Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-04, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Redan nu vet Vi att caféägare kan ta det lunga o någon har DN o vittnesuppgifter emot sig

Ja, var en snabb sammanfattning och att det blivit tusentals sidor utav det är väl som det är.
Det finns uppfattningar om allt, men ändå får man hoppas att allt blir rätt till slut, även om allt det här är fel att den här tråden skulle skapas och behöva diskuteras från början.
2015-08-04, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monotyp
I så fall är hopp om en uppklarning borta. Såvida inte MGM erkänner brott. Hans DNA på offrets tillhörigheter? Låter tunt. De har ingen brottsplats, inget främmande DNA på kropp, inga spår i fordon... Helt otroligt. Låter som att NB är yrkesmördare, om man bortser från hittat DNA.
Blir med all sannolikhet övermäktigt att vifta bort DNA o vittnesuppgifter emot sig
2015-08-04, 23:43
Medlem
Pre 1914s avatar
Vad är det för vittnesuppgifter ni pratar om?
2015-08-04, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja att tänka fritt är stort men att tänka rätt är större, som det står skrivet på ett hus någonstans. Var och hur detta landar vet ingen. Tresiffriga procentsatser till trots.
Sedan hur mycket som är 'rätt' efter att rättvisans kvarnhjul malt färdigt kan man alltsomoftast ha skilda uppfattningar om.
Som den gamle åklagarräven uttryckte saken: 'i rättssalen är sanningen en sällsynt gäst'.

Vi kan nog i nuläget bara hoppas på någon form av upprättelse för L och anhöriga.
Livet är en skola, t.o.m Våra domstolar lär sig... Döms allt mer på indicier
2015-08-04, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Ja, var en snabb sammanfattning och att det blivit tusentals sidor utav det är väl som det är.
Det finns uppfattningar om allt, men ändå får man hoppas att allt blir rätt till slut, även om allt det här är fel att den här tråden skulle skapas och behöva diskuteras från början.
Denna tråden impar, bara tusentalssidor om en hanske, några om elpistol o varubil som skulle leverera mjöl/jäst söndag kl 18.30 med lönnmördare dolda bakom skjutdörrar typ Trojanskhäst... Andra tror BO gick på fest o MGM gömde liket inomhus för att skona ifrån illbattiga flugor/ riktigt elaka rävar m.m
2015-08-04, 23:59
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Norra delen vore rimligt ja. Finns det något som säger att den låg helt och hållet synlig för att dom plötsligt hittar den? Eller så tänker jag fel. Tycker det vore ett väldigt osmart drag av mgm att plantera den där det ska utföras jobb (där han ska jobba?) och på en plats där morgonmöte ska hållas. Vad ser du för logik i om den blev planerad? Var det så bra att planterar den, vara med och hitta den och bli mer synlig för polisen?

Med tanke på AJ´s intervju-uppgifter - öppet på marken. Ganska lättfunnen.
Men kanske skymd av traktorgrävarens däck/skopa, eller annat, till storleken - stort material/delar som hör till iordningställandet av spannmålstork/elevator, vilket möjligtvis förvarats i ladan?
Med tanke på att en byggnadsställning+dieselbränsle stulits bara en månad tidigare, kan man kanske gissa att inte mycket bärbara värdesaker förvarats i denna öppna lada, men däremot stort - icke så lätt flyttbart material?

Jag vet att några skribenter målat upp scenariot av att smarta MGM planterat handsken i plan att han vet att ladan kommer avspärras, samt att han därmed "får tid till annat"
Det är helt osannolikt anser jag, med tanke på att samme man, senare utför en illa genomtänkt konfrontation mot en MPS-patrull.
I förlängningen borde han då också insett risken med att droppa den på sin egen arbetsplats (han borde då veta att han auto-listas)

Planterad i irrationell panik?
Ja, möjligt. Ett kortsiktigt tänk att få polisen att lägga fokus på ladan, istället för någon annanstans. I detta scenario har han inga naturliga anledningar att förklara sig befinna sig på annan plats för att kunna sprida fynd. Arbetsplatsen blir hans enda alternativ?
Fullständigt obekant med att svensk polis tar personuppgifter direkt, kanske i kombo med att dom ombeds/tillåts deltaga i sökarbete resten av dagen istället?
Han hittar ingen naturlig tidslucka att frånvara på, och på Tisdagen när två fynd görs, såpass nära deras bostad - blir han så trängd att han inte vågar ta mer risker?

Handsken tappad av LH i tumult i ladan?
Kanske, men det beror helt på om GM dragit henne till fots in i just den delen av ladan, eller om bil har använts direkt vid mopedplatsen.
Om bil har använts, går detta scenario bort (?)

Blev långt detta, men din frågor väcker funderingar
Senast redigerad av rotesau 2015-08-05 kl. 00:18.
2015-08-05, 00:00
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja just det, och det är ju SÅ otroligt pinsamt att försöker svärta ner en MGM med lögner, visar ju bara en utpräglad osäkerhet på MGMs skuld när man tydligen måste ta till lögner, pinsamt pinsamt!
Det är väl långt ifrån bekräftat att dessa bilder plockats fram för att försöka ställa NB
i någon dålig dager. Att de inte är från FB-grupper som vederbörande varit i kontakt med.
Är du säker på att det är "lögner"?
Varför skulle man hitta på detta med bilder förresten?
Här avgörs väl inga mål? Finns väl liksom ingen poäng i att hitta på saker?

Sedan vet jag inte riktigt om det är så klokt att sätta sig på några höga hästar när man
själv hänger ut folk i parti och minut, postar adressser till alla möjliga individer med mera:

https://www.flashback.org/p53759458#p53759458

Citat:
Ursprungligen postat av TheForeigner
Jag såg denna Juni 9, 2015 intervju med Lena Svedung för första gången nu i natt, och jag måste medge at jag tycker att LS framstår väldigt märklig i denna intervju.

https://skaraborgslanstidning.solidt...legar-samlades

Som jag ser och hör det så ger LS inget som helst intryck av sorg eller förtvivlan, säger inte ett enda ord om att hon önskar och hoppas att Lisa ska hittas, men pratar bla. om att det är "viktigt at vi träffas och har en målsättning med hur vi ska gå vidare" och slutar av med at prata om" att få sitta här i det fantastiska vädret och få prata med varandra"
Jag har sett alla andra intervjuer med LS men har inte tidigare fått denna obehagliga känslan av att höra hennes intervjuer som jag får när jag hör denna Juni 9, 2015 intervju.

Lägg märke till hennes röst läge/pitch, det stemmer, enligt mig, inte als med den fasansfulla situationen.
https://www.flashback.org/sp54186113
2015-08-05, 00:11
Medlem
Citat:
Denna tråden impar, bara tusentalssidor om en hanske, några om elpistol o varubil som skulle leverera mjöl/jäst söndag kl 18.30 med lönnmördare dolda bakom skjutdörrar typ Trojanskhäst... Andra tror BO gick på fest o MGM gömde liket inomhus för att skona ifrån illbattiga flugor/ riktigt elaka rävar m.m
Då får vi höra vad du tror då eftersom du tycker allas teorier är så kass
2015-08-05, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Då får vi höra vad du tror då eftersom du tycker allas teorier är så kass
Jag fick initialt tänk på tystnat vittne, vidhåller det så längre tiden lider
2015-08-05, 00:43
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Den som kläckte teorin om en Lisa som skulle på fest och lämnade mopeden med nyckeln
kvar i tändningslåset och nyss låtit meddela de nära och kära där hemma att det skulle
åkas iväg nu hemåt, tar nog priset. Där har det minsann tänkts djupt. Så djupt att
förklaringsmodellen rände rätt ner i tokeriernas avgrund.

Förresten: En flicka säger hej då till arbetskamraterna och viker strax runt hörnet.
Till sin moppe. Och sedan___________________________
Ingen fest i alla fall.
2015-08-05, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den som kläckte teorin om en Lisa som skulle på fest och lämnade mopeden med nyckeln
kvar i tändningslåset och nyss låtit meddela de nära och kära där hemma att det skulle
åkas iväg nu hemåt, tar nog priset. Där har det minsann tänkts djupt. Så djupt att
förklaringsmodellen rände rätt ner i tokeriernas avgrund.

Förresten: En flicka säger hej då till arbetskamraterna och viker strax runt hörnet.
Till sin moppe. Och sedan___________________________
Ingen fest i alla fall.

Sedan_________________________________, nu hoppas jag på att FUP kan berätta vad som skedde efter svängen runt hörnet. Är rädd för att det inte finns något svar på vad som hänt fram till dess att hon dog, förhoppningsvis får vi reda på en tidpunkt och orsak till detta.
2015-08-05, 01:20
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Jag fick initialt tänk på tystnat vittne, vidhåller det så längre tiden lider

Är vittnet då nära, eller på distans?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem