jag tror i FUP, bra polisarbete är nog vad man kan då sammanfatta.

Finns ej heller några andra på radarn så länsman är rätt ute om GM.
2015-08-05, 01:47
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Det finns inte ett jota med missinformation här
(...)
Ditt påstående om missinformation är självfallet en ren lögn...
Har du inte MGMs facebook? Har du inte tittat igenom grupperna?

Kräver du att jag ska visa exakt vad var och en av bilderna finns?

Det vore bra om du gjorde det, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du har visat var bilderna finns, men inte hur de kan kopplas till MGM, förutom påståenden på sidorna.

Alldeles riktigt. Och som Theforeigner säger har ingen verklig länk till MGM:s facebook med dessa komprometterande bilder presenterats ännu...

Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag har sett en dessa bilder som länkades till hemsidan, en av dom som inte är så grov.. Såg den på mgm Facebook för flera veckor sen, men jag tittade inte så värst noga igenom hans konto så jag vet inte om dom andra bilderna fanns där. MEN, i en av grupperna där det förekom inte så grova sex-bilder fanns det annat som inte hade med sånt att göra. Så jag tycker väl inte man kan dra slutsatsen - (att) sånt här gillar personen.

Kan bara hålla med.
Kollade själv igenom MGM:s facebook för mer än en månad sedan. Visst fanns det en och annan "kinky" bild bland de sidor han gillade, men inga så grova exempel som de GoogleSEO presenterat.

Vad jag vet har NB inte varit särskilt aktiv på facebook, Sporadiska inlägg, de senaste från 2012 och kanske någon gång 2013.

Att han gillat vissa sidor kan också tas med en nypa salt.
Vad som gör att vi gillar vissa facebooksidor varierar nog en hel del. I mitt eget fall beror det oftast på att någon annan vill att jag ska gilla dessa: ofta nära släktingar och vänner som själva driver sidorna. Självklart stöttar jag ju dem

Annars kan man t.ex gilla en sida bara för chansen att vinna ett lyxigt weekendpaket, eller en varukorg från ICA el. likn..

NB gillade tydligen, av någon anledning, en litauisk skämtsida (för flera år sedan, ska tilläggas) som innehöll lite smaklösheter. Men aldrig i helvete att det rörde sig om så grova grejer som här presenterats. Definitivt inte undergivna tonårsflickor med muntejp på bild efter bild.

Jag misstänker dessutom starkt att just dessa, grova bilder är relativt nytagna och inte alls från den tid, då NB råkade gilla humorsidan som de nu hänvisas till.

Alltså, det finns inga trovärdiga belägg för att MGM gillar dessa grova bilder.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-08-05 kl. 01:56.
2015-08-05, 02:08
Medlem
En Gm är häktad och allt som förevarit talar då två frisläppta kunnat vara denna man, andra kan man bara spekulera i om länsman har vittring i den ådran också men det är höljt i dunkel.
Jag tror enkelt att alibin försvann med länsmans förhör med broder och fru, annars hade de helt enkelt inte blivit frisläppta och åka hem.. Litauen.

Simpelt att tänka så men rakkniven säger att det är inte mer komplicerat fast man kan undra då hur två kunnat vara ovetande.. en fråga som behöver svar. Jag tror på vetande.. tolkningsfråga.. aning eller känt att något är fel.. analyser visar.

Edit: att rätt man sitter tvivlar jag inte en sekund, bara hur omgivningen varit med familj, bror och fru.
Senast redigerad av ToZon 2015-08-05 kl. 02:14.
2015-08-05, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Alldeles riktigt. Och som Theforeigner säger har ingen verklig länk till MGM:s facebook med dessa komprometterande bilder presenterats ännu...

Kan bara hålla med.
Kollade själv igenom MGM:s facebook för mer än en månad sedan. Visst fanns det en och annan "kinky" bild bland de sidor han gillade, men inga så grova exempel som de GoogleSEO presenterat.

Vad jag vet har NB inte varit särskilt aktiv på facebook, Sporadiska inlägg, de senaste från 2012 och kanske någon gång 2013.

Vad som gör att vi gillar vissa facebooksidor varierar nog en hel del. I mitt eget fall beror det oftast på att någon annan vill att jag ska gilla dessa: ofta nära släktingar och vänner som själva driver sidorna. Självklart stöttar jag ju dem

Annars kan man t.ex gilla en sida bara för chansen att vinna ett lyxigt weekendpaket, eller en varukorg från ICA el. likn..

NB gillade tydligen, av någon anledning, en litauisk skämtsida (för flera år sedan, ska tilläggas) som innehöll lite smaklösheter. Men aldrig i helvete att det rörde sig om så grova grejer som här presenterats. Definitivt inte undergivna tonårsflickor med muntejp på bild efter bild.

Jag misstänker dessutom starkt att just dessa, grova bilder är relativt nytagna och inte alls från den tid, då NB råkade gilla humorsidan som de nu hänvisas till.

Håller med i det du skriver. Hoppas det bringar mer klarhet för andra nu.
2015-08-05, 03:01
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Kan bara hålla med.

Tack A1HORNYLAD för att du tog dig tid att tillbakavisa dessa lögnaktiga påstående, från somliga postare här i tråden, om att MGM skulle ha haft facebook bilder på sin FB-profil, eller gillat sidor, av unga flickor som var tejpade på mun och händer.
2015-08-05, 03:15
Medlem
Ligg lågt och då åk o länsman finner vetskap så släpper de lite på förlåten, sen må advokat tycka vad de vill. Det är vi samhället som anklagar genom åklagaren GM, inte advokaten som har ditt jobb att förvara anklagelser, de är tre misstänkta i nuläget men en häktad., allt kan förändras över en natt.
2015-08-05, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Har du missat DNA, vittne o hens beteende?

Vilket vittne?
2015-08-05, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
En Gm är häktad och allt som förevarit talar då två frisläppta kunnat vara denna man, andra kan man bara spekulera i om länsman har vittring i den ådran också men det är höljt i dunkel.
Jag tror enkelt att alibin försvann med länsmans förhör med broder och fru, annars hade de helt enkelt inte blivit frisläppta och åka hem.. Litauen.

Simpelt att tänka så men rakkniven säger att det är inte mer komplicerat fast man kan undra då hur två kunnat vara ovetande.. en fråga som behöver svar. Jag tror på vetande.. tolkningsfråga.. aning eller känt att något är fel.. analyser visar.

Edit: att rätt man sitter tvivlar jag inte en sekund, bara hur omgivningen varit med familj, bror och fru.

Instämmer och undrar också över MGMs fru och lillebrors roller i det hela

Jag tror inte att han har berättat för dom, iallafall inte sanningen, därför att jag tror att MGM är en patologisk lögnare

Jag är helt övertygad om att fru och bror misstänkte något men ville eller vågade inte säga något
Och lika övertygad är jag om att "Hagamannens" omgivning med fru anade att allt inte stod rätt till

Folk är så fruktansvärt mesiga och törs inte "lägga sig i", väljer hellre att varken se eller höra

Patetiskt
2015-08-05, 07:40
Medlem
bilringens avatar
Citat:

Kan bara hålla med.

Detta med att folk gillar hit och dit. En del gillar för att sprida vidare, än att dela länken.

Sen vet jag då jag själv råkat ut för det. Att sidor man gillat kan ha skapats av "troll" för att sen ändra och döpa om sidan/gruppen till nåt groteskt.

Visst, det kan va så att mgm gillar groteska sidor/grupper. Men det kan också va så att det han gillat inte va en sån sida från början, eller så kan han ha gillat för att sprida vidare som ju en del faktiskt gör....
2015-08-05, 08:58
Medlem
le_flonks avatar
Om det är sant att fler än mgm tagit i "handsken", varför finns inte deras DNA på föremålet? Mgm var svettig om händerna, när han tog i handsken? Mgm har en ovana, att spotta i tid och otid?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in