2015-08-03, 13:46
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlett1
Fast med rätt verktyg-såsom vissa UV lampor går det ändå snabbare att se hitta blod/kropps vätskor osv - eller e jag ute o cyklar?

Du är inte ute och cyklar. UV-ljus (365-410nm) underlättar mycket för att detektera kroppsvätskor.
2015-08-03, 13:54
Medlem
develis avatar
[quote=XeniaOnatopp|54218074]Det råder delade meningar om var handsken låg.
http://www.expressen.se/gt/missing-people-redo-att-hjalpa-till-i-sokandet/

Vad råder det delade meningar om via länken gällande vart hansken låg? Är det inte dessa meningar du hänvisar till eller missar jag nåt?

" På måndagseftermiddagen hittade polisen en handske i en spannmålstork belägen i en lada tio meter från flickans arbetsplats. Ladan var för tillfället satt under renovering och användes inte och ett ganska stort område i anslutning till ladan har spärrats av.
– Hennes pappa har bekräftat att hon äger en sådan handske. Men för att vara helt säkra på att det är hennes har vi lämnat den till DNA-analys, säger polisens presstalesman Christer Fuxborg."

Ytterligare om byggnaden/ladan/tom ladugård/den blivande spannmålstorken:

" Även Blombergs säteris ägare Arne Jönsson, är drabbad av inbrott och stölder. Den stora byggnaden mitt emot Café på klostret, där en mc-handske efter Lisa Holm hittades, har haft besök flera gånger av tjuvar
Byggnaden som är en tom ladugård och en blivande spannmålstork, utsattes för stöld så sent som den 7-8 maj i år. Då försvann en stor byggnadsställning samt diesel.
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4077965-flera-inbrott-pa-kinnekulle
2015-08-03, 13:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lagts dit avsiktligt.

Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton
Lagts där avsiktligt. Som andra fynd som funnits på platser som redan av avsökta.

Detta är också vad jag tror. Avsiktligt utplanterade av GM.
2015-08-03, 13:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Vad råder det delade meningar om via länken gällande vart hansken låg? Är det inte dessa meningar du hänvisar till eller missar jag nåt?

" På måndagseftermiddagen hittade polisen en handske i en spannmålstork belägen i en lada tio meter från flickans arbetsplats. Ladan var för tillfället satt under renovering och användes inte och ett ganska stort område i anslutning till ladan har spärrats av.
– Hennes pappa har bekräftat att hon äger en sådan handske. Men för att vara helt säkra på att det är hennes har vi lämnat den till DNA-analys, säger polisens presstalesman Christer Fuxborg."

Ytterligare om byggnaden/ladan/tom ladugård/den blivande spannmålstorken:

" Även Blombergs säteris ägare Arne Jönsson, är drabbad av inbrott och stölder. Den stora byggnaden mitt emot Café på klostret, där en mc-handske efter Lisa Holm hittades, har haft besök flera gånger av tjuvar
Byggnaden som är en tom ladugård och en blivande spannmålstork, utsattes för stöld så sent som den 7-8 maj i år. Då försvann en stor byggnadsställning samt diesel.
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4077965-flera-inbrott-pa-kinnekulle
Vänligen, skilj lite tydligare på dina kommentarer och citat. Jag menar att det jag citerade ur länken är en delad mening om var handsken låg, i en spannmålstork.
2015-08-03, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Självklart så genomsöktes ladan på söndagskvällen och hade handsken legat där på söndagskvällen så hade fadern eller någon annan militär hittat handsken och skulle det varit ett låst utrymme så hade de aldrig gett sig förrän utrymmet öppnats.
Det var ju inga malajer som var på plats utan yrkeskillar
Det var ju mörkt ju. Och hur vet du att dem genom sökte ladan. Har handsken blåst in ditt så kan den ha fastnat inne i taket.
2015-08-03, 14:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vänligen, skilj lite tydligare på dina kommentarer och citat. Jag menar att det jag citerade ur länken är en delad mening om var handsken låg, i en spannmålstork.

Och därmed citerade jag att ladan ÄR den blivande spannmålstorken så det råder inga delade meningar..

Edit: Glömde. Citattecken=citering från media med medföljande länk under.
Senast redigerad av develi 2015-08-03 kl. 14:02.
2015-08-03, 14:01
Medlem
Citat:
Ja, i och med att AJ uppger detta x 2 i intervjuer. Annars ljuger han.

När handsken hittades så naturligtvis frågade polisen efter exakt plats där handsken låg i ladan.

Och lika naturligt så frågades pappan vad de hade sökt i ladan på söndagskvällen , pekade dom ut att de sökt där handsken låg så ljuger den person som hittade handsken
2015-08-03, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta är också vad jag tror. Avsiktligt utplanterade av GM.
Varfõr han kan ju lika gärn bränna upp dem?
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
När handsken hittades så naturligtvis frågade polisen efter exakt plats där handsken låg i ladan.
Och lika naturligt så frågades pappan vad de hade sökt i ladan på söndagskvällen , pekade dom ut att de sökt där handsken låg så ljuger den person som hittade handsken

Det var väldigt dumt att flytta den kan vi enas om.. rent korkat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Det var ju mörkt ju. Och hur vet du att dem genom sökte ladan. Har handsken blåst in ditt så kan den ha fastnat inne i taket.

Måste precis allting ifrågasättas?!Nu är det ju inte bara handsken som dykt upp på redan genomsökta platser,det är även andra tillhörigheter.Det verkar ju vara det som i förlängningen gjort att kaosbalten sitter där han sitter...
2015-08-03, 14:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Och därmed citerade jag att ladan ÄR den blivande spannmålstorken så det råder inga delade meningar..

Edit: Glömde. Citattecken=citering från media med medföljande länk under.
I artikeln anges "en spannmålstork belägen i en lada", alltså är det inte samma sak.
2015-08-03, 14:06
Medlem
Åkte förbi Blomberg igår em. Mjölkrummet fortfarande avspärrat och trafiken ganska tät (runt 2-3 bilar/Minut)
Inget övrigt att tillägga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in