Citat:
Ursprungligen postat av
Cambijao
Ja det tycker jag. Som jag sagt tidigare kan jag tycka att Ramos och Pepe hämmar varandra. Men individuellt sätt är båda väldigt bra backar. United skulle få en riktigt bra back som förvisso är 32 år men det är lösning som skulle hjälpa ett par år. Med Smalling bredvid tror jag det kan bli ett riktigt bra mittbackspar om Smalling fortsätter där han slutade förra säsongen.
Jag drev tidigare tesen, och jag vet inte om du håller med i egenskap av någon som uppenbarligen har bra koll på Real Madrid; svängde inte pendeln samtidigt som Pepe lugnade ned sig betänkligt och gick ifrån någon form av fullblodspsykopat till en ganska lugn lirare? Jag tycker att han var, utan att överdriva, en av världens bästa mittbackar när han var som allra galnast. Nu, när han lugnat ned sig, så har han i mitt tycke tappat. Sen har det förstås med andra parametrar att göra, då i synnerhet åldern.
I vilket fall så skulle det väl vara rimligt att Pepe lämnar ändå. Varane är väl ordinarie nu tillsammans med Ramos, och Pepe lär rimligtvis vilja spela. Nu vore det väl lite avdankat för United att plocka in en bänkspelare från Real Madrid med tanke på att man ser sig själva som en top tier-klubb. Men nåväl.