Citat:
Ursprungligen postat av
Tlagnoj
Det vore drömmen. Serie A och Bundesliga för 49kr/mån. Plus allt annat jäkla bra som visas där.
Discovery drar snart igång sin nya streamingtjänst, D Play. Jag tror att Eurosport kommer att implementeras där och då är frågan vad det kommer att kosta. Det är ute för betatester.
Jag har faktiskt gått över till att köra Eurosport i Magine. Det kostar det dubbla och man får inte sidosändningarna som finns på playern, men jag värdesätter högt att kunna chromecasta kanalen.
TV4 håller ju också på att starta nya streamingtjänst. Det ska bli intressant att se vad de sätter ihop för sportpaket.
Citat:
Ursprungligen postat av
svulle
Det finns väl absolut ingenting som tyder på att det är en bubbla som kommer spricka? Märk väl då att tv-avtalet fortsatte växa kraftigt mitt under brinnande finanskris. Annars är ju dyra kanalpaket och PPV:er något man vaskar först vid händelse av tuffare tider.
Tv-avtalet kommer säkerligen fortsätta växa, även om det rent procentuellt är rimligt att anta att vi får någon form av stagnation snart. Annars är Bundesliga intressant på sikt rent kommersiellt med sin fantastiska infrastruktur och publikbas. Där kan vi nog komma att få se kraftig breddning, även om det nya avtalet nu faller på plats och några omförhandlingar inte ligger förestående.
Med det sagt så är det förstås bisarrt. Snittlönen (om än missvisande) för en Premier League-spelare är just det, bisarr.
Premier League blir ju bara mer och mer lik de amerikanska proffsserierna. Trenden är ju faktiskt att ägarna kommer kunna få ta ta del av pengarna, förmodligen på bekostnad av sportslig framgång i Europa.