Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Discovery drar snart igång sin nya streamingtjänst, D Play. Jag tror att Eurosport kommer att implementeras där och då är frågan vad det kommer att kosta. Det är ute för betatester.
Jag har faktiskt gått över till att köra Eurosport i Magine. Det kostar det dubbla och man får inte sidosändningarna som finns på playern, men jag värdesätter högt att kunna chromecasta kanalen.
TV4 håller ju också på att starta nya streamingtjänst. Det ska bli intressant att se vad de sätter ihop för sportpaket.
Intressant. Sitter du på mer information om de olika streamingtjänsterna, då i synnerhet TV4s nya lösning? Just TV4 Gruppen har ju haft ett jävla yrväder med TV4 Play, CMore Play och CSports. Nu är väl de två sistnämnda till sist sammanvävda. Men det vore förstås desto mer praktiskt att just kunna ha allt på samma ställe.
D Play har jag missat. Kommer det vara sportorienterat, eller även inkludera underhållning från Kanal 5, 9 och Discovery?
Citat:
Premier League blir ju bara mer och mer lik de amerikanska proffsserierna. Trenden är ju faktiskt att ägarna kommer kunna få ta ta del av pengarna, förmodligen på bekostnad av sportslig framgång i Europa.
Visst är det så. Mike Ashley har ju varit något före sin tid och kapitaliserat något enormt på Newcastle. Jag förstår att deras supportrar är skogstokiga.