Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Den kan ha blåst omkring på ladugårdsområdet, för att sedan fastna inne i ladan; dock inte från baksidan av kaféet, det låter orimligt. Vidare låter det lite konstigt att inte pappan, hans kompisar resp. de poliser som kom till platsen under söndagskvällen inte skulle ha uppmärksammat handsken, var den än befunnit sig, men läget kan antas ha varit kaotiskt och det var mycket att genomsöka på kort tid. - Frånsett själva kaféet och husen därikring borde byggnaderna mitt emot ha undersökts. - AJ bör ha anlänt till platsen för att låsa upp de byggnader som man vid sin sökning funnit var låsta. - LS bör ha varit den första på platsen och hon låste efter allt att döma upp själva kaféet.
När de började fokusera på ladan som brottsplats (vilket det verkar som på söndag efter Lisa hittats) har de nog övergett den inledande blås-teorin...
Ja, jag antar han kontaktades (efter en halvtimme som han själv sa) beroende på t.ex. ladan eftersom närliggande byggnader ingår att granska i det direkta närområdet via MSO. Annars ser jag ingen anledning att kontakta den gamle mannen vid den tiden.
LS var på plats c:a 21.30 med pappan så hon låste nog upp cafét som du skriver.