2015-08-03, 14:23
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Hur kommer det sig att Astori byter klubb I stort I varenda fönster?

Nja, så är det ju inte. Spelade 174 matcher för Cagliari fr.o.m 2008, i fjol utlånad till Roma (23 matcher). Har gjort tio landskamper. Gonzalo Rodriguez är en riktig härförare i Fiorentinaförsvaret, Astori borde ha goda förutsättningar att bli den andre ordinarie mittbacken där.
Citera
2015-08-03, 18:06
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
I flera månader har det ryktats om att Ligue 1-laget Rennes är ute efter Häckens före detta skyttekung Waris Majeed.
Nu rapporterar den franske tidningen L'équipe att en övergång är nära.
http://www.expressen.se/gt/sport/hackens-forre-stjarna-pa-vag-till-frankrike/
Citera
2015-08-03, 19:11
Medlem
OG-lovers avatar
Adama Traoré i Barcelona B verkar vara mer eller mindre klar för Liverpool, oklart om det rör sig om ett lån eller ett permanent köp där Barcelona har möjlighet att värva tillbaka. Blir jäkligt besviken om det inte finns någon återköpsklausul, utan om det bara är en permanent övergång..
Citera
2015-08-03, 19:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Adama Traoré i Barcelona B verkar vara mer eller mindre klar för Liverpool, oklart om det rör sig om ett lån eller ett permanent köp där Barcelona har möjlighet att värva tillbaka. Blir jäkligt besviken om det inte finns någon återköpsklausul, utan om det bara är en permanent övergång..
Fattar inte alla lipsillar som kör "RIP la masia" osv, Adama var verkligen inte någon som hade någon framtid som startspelare i A-laget. Finns väldigt få i B-laget som har potential... Är väl Halilovic, Samper och möjligen Grimaldo..Resten kommer lånas ut, säljas med återköpsklausul, säljas permanent... gäller även nyligen uppflyttade Sandro och Munir.

Deulofeu tror jag inte alls på, han är nog körd. D.Suarez kommer nog komma tillbaka nästa sommar, det blir ett skönt tillskott.. Rafinha gör inte bort sig heller. Det ser inte så mörkt ut gällande unga talanger som många vill få det till

Vem vet Sergi Roberto har sett bra ut, framåt iaf, som högerback.. en sådan flexibel spelare kan nog kunna stanna kvar om han kan spela på flera positioner. Ger coachen många alternativ.
Citera
2015-08-03, 19:16
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
Hur bra är han i dagsläget? Känns som vi har nog med spelare med hög potential i Ibe, Coutinho m.fl
Citera
2015-08-03, 19:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
Hur bra är han i dagsläget? Känns som vi har nog med spelare med hög potential i Ibe, Coutinho m.fl
Det som sticker ut är hans högsta fart (föga förvånande egentligen) men that's about it.
Citera
2015-08-03, 19:28
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Svårt att tro på då källor nära LFC förnekar att klubben skulle vara intresserad särskilt inte med de villkor som media nära LFC menar att Barca satt för att gå med på en utlåning/försäljning av Traoré där Coutinho på något vis skulle ingå som en del av affären. Det finns liksom inte på kartan att LFC skulle ingå en affär där man lovar bort sin kanske viktigaste spelare för en spelare som knappast skulle ta en ordinarie plats i startelvan. Med tanke på vad som diskuteras i LFC-kretsar i Liverpool är det snarare så att klubben har värvat klart detta fönster med möjligt undantag om det skulle lösa sig med ett köp av Illaramendi från RM.
Citera
2015-08-03, 19:43
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fattar inte alla lipsillar som kör "RIP la masia" osv, Adama var verkligen inte någon som hade någon framtid som startspelare i A-laget. Finns väldigt få i B-laget som har potential... Är väl Halilovic, Samper och möjligen Grimaldo..Resten kommer lånas ut, säljas med återköpsklausul, säljas permanent... gäller även nyligen uppflyttade Sandro och Munir.

Deulofeu tror jag inte alls på, han är nog körd. D.Suarez kommer nog komma tillbaka nästa sommar, det blir ett skönt tillskott.. Rafinha gör inte bort sig heller. Det ser inte så mörkt ut gällande unga talanger som många vill få det till

Vem vet Sergi Roberto har sett bra ut, framåt iaf, som högerback.. en sådan flexibel spelare kan nog kunna stanna kvar om han kan spela på flera positioner. Ger coachen många alternativ.
Av det jag sett utav Adama så är han väldigt lovande. Fart och styrka besitter han, påminner lite om Eto'o. Sedan tycker jag som du att Halilovic, Samper och även Sandro har visat att de borde få fler chanser. Munir däremot ser jag inte mycket i.

Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Svårt att tro på då källor nära LFC förnekar att klubben skulle vara intresserad särskilt inte med de villkor som media nära LFC menar att Barca satt för att gå med på en utlåning/försäljning av Traoré där Coutinho på något vis skulle ingå som en del av affären. Det finns liksom inte på kartan att LFC skulle ingå en affär där man lovar bort sin kanske viktigaste spelare för en spelare som knappast skulle ta en ordinarie plats i startelvan. Med tanke på vad som diskuteras i LFC-kretsar i Liverpool är det snarare så att klubben har värvat klart detta fönster med möjligt undantag om det skulle lösa sig med ett köp av Illaramendi från RM.
Ok. Ett flertal tidningar i Spanien rapportera kring att det är väldigt nära. Läste också att Barca ville ha någon förstaoption eller liknande på Coutinho. Vi får helt enkelt se hur det slutar. Jag tror han lämnar.
Citera
2015-08-03, 20:44
Medlem
Citat:
Av det jag sett utav Adama så är han väldigt lovande. Fart och styrka besitter han, påminner lite om Eto'o.
Adama var förvisso väldigt bra inledningsvis under föregående säsongen. Han har fysik men har inget beslutstagande & är ineffektiv....
Senast redigerad av Hagoromo 2015-08-03 kl. 21:35.
Citera
2015-08-03, 21:40
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Adama var förvisso väldigt bra inledningsvis under föregående säsongen. Han har fysik men har inget beslutstagande & är ineffektiv....
Jo stämmer väl antar jag men samtidigt är han bara född 1996 så han har helt klart tid på sig att förbättra sig, att en 19åring ska vara bra på allt finns inte. Jag ser iallafall potential i honom men jag tror samtidigt Sandro är ett bättre alternativ för Barcelona än Adama, jag tror Sandro kommer gå längre.
Citera
2015-08-03, 21:41
Medlem
Skranks avatar
Rafael Da Silva klar för Lyon.

http://www.bbc.com/sport/0/football/33767526

Så "roligt" hur lirare som Rafael, Nani, Evans, Cleverley, Anderson, Valencia med flera kunde vara en viktig del av startelvan i ett United som vann ligatitlar och vissa av dom medverkade när man gick långt och nådde final i CL flera gånger om för att sedan visa sig vara tämligen odugliga när Ferguson lämnat.

Trodde att Rafael skulle vara Uniteds högerback för 10 år framöver efter hans säsong 2012-13. Visserligen mycket skador som förstört hans senaste tid i klubben.
Senast redigerad av Skrank 2015-08-03 kl. 21:46.
Citera
2015-08-04, 08:46
Medlem
Cambijaos avatar
Osannolika rykten att Pepe ska vara påväg till United. Men gud vad kul det hade varit, Pepe i PL.

Nu är Pepe en fenomenal back och ser gärna att han stannar i Real Madrid, men det hade ju varit underhållning på hög nivå med honom i PL. Hade blivit så jagad och hatad när han mosar ner Benteke eller armbågar Costa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in