2015-08-04, 23:05
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det kan man med fog fråga sig - liksom man kan fråga sig hur dessa personer skulle vittna om de inkallades till skranket. - Skulle de anse att ändamålet helgade medlen..?

Sannolikt ja, tyvärr.
2015-08-04, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det är inte så klokt att vara 100% säker på fällande dom i nuläget när vi har så lite att utgå ifrån. Om åklagaren vill åtala MGM ensam för mordet så måste han bl a leda i bevis att inte den andre brodern kan vara den skyldige istället. Kom ihåg att DNA på sakerna bara binder MGM till att ha hanterat mordoffrets tillhörigheter (om vi bortser från hypoteser om avsiktlig eller oavsiktlig kontamination som säkert kommer att föras fram här). Det är ett starkt och bra indicium, men om det finns en annan misstänkt som åklagaren inte lyckats avföra (Vilket han ju inte gjort i nuläget) så kan försvaret hävda att det bara handlade om att "röja upp" som hjälpsam och lojal storebror. Då blir det en fråga om hur väl åklagarens övriga bevisning pekar mot MGM utan att samtidigt eller alternativt peka mot brodern.

Har vi ett mordvapen med spår från MGM eller spår på kroppen kommer saken givetvis i ett annat läge. Men vi har inte fått veta något om att det finns såna bevis.

Kom ihåg också att oavsett vad du och jag tror om hans skuld (Att han är inblandad är jag säker på) så ska han inte fällas i en rättsstat om det inte går att reda ut dessa saker. Och jag hävdar fortfarande att flertalet i tråden verkar blinda för detta problem - man gräver antingen ner sig i fantasier om alternativa gärningsman eller vilar trygg i att det måste vara MGM ensam som begick mordet. Utan att egentligen ha något på fötter för det.
Att våga lita på sin inre röst till 100% är stort, du får se var det landar
2015-08-04, 23:09
Bannlyst
Någon som har ett bra svar på hur de misstänktas mor (15/6) visste att intresset mot sönerna kunde komma från att de befunnit sig 100 meter från där en död Lisa Holm återfanns och inte kunnat förklara varför

Bröderna var ju intagna för konsultationer vid den tidpunkten och dessa uppgifter kräver en hel del för att få samman. Mord i Blomberg Imponerande tillfälligheter och Kroppen var vid tidpunkten för brödernas inhämtning inte heller funnen.
2015-08-04, 23:09
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
MGM bilden med
Bunden flicka ska jobba hela dagen sedan Sex undervisning hittar du i inlägget Tejp i stället för att limma eller Mord i Blomberg Imponerande tillfälligheter ? Där hittar du också hur du "oskadliggör en kvinna" saggebilder och lite mer Kissekattbilder med texter som "det som inte dödar dig gör mig besviken" eller "Kissen ska kramas även om kissen inte vill"

Nu är vi många som bett om en länk till MGMs facebook där dessa bilder skulle förkomma och i ditt inlägg presenterar du 3 länkar och INGEN av dom är till MGMs facebook, varför håller du medvetet på och posta en massa missinformation ???
2015-08-04, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nu är vi många som bett om en länk till MGMs facebook där dessa bilder skulle förkomma och i ditt inlägg presenterar du 3 länkar och INGEN av dom är till MGMs facebook, varför håller du medvetet på och posta en massa missinformation ???
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det finns inte ett jota med missinformation här, jag har svarat på en fråga källa eller facebook grupp och den är för övrigt inte ställd till mig.

Ditt påstående om missinformation är självfallet en ren lögn och faller tillbaka på dig själv. Har du inte MGMs facebook? Har du inte tittat igenom grupperna? kräver du att jag ska visa exakt vad var och en av bilderna finns? Tror du att jag blir inspirerad av att hjälpa dig med svaret tack vare en så dumdrygt påstående?
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-08-04 kl. 23:41.
2015-08-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det är inte så klokt att vara 100% säker på fällande dom i nuläget när vi har så lite att utgå ifrån. Om åklagaren vill åtala MGM ensam för mordet så måste han bl a leda i bevis att inte den andre brodern kan vara den skyldige istället. Kom ihåg att DNA på sakerna bara binder MGM till att ha hanterat mordoffrets tillhörigheter (om vi bortser från hypoteser om avsiktlig eller oavsiktlig kontamination som säkert kommer att föras fram här). Det är ett starkt och bra indicium, men om det finns en annan misstänkt som åklagaren inte lyckats avföra (Vilket han ju inte gjort i nuläget) så kan försvaret hävda att det bara handlade om att "röja upp" som hjälpsam och lojal storebror. Då blir det en fråga om hur väl åklagarens övriga bevisning pekar mot MGM utan att samtidigt eller alternativt peka mot brodern.

Har vi ett mordvapen med spår från MGM eller spår på kroppen kommer saken givetvis i ett annat läge. Men vi har inte fått veta något om att det finns såna bevis.

Kom ihåg också att oavsett vad du och jag tror om hans skuld (Att han är inblandad är jag säker på) så ska han inte fällas i en rättsstat om det inte går att reda ut dessa saker. Och jag hävdar fortfarande att flertalet i tråden verkar blinda för detta problem - man gräver antingen ner sig i fantasier om alternativa gärningsman eller vilar trygg i att det måste vara MGM ensam som begick mordet. Utan att egentligen ha något på fötter för det.

Men sådana är ju alla trådar här, det som kan vara besvärande om broder och frun typ vittnar mot honom, som är en utav spekulationerna. Det kan ju givetvis vara besvärande, men det förutsätter typ att de antingen sett han göra det eller att han kommit hem och berättat det för dem, kanske hotat dem, men likväl är de då skyldiga till skyddande utav brottsling, kanske under förmildrande omständigheter.

När FUP kommer, får vi också en klarare bild över vad som egentligen hänt, i dagsläget vet vi att hon blivit mördad, enligt åklagarens teori, att det hittats en handske i en lada, att hjälmen hittats, att lite kläder hittats och andra tillhörigheter. En utav 3 från början häktade är fortfarande häktade och enligt åklagare har bevisningen mot honom stärkts via DNA.

Var en snabb sammanfattning av vad vi vet.

När åtalet i hovrätten är avslutat vet vi hur det dömts.
2015-08-04, 23:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Det finns inte ett jota med missinformation här, jag har svarat på en fråga källa eller facebook grupp och den är för övrigt inte ställd till mig.
Du har visat var bilderna finns, men inte hur de kan kopplas till MGM, förutom påståenden på sidorna.
2015-08-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du har visat var bilderna finns, men inte hur de kan kopplas till MGM, förutom påståenden på sidorna.

Jag har sett en dessa bilder som länkades till hemsidan, en av dom som inte är så grov.. Såg den på mgm Facebook för flera veckor sen, men jag tittade inte så värst noga igenom hans konto så jag vet inte om dom andra bilderna fanns där. MEN, i en av grupperna där det förekom inte så grova sex-bilder fanns det annat som inte hade med sånt att göra. Så jag tycker väl inte man kan dra slutsatsen - sånt här gillar personen.
Senast redigerad av helsan 2015-08-04 kl. 23:31.
2015-08-04, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Du tolkade inte vittnet som trovärdigt, vem mer än du vet vad vittnet sagt?
Ge mig din källa på vittnet.
2015-08-04, 23:30
Medlem
Citat:
Obduktionen är självklart klar enär begravning varit, ett fullständigt obduktionsprotokoll som inväntas inom snar framtid

I så fall är hopp om en uppklarning borta. Såvida inte MGM erkänner brott. Hans DNA på offrets tillhörigheter? Låter tunt. De har ingen brottsplats, inget främmande DNA på kropp, inga spår i fordon... Helt otroligt. Låter som att NB är yrkesmördare, om man bortser från hittat DNA.
2015-08-04, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Men sådana är ju alla trådar här, det som kan vara besvärande om broder och frun typ vittnar mot honom, som är en utav spekulationerna. Det kan ju givetvis vara besvärande, men det förutsätter typ att de antingen sett han göra det eller att han kommit hem och berättat det för dem, kanske hotat dem, men likväl är de då skyldiga till skyddande utav brottsling, kanske under förmildrande omständigheter.

När FUP kommer, får vi också en klarare bild över vad som egentligen hänt, i dagsläget vet vi att hon blivit mördad, enligt åklagarens teori, att det hittats en handske i en lada, att hjälmen hittats, att lite kläder hittats och andra tillhörigheter. En utav 3 från början häktade är fortfarande häktade och enligt åklagare har bevisningen mot honom stärkts via DNA.

Var en snabb sammanfattning av vad vi vet.

När åtalet i hovrätten är avslutat vet vi hur det dömts.
Redan nu vet Vi att caféägare kan ta det lunga o någon har DN o vittnesuppgifter emot sig
2015-08-04, 23:38
Medlem
Citat:
Att våga lita på sin inre röst till 100% är stort, du får se var det landar

Ja att tänka fritt är stort men att tänka rätt är större, som det står skrivet på ett hus någonstans. Var och hur detta landar vet ingen. Tresiffriga procentsatser till trots.
Sedan hur mycket som är 'rätt' efter att rättvisans kvarnhjul malt färdigt kan man alltsomoftast ha skilda uppfattningar om.
Som den gamle åklagarräven uttryckte saken: 'i rättssalen är sanningen en sällsynt gäst'.

Vi kan nog i nuläget bara hoppas på någon form av upprättelse för L och anhöriga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in