2015-08-02, 03:09
Medlem
[quote=martinator|54176063]
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Här har du ganska fel i din analys... Det är tvärt om så att sverige och även malmö är ovanligt rent i jämförelse med köpenhamn. Nu gissar jag att du inte har sett så mycket av vare sig köpenhamn eller malmö men det är inte till köpenhamns fördel. Du jämför turistköpenhamn med vardagsmalmö, jämför istället med västra hamnen. Nej köpenhamn för mig har alltid varit förknippat med en stark doft av urin. Ta tåget över bron och du tror du är i östra rumänien när du rullar in mot köpenhamns huvudbangård osv.

Jag håller inte med BAB7 men jag tror att du aldrig klivit i människo och hundbajs i centrala Malmö. Det är något jag aldrig gjort i Köpenhamn eller någon annan nordeuropeisk stad. Malmö är bland de skitigaste städerna jag bott i.
Citera
2015-08-02, 23:00
Bannlyst
Skottlossning i Seved för någon timme sedan http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21202571.ab

Tur att man hann köpa rökat där igår och inte behövde gå dit idag
Citera
2015-08-02, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Skottlossning i Seved för någon timme sedan http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21202571.ab

Tur att man hann köpa rökat där igår och inte behövde gå dit idag

Du kanske tycker du är smart, slug och listig men jag förstår att du är en småstadsmänniska och knarkare. Det är på grund av sådana som dig som det existerar knarkförsäljning på öppen gata i Malmö och det är på grund av sådana som dig som de har pengar att köpa vapen/bomber och det är om sådana som dig de slåss över och "kommunicerar" genom att använda vapen och bomber på öppen gata. Du är knappast bättre än smutslimerna.
Citera
2015-08-02, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av werbung
Du kanske tycker du är smart, slug och listig men jag förstår att du är en småstadsmänniska och knarkare. Det är på grund av sådana som dig som det existerar knarkförsäljning på öppen gata i Malmö och det är på grund av sådana som dig som de har pengar att köpa vapen/bomber och det är om sådana som dig de slåss över och "kommunicerar" genom att använda vapen och bomber på öppen gata. Du är knappast bättre än smutslimerna.

Haha, kommer från Malmö och jag röker nästan bara under loven

Det är snarare på grund av politikerna som vägrar gå åt b.la. flera amerikanska staters och Nederländernas håll och legalisera cannabis, i alla fall till viss grad. Till och med ekonomin hade gått framåt som fan då.

Sen tycker jag inte att jag är smart, slug och listig. Hade du inte blivit så exalterad över att skriva nya inlägg om hur dåligt Malmö är så hade du i lugn och ro kunnat läsa mitt inlägg (på 2 rader, förresten) där jag säger att det var tur att jag inte behövde gå dit idag.
Citera
2015-08-03, 10:21
Medlem
En dag i Malmö

– Det var full kalabalik efter skotten och folk sprang nedför gatan, berättar personen.

– Det var ett mindre bråk mellan två grupper som urartade. Tydligen hade en av de inblandade känt sig trängd, tagit fram en pistol och avfyrat fem skott upp i luften.

Skånskan
Citera
2015-08-03, 11:36
Medlem
utan.att.stannas avatar
Det hade verkligen varit på sin plats om tidningarna vågade stå upp för landet de verkar i och köra igång någon slags kampanj för vad man kan gra för att inte stötta svarthandeln och kriminaliteten. Det finns många småsaker malmöborna kan göra. Inte klippa sig för 50:- kr, gå inte in på kebabhak där det kostar 30 kr måltiden, köp absolut inget på loppisarna på helgerna, undvik fruktmarknaden på möllan, kort och gott handla i vanliga butiker där vanliga priser råder och man får kvitto på köpet. Det är vad vanliga svensson kan göra.
Små haschrökare är nog för tröga för att förstå samanhanget, men man kan alltid försöka förmå dem till att inte handla av kriminella gäng. Gör som vi gjorde förr i tiden, handla av en svensk, skum tjackis om du prompt måste. Använd er inte av den öppna gatuförsäljningen.
SLUTA GE PENGAR TILL TIGGARE.
Lite vägledande vad var och en kan göra.

POLITIKER OCH POLISER för helvete, BRY er, sätt in resurser och rensa!!!
Senast redigerad av utan.att.stanna 2015-08-03 kl. 11:50.
Citera
2015-08-03, 11:44
Medlem
swebarbs avatar
Denna stad är nog snart bortom all räddning om man inte börjar med en rejäl rensing av all jävla skit som verkar ta över staden, även centrum börjar förfalla tiggare fan snart överallt som väller in vettefan vartifrån
Citera
2015-08-03, 12:43
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Det hade verkligen varit på sin plats om tidningarna vågade stå upp för landet de verkar i och köra igång någon slags kampanj för vad man kan gra för att inte stötta svarthandeln och kriminaliteten. Det finns många småsaker malmöborna kan göra. Inte klippa sig för 50:- kr, gå inte in på kebabhak där det kostar 30 kr måltiden, köp absolut inget på loppisarna på helgerna, undvik fruktmarknaden på möllan, kort och gott handla i vanliga butiker där vanliga priser råder och man får kvitto på köpet. Det är vad vanliga svensson kan göra.
Små haschrökare är nog för tröga för att förstå samanhanget, men man kan alltid försöka förmå dem till att inte handla av kriminella gäng. Gör som vi gjorde förr i tiden, handla av en svensk, skum tjackis om du prompt måste. Använd er inte av den öppna gatuförsäljningen.

Du har en poäng där, svenskar borde bojkotta muslimska affärer! och sluta köpa kebab och annat skit,
frukten och grönsaker som säljs på Möllan är av undermålig kvalité, efter en dag hemma vissnar och ruttnar deras frukt,
de köper sin frukt från arabiska och turkiska grossister som köper den i Tyskland, sk restpartier,
hållbarheten på deras frukter är 24 timmar,

dessutom förvaras de på en dåligt och ohygieniskt sätt, gnagare finns där,

kebabköttet har fruktansvärt dålig kvalite, det görs av rester, man tillsätter en massa kryddor för att dölja den dåliga smaken, och man blandar i all möjlig kött,

Jag har ofta undrat hur kan det vara så atrt svenskar köper flafel , kebab , etc, från vagnar där det råder fruktasvärda hygieniska förhållanden, det är jättevarmt i en sån vagn, araben där svettas som en gris,
hans skärbräda och disktrasa luktar pyton, tror ni att han har rena händer? han har ingen toalett,
och de använder inte heller toapapper utan skjöljer av bajset med vatten, de gör det med den vänstra handen, på dess lillfinger låter de nageln växa sig lång, den används till att pilla sig i näsan. örat och röven, hehe
Senast redigerad av rex144 2015-08-03 kl. 12:46.
Citera
2015-08-03, 12:46
Medlem
(FB) Det nya Malmö. Storbråk mellan kvinnor i Rosengård. Polisinsats midnatt 3/8

http://www.sydsvenskan.se/malmo/en-till-sjukhus-efter-storbrak-pa-ramels-vag/
Citera
2015-08-03, 12:49
Medlem
Jag var där förra året och jag kan säga att jag åker aldrig dit igen om det inte är i jobbet eller liknande.
Citera
2015-08-03, 12:55
Medlem
http://www.skd.se/2015/08/03/man-knivskuren-i-brak/

Knivskuren i bråk på Rosengård

http://www.skd.se/2015/08/03/37521/

Två unga män, 17 och 19 år, har anhållits misstänkta för en våldtäkt som inträffade i förra veckan.
Senast redigerad av ascheberg 2015-08-03 kl. 13:20.
Citera
2015-08-03, 14:46
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna

Precis, varför inte dra igång en kampanj om detta. Många är så naiva och godtrogna att de inte förstår vad de stödjer. Du kan satsa hur mycket resurser som helst på annat, men så länge svarta marknaden är kvar så kommer även kriminaliteten att vara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in