2015-08-04, 13:42
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Discovery drar snart igång sin nya streamingtjänst, D Play. Jag tror att Eurosport kommer att implementeras där och då är frågan vad det kommer att kosta. Det är ute för betatester.

Jag har faktiskt gått över till att köra Eurosport i Magine. Det kostar det dubbla och man får inte sidosändningarna som finns på playern, men jag värdesätter högt att kunna chromecasta kanalen.

TV4 håller ju också på att starta nya streamingtjänst. Det ska bli intressant att se vad de sätter ihop för sportpaket.

Även det dubbla eller det tredubbla är sjukt värt. Jämför med viaplays 300kr/mån för PL+CL. CL ser man nästan alltid med någon polare ändå.

Det där med magine måste jag kolla upp, att eurosportplayer inte fungerar med chromecast är det jag stört mig på mest med den.
Citera
2015-08-04, 13:55
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Även det dubbla eller det tredubbla är sjukt värt. Jämför med viaplays 300kr/mån för PL+CL. CL ser man nästan alltid med någon polare ändå.

Det där med magine måste jag kolla upp, att eurosportplayer inte fungerar med chromecast är det jag stört mig på mest med den.

Första månaden är gratis så vänta till Bundesliga drar igång så får du ut max av provtiden.
Citera
2015-08-04, 14:10
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Discovery drar snart igång sin nya streamingtjänst, D Play. Jag tror att Eurosport kommer att implementeras där och då är frågan vad det kommer att kosta. Det är ute för betatester.

Jag har faktiskt gått över till att köra Eurosport i Magine. Det kostar det dubbla och man får inte sidosändningarna som finns på playern, men jag värdesätter högt att kunna chromecasta kanalen.

TV4 håller ju också på att starta nya streamingtjänst. Det ska bli intressant att se vad de sätter ihop för sportpaket.

Intressant. Sitter du på mer information om de olika streamingtjänsterna, då i synnerhet TV4s nya lösning? Just TV4 Gruppen har ju haft ett jävla yrväder med TV4 Play, CMore Play och CSports. Nu är väl de två sistnämnda till sist sammanvävda. Men det vore förstås desto mer praktiskt att just kunna ha allt på samma ställe.

D Play har jag missat. Kommer det vara sportorienterat, eller även inkludera underhållning från Kanal 5, 9 och Discovery?

Citat:
Premier League blir ju bara mer och mer lik de amerikanska proffsserierna. Trenden är ju faktiskt att ägarna kommer kunna få ta ta del av pengarna, förmodligen på bekostnad av sportslig framgång i Europa.

Visst är det så. Mike Ashley har ju varit något före sin tid och kapitaliserat något enormt på Newcastle. Jag förstår att deras supportrar är skogstokiga.
Citera
2015-08-04, 14:30
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Det finns väl absolut ingenting som tyder på att det är en bubbla som kommer spricka? Märk väl då att tv-avtalet fortsatte växa kraftigt mitt under brinnande finanskris. Annars är ju dyra kanalpaket och PPV:er något man vaskar först vid händelse av tuffare tider.

Tv-avtalet kommer säkerligen fortsätta växa, även om det rent procentuellt är rimligt att anta att vi får någon form av stagnation snart. Annars är Bundesliga intressant på sikt rent kommersiellt med sin fantastiska infrastruktur och publikbas. Där kan vi nog komma att få se kraftig breddning, även om det nya avtalet nu faller på plats och några omförhandlingar inte ligger förestående.

Med det sagt så är det förstås bisarrt. Snittlönen (om än missvisande) för en Premier League-spelare är just det, bisarr.

Jag sitter inte med facit i hand självklart men en gissning kring priser för att abonnera på kanaler som sänder PL kommer öka. Det finns gränser för vad folk vill betala och det är en kostnad som många kan spara in på genom att fulstreama. Tv-bolagen kanske väljer att inte slanta upp lika mycket nästa gång avtalen ska förhandlas och då sitter många lag med löner som de svårligen kan betala.

Som sagt, PL har lyckats med konststycket att sälja en hyfsat liga till priset av flera av de bästa ligorna tillsammans.

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Såg Law and Disorder in Lagos häromdagen, räknade till tre personer med Arsenal-tröjor i den timmeslånga dokumentären. Varumärkespenetrationen är enorm. Premier League är ingen bubbla som kommer att tappa tittare, även om det är som 4522 säger att övergångssummorna, lönerna och intresset inte står i proportion till kvalitén.

PL var först med att aktivt söka nya marknader och de har många följare världen över. Andra ligor kom senare men har blivit mer aktiva på senare år. Ska bli intressant att se om PL kan hålla upp hypen.
Senast redigerad av Zog Rules 2015-08-04 kl. 14:41.
Citera
2015-08-04, 14:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Intressant. Sitter du på mer information om de olika streamingtjänsterna, då i synnerhet TV4s nya lösning? Just TV4 Gruppen har ju haft ett jävla yrväder med TV4 Play, CMore Play och CSports. Nu är väl de två sistnämnda till sist sammanvävda. Men det vore förstås desto mer praktiskt att just kunna ha allt på samma ställe.

D Play har jag missat. Kommer det vara sportorienterat, eller även inkludera underhållning från Kanal 5, 9 och Discovery?

Jag har förstått det som att Discovery och TV4 håller på att skapa varsitt "viaplay" med både sport och underhållning. Båda grupperna vill samla sina varumärken under en tjänst.

Det kommer att bli tuff konkurrens om tittarna den närmaste tiden så det kommer att bli bra för oss konsumenter.
Citera
2015-08-06, 01:21
Medlem
Calogeros avatar
Mindre än tre veckor till Serie A drar igång. Roma-Juventus spelas innan Augusti är över.

Kom igen nu.
Citera
2015-08-06, 09:10
Medlem
Imorgon är det Ligue 1-premiär. Kanske redan har framkommit i tråden men TV4-gruppen verkar ha placerat Ligue 1, i alla fall PSG's matcher, i CMore och Play Premium Sport.
Citera
2015-08-06, 17:58
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texas.is.the.reason
Imorgon är det Ligue 1-premiär. Kanske redan har framkommit i tråden men TV4-gruppen verkar ha placerat Ligue 1, i alla fall PSG's matcher, i CMore och Play Premium Sport.
Och på TV4 Sport sänds Nice - AS Monaco, Bordeaux - Stade de Reims och Olympique Lyonnais - Lorient.
Citera
2015-08-07, 07:51
Medlem
gato12s avatar
Tv4 Play verkar förutsätta att folk vill slanta upp 99 kronor i månaden för Superettan och lite strömatcher i franska ligan. Samt inte minst Damallsvenskan. Samtidigt som den tekniska kvaliteten är under all kritik.

Kanske inte så konstigt att de ska sjösätta en ny Playtjänst.
Citera
2015-08-09, 12:49
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Tv4 Play verkar förutsätta att folk vill slanta upp 99 kronor i månaden för Superettan och lite strömatcher i franska ligan. Samt inte minst Damallsvenskan. Samtidigt som den tekniska kvaliteten är under all kritik.

Kanske inte så konstigt att de ska sjösätta en ny Playtjänst.
dessutom kan man se allt tv4-material på cmore.se
Citera
2015-08-09, 13:15
Medlem
svulles avatar
Serie A och La Liga startar om ~2 veckor. Så vi torde få information om eventuella sändningsrättigheter inom kort.

Jag kör en höftare och spår att SBS Discovery tar Serie A, medan La Liga fortsätter i C More. Förmodligen på korta avtal för att kunna spänna musklerna för Premier League-rundan. Som jag nämnde tidigare så är jag fullständigt övertygad om att SBS kommer ha en obegränsad budget för att snuva MTG på Premier League när så väl är dags.

På sikt kommer således MTG och framförallt Viaplay vara urholkat.
Citera
2015-08-09, 13:22
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Jag kör en höftare och spår att SBS Discovery tar Serie A, medan La Liga fortsätter i C More. Förmodligen på korta avtal för att kunna spänna musklerna för Premier League-rundan. Som jag nämnde tidigare så är jag fullständigt övertygad om att SBS kommer ha en obegränsad budget för att snuva MTG på Premier League när så väl är dags.

Serie A och Premier League på Eurosport...? Hade ju varit trevligt. Fast då kanske deras spelare inte kostar 50 kronor i månaden längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in