2015-08-04, 10:49
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Och nej, jag ämnar inte starta en ligadebatt, utan jag ser allting, men att TV-hus skulle släppa allt och enbart satsa på PL är givetvis befängt.

Men det är inte osannolikt att det inte blir någon Serie A i svensk TV kommande säsong. I varje fall inte inledningsvis på säsongen. Det är ju inte ovanligt att rättigheters löses lite senare.
Citera
2015-08-04, 11:36
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Syftade inte på spelmässig kvalité utan marknadsmässiga skäl, detta är en tråd om Tv-rättigheter om du missat det. Rättigheterna till Premier League tror jag är överlägset förstahandsval hos alla större bolag och förhandlingen om säsongerna 2016-2019 förväntades bli klara under sommaren. Så länge det drar ut på tiden innan någon av Viasat, Discovery m.fl hoppar av tåget så tror jag att rättighetsköp av Serie A och andra ligor kommer att få vänta.

Du tror alltså annorlunda?

Serie A och La Liga är självklart inga sunkligor tv-mässigt, lär dig att vara lite nyanserad. I Sverige är PL överlägset, det är för att många är anglofiler efter åren med Tipsextra.

Självklart är förhandlingar kring PL det primära och när det är klart så kommer La Liga och resten av ligorna köpas in.

Hypen kring PL är löjlig, det är verkligen en bubbla som kommer spricka hårt.
Citera
2015-08-04, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Serie A och La Liga är självklart inga sunkligor tv-mässigt, lär dig att vara lite nyanserad. I Sverige är PL överlägset, det är för att många är anglofiler efter åren med Tipsextra.

Självklart är förhandlingar kring PL det primära och när det är klart så kommer La Liga och resten av ligorna köpas in.

Klart att de är sunkligor marknadsmässigt.

Serie A och La Liga går till de som prutar minst.
Citera
2015-08-04, 11:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Jag är inte säker på att Serie A-fantasterna här förstår problematiken med att räkna hem kostnaderna för att visa de ligorna.
Citera
2015-08-04, 11:59
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:

Nyanser är inte din starka sida ser jag.
Citera
2015-08-04, 12:25
Medlem
Citat:
Nyanser är inte din starka sida ser jag.

Jo, rättigheterna till Serie A och La Liga har större prutmån än valfri loppmarknad.
Citera
2015-08-04, 12:48
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Jo, rättigheterna till Serie A och La Liga har större prutmån än valfri loppmarknad.

Som sagt, nyanser är inte din starka sida. Känner mig färdig med dig, orkar inte med debattörer som ser allt i svart-vitt.
Citera
2015-08-04, 13:00
Medlem
Citat:
Som sagt, nyanser är inte din starka sida. Känner mig färdig med dig, orkar inte med debattörer som ser allt i svart-vitt.

Att du har brist på verklighetsuppfattning är inte detsamma som att jag skulle se allt i svart-vitt.
Citera
2015-08-04, 13:03
Medlem
svulles avatar
Citat:

Det finns väl absolut ingenting som tyder på att det är en bubbla som kommer spricka? Märk väl då att tv-avtalet fortsatte växa kraftigt mitt under brinnande finanskris. Annars är ju dyra kanalpaket och PPV:er något man vaskar först vid händelse av tuffare tider.

Tv-avtalet kommer säkerligen fortsätta växa, även om det rent procentuellt är rimligt att anta att vi får någon form av stagnation snart. Annars är Bundesliga intressant på sikt rent kommersiellt med sin fantastiska infrastruktur och publikbas. Där kan vi nog komma att få se kraftig breddning, även om det nya avtalet nu faller på plats och några omförhandlingar inte ligger förestående.

Med det sagt så är det förstås bisarrt. Snittlönen (om än missvisande) för en Premier League-spelare är just det, bisarr.
Citera
2015-08-04, 13:20
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnaazMannen
Om Zlatan går till Milan nu så lär ju TV4-gruppen satsa på Serie A igen hahaha

"SE PREMIÄREN FÖR ZERIE-A PÅ TV4Sport 24 augusti!!!!"

Själv hoppas jag på Eurosport

Det vore drömmen. Serie A och Bundesliga för 49kr/mån. Plus allt annat jäkla bra som visas där.
Citera
2015-08-04, 13:30
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Det vore drömmen. Serie A och Bundesliga för 49kr/mån. Plus allt annat jäkla bra som visas där.

Discovery drar snart igång sin nya streamingtjänst, D Play. Jag tror att Eurosport kommer att implementeras där och då är frågan vad det kommer att kosta. Det är ute för betatester.

Jag har faktiskt gått över till att köra Eurosport i Magine. Det kostar det dubbla och man får inte sidosändningarna som finns på playern, men jag värdesätter högt att kunna chromecasta kanalen.

TV4 håller ju också på att starta nya streamingtjänst. Det ska bli intressant att se vad de sätter ihop för sportpaket.

Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Det finns väl absolut ingenting som tyder på att det är en bubbla som kommer spricka? Märk väl då att tv-avtalet fortsatte växa kraftigt mitt under brinnande finanskris. Annars är ju dyra kanalpaket och PPV:er något man vaskar först vid händelse av tuffare tider.

Tv-avtalet kommer säkerligen fortsätta växa, även om det rent procentuellt är rimligt att anta att vi får någon form av stagnation snart. Annars är Bundesliga intressant på sikt rent kommersiellt med sin fantastiska infrastruktur och publikbas. Där kan vi nog komma att få se kraftig breddning, även om det nya avtalet nu faller på plats och några omförhandlingar inte ligger förestående.

Med det sagt så är det förstås bisarrt. Snittlönen (om än missvisande) för en Premier League-spelare är just det, bisarr.

Premier League blir ju bara mer och mer lik de amerikanska proffsserierna. Trenden är ju faktiskt att ägarna kommer kunna få ta ta del av pengarna, förmodligen på bekostnad av sportslig framgång i Europa.
Senast redigerad av mishima 2015-08-04 kl. 13:32.
Citera
2015-08-04, 13:38
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag är inte säker på att Serie A-fantasterna här förstår problematiken med att räkna hem kostnaderna för att visa de ligorna.
Tror nog de att de flesta som ser Serie A är medvetna om att det är svårt att få rättigheterna lönsamma. Det är knappast Inters silly season det snackas om vid kaffeautomaten på jobbet.

Citat:
Såg Law and Disorder in Lagos häromdagen, räknade till tre personer med Arsenal-tröjor i den timmeslånga dokumentären. Varumärkespenetrationen är enorm. Premier League är ingen bubbla som kommer att tappa tittare, även om det är som 4522 säger att övergångssummorna, lönerna och intresset inte står i proportion till kvalitén.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in