Citat:
Ursprungligen postat av
helsan
Norra delen vore rimligt ja. Finns det något som säger att den låg helt och hållet synlig för att dom plötsligt hittar den? Eller så tänker jag fel. Tycker det vore ett väldigt osmart drag av mgm att plantera den där det ska utföras jobb (där han ska jobba?) och på en plats där morgonmöte ska hållas. Vad ser du för logik i om den blev planerad? Var det så bra att planterar den, vara med och hitta den och bli mer synlig för polisen?
Med tanke på AJ´s intervju-uppgifter - öppet på marken. Ganska lättfunnen.
Men kanske skymd av traktorgrävarens däck/skopa, eller annat, till storleken -
stort material/delar som hör till iordningställandet av spannmålstork/elevator, vilket möjligtvis förvarats i ladan?
Med tanke på att en byggnadsställning+dieselbränsle stulits bara en månad tidigare, kan man kanske gissa att inte mycket bärbara värdesaker förvarats i denna öppna lada, men däremot stort - icke så lätt flyttbart material?
Jag vet att några skribenter målat upp scenariot av att
smarta MGM planterat handsken i plan att han vet att ladan kommer avspärras, samt att han därmed "får tid till annat"
Det är helt osannolikt anser jag, med tanke på att samme man, senare utför en illa genomtänkt konfrontation mot en MPS-patrull.
I förlängningen borde han då också insett risken med att droppa den på
sin egen arbetsplats (han borde då veta att han auto-listas)
Planterad i irrationell panik?
Ja, möjligt. Ett kortsiktigt tänk att få polisen att lägga fokus på ladan, istället för någon annanstans. I detta scenario har han inga naturliga anledningar att förklara sig befinna sig på annan plats för att kunna sprida fynd. Arbetsplatsen blir hans enda alternativ?
Fullständigt obekant med att svensk polis tar personuppgifter direkt, kanske i kombo med att dom ombeds/tillåts deltaga i sökarbete resten av dagen istället?
Han hittar ingen naturlig tidslucka att frånvara på, och på Tisdagen när två fynd görs, såpass nära deras bostad - blir han så trängd att han inte vågar ta mer risker?
Handsken tappad av LH i tumult i ladan?
Kanske, men det beror helt på om GM dragit henne till fots in i just den delen av ladan, eller om bil har använts direkt vid mopedplatsen.
Om bil har använts, går detta scenario bort (?)
Blev långt detta, men din frågor väcker funderingar