2015-08-03, 07:38
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Verkar som om de nya "svenskarna" fegar ur och skickar sina tanter att slåss i stället. Nån som vet vad som liger bakom?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/en-t...pa-ramels-vag/

Citat:
En till sjukhus efter storbråk på Ramels väg. Någon gång efter midnatt larmades polisen till Ramels väg där ett större bråk utbrutit. Flera anmälningar och motanmälningar har upprättats.

Det verkar vara en spännande plats att bo på, underhållning hela tiden, fast denna gången inget fyrverkeri eller smällare.
Citera
2015-08-03, 08:31
Medlem
gato12s avatar
Förmodligen nån som stulit en annans tvättid. Eller inte tagit bort luddet. Just tvättstugor kan utlösa väldigt heta känslor.
Citera
2015-08-03, 08:37
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Verkar som om de nya "svenskarna" fegar ur och skickar sina tanter att slåss i stället. Nån som vet vad som liger bakom?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/en-t...pa-ramels-vag/

Det verkar vara en spännande plats att bo på, underhållning hela tiden, fast denna gången inget fyrverkeri eller smällare.

Men va f-n!? Borde dom inte ha gått och lagt sig en söndagsnatt så dom orkar upp till jobbet idag?

Vad är det som händer i den där staden egentligen? Finns det ingen hejd på galenskaperna?
Citera
2015-08-03, 09:55
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Flera anmälningar och motanmälningar. Är det en fråga där kvinnorna känner att det är viktigt att just de själva ska ha rätt? Eller handlar det om att kunna kräva ut pengar av varandra?
Citera
2015-08-03, 10:21
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller

Jag glömde smileyn.

Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Flera anmälningar och motanmälningar. Är det en fråga där kvinnorna känner att det är viktigt att just de själva ska ha rätt? Eller handlar det om att kunna kräva ut pengar av varandra?

När dom manliga kaosblattarna råkar i luven på varandra så är de tingen som vill prata med polisen? Lite underligt då med ett lass anmälningar?
Citera
2015-08-04, 09:21
Medlem
OlleVieros avatar
Har det kommit fram något mera i skånetidningarna om vad som egentligen hände på natten?
Citera
2015-08-04, 19:08
Medlem
TigerKids avatar
Jag känner inte till Malmö men googlade lite snabbt på "Ramels väg" och ser att det varit skottlossning och sådana kriminella uppgörelser där på sistone. Men det klientelet är väl inte kända för att samarbeta med polisen... Här var det både anmälningar och motanmälningar samt att de inblandade är kvinnor vilket, antar jag, tyder på att det är lite andra kretsar.

Bråket/slagsmålet bröt ut efter midnatt. Finns det nöjesetablisemang i närheten? Eller kanske någon privat tillställning som spårat ur? Om jag spekulerar fritt.... Kanske ett bröllop där släkterna som förenas inte drar riktigt jämnt? Anmälningarna tolkar jag som att det (gissningsvis) inte är inom samma familj eller kompisgäng utan snarare mellan grupper har något groll.
Senast redigerad av TigerKid 2015-08-04 kl. 19:12.
Citera
2015-08-05, 05:25
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Har det kommit fram något mera i skånetidningarna om vad som egentligen hände på natten?

Ingen större uppståndelse på akuten i vart fall. En målad bil utanför som var inne på själva akutvårdsdelen och tog upp anmälan och skrev rapport. Några civila bilar snurrade runt utanför med jämna mellanrum, men inte de vanliga femtioelva släktmedlemmarna som brukar dyka upp. Var det inte araber som var inblandade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in