Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det stod också att nyckeln till gömslet hängde utanför dörren, så att alla i personalstyrkan skulle kunna gå in där och inte behöva vänta på mannen med nyckeln.

Vilken dörr talar du om?
2015-07-21, 13:56
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
För jag får den känslan att det är gubben eller PC. Jag tror bara inte att de är Lituarena.

Bevisen har stärkts efter provsvar som kom in till polisen igår. Vad gör denna information med din känsla? Visar det sig att spermier från MGM hittats på eller i kvinnans kropp, är det fortfarande gubben då? Vad är problemet många i tråden har, att acceptera att det finns tekniska bevis?
Senast redigerad av allegrageller 2015-07-21 kl. 14:02.
2015-07-21, 13:57
Medlem
Citat:
Jag hörde i en intervju med AJ att han såg henne första gången o försvann också.
Typ söt flicka.

Ja han hade sett henne en gång, sen försvann hon.
På en fråga som löd ungefär: Vad vet du om den försvunna flickan?
2015-07-21, 13:59
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Jag hörde i en intervju med AJ att han såg henne första gången o försvann också.
Typ söt flicka.
Men det säger ju ingenting det måste varit många som såg henne för första gången och sen stack från kaffe´t efter sin bulle o kaffe?

Randy: EVERYBODY'S A SUSPECT!
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Återstår då att få veta hur länge LH hållits vid liv innan hon dödats och vad den litauiske predatorn gjort med henne.
Återstår också att se om den andre brodern och frun på något sätt varit inblandade, vad de vetat, har de hjälpt till att städa upp, gömma föremål etc.
Jag misstänker att detta är en vidrig historia då den rullas upp.
Ännu en utlänning mördar en oskyldig svensk i Sverige, öppna gränser utan kontroll skördar svenska liv och svenska brottsoffer.
Listan blir allt längre, svensken tiger still.
Jag har fortfarande en mindre misstanke att det är någon som du som kan ligga bakom mordet för att gränserna skall stängas.
Att en litauiskfödd SD-politiker gör allt att svartmåla litauerna med lögner i media, i bästa Arklöv-manér, gör ju inte saken mindre märklig? Men om det skulle vara någon komplott mot bröderna tror jag mer på nazzarna i Götene/Lidköping som redan mördat ett antal gånger.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Bevisen har stärkts efter provsvar som kom in till polisen igår. Vad gör denna information med din känsla? Visar det sig att spermier från MGM hittats på eller i kvinnans kropp, är det fortfarande gubben då? Vad är problemet många i tråden har, attta in att det finns tekniska bevis?

Har de hittat spermie från MGM?
2015-07-21, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Undrar vart gubben och hans närmastes mobil signaler fanns någonstans vid den aktuella tiden då Lisa försvann.

Tänkte på den svarta suven antar att den har gps inbyggd kanske även telefon. Registreras inte färdvägen i en gps?

De har koll på vilka telefoner som fanns i direkt anslutning till kaféet mellan 18 och 20, tro mig.
Om AJ funnits där efter 18.30 så hade han med all säkerhet varit häktad vid något tillfälle.
2015-07-21, 14:01
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Vilken dörr talar du om?
Där Lisa hitades.
I tråden har folk gapat om att den minsann var låst, och tillomed länkat till en artikel - men i den artikeln stod det tvärtom, att dörrens nyckel hängde utanför så att alla skulle kunna komma in när de behövde.
2015-07-21, 14:01
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Om litauerna hade varit skyldiga till Lisas död hade det funnits spår av Lisa i deras bil, bilen togs i beslag för kontroll när litauerna blev anhållna. Inget spår av Lisa har hittats i bilen utan den var helt ren och det medför de har inte kunnat transportera någon kropp eller Lisa, som måste ha skett med bil, eftersom det är ca 1,3 km från stället där mopeden fanns till där kroppen hittades.
Något sexuellt förhållande av litauerna till Lisa har inte förekommit, därför i Litauen har de fått uppgifter från rätten i Sverige att något DNA från båda bröderna fanns inte på Lisa.

De här påståenden om direkt bindande bevis mot litauerna är endast vilda fantasier och saknar all saklig grund.
Det finns inget bindande bevis mot litauerna det är sanningen.
De här litauerna som blev frisläppta har haft ingenting att skylla ifrån sig, utan de har sannolikt berättat sanningen. När tre personer sitter i förhör finns det ingen möjlighet att ljuga sådant skulle genomskådas omedelbart vid förhören.
Det är endast att inse sanningen, litauerna hade ingenting med Lisas död att göra.

Men hur mår du egentligen?

Du har ingen aning om huruvida: 1. bilen var ren, 2. DNA har hittats eller ej.

Om du inte arbetar inom rättsväsendet så vet du inte detta. Om du är anställd på polisen så borde du verkligen inte skriva här.

Det FINNS ju starka tekniska bevis mot den häktade mannen - jag hörde själv åklagaren säga det på radio igår.
Senast redigerad av allegrageller 2015-07-21 kl. 14:09.
2015-07-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Bevisen har stärkts efter provsvar som kom in till polisen igår. Vad gör denna information med din känsla? Visar det sig att spermier från MGM hittats på eller i kvinnans kropp, är det fortfarande gubben då? Vad är problemet många i tråden har, attta in att det finns tekniska bevis?

Problemet är att det inte funnits teknisk bevisning som blivit häktad på starka skäl och det är lite konstigt. Finns det det nu så är alla glad för ingen vill att en mördare går lös
2015-07-21, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Var det planerat så låg nog Mob hemma

Kanske inte ifall den var integrerad i bilen...
2015-07-21, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Kanske inte ifall den var integrerad i bilen...

Kanske åkte han inte i bilen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in