2015-08-02, 21:15
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Ni som såg matchen från tv:
Kändes som jättestraff för Peking i första. Lämnades det fördel, miss av Hakim eller var det filmning?

Skulle vi haft straff när hauksson föll efter goitoms genomskärare?

Peking skulle nog haft straff ja. Ett riktigt nacktag från hauksson tror jag det var. Nej Hauksson skulle inte fått straff.
Citera
2015-08-02, 21:15
Medlem
ErPupones avatar
Har varken Janne eller motiv sett situationen med deras kapten? Känns som de kan börja där innan de kritiserar våra spelare. Och att beskylla Carlgren för maskning när han blir manglad av kamara (vilket jävla djur han är!) känns inte direkt fräscht
Citera
2015-08-02, 21:16
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
Njut av segern istället för att bry dig om Adde hela gnaget körde ju en Adde i turordning under andra halvlek. Guldet har jag svårt att tro blir erat om ni inte steppar upp Peking bjöd er på segern idag svårt se dom marginalerna i fortsättningen. Men bollen är ju ruuuuuund så vem vet.
Jadu, filma och förstärka är en sak men att lägga sig ner som att okbenet åkt av pga en beröring är rentav patetiskt.

Jag poängterar att jag fortfarande tror på att guldet går till Blåvitt, men hoppet finns där i större utsträckning och det är jag glad för.
Citera
2015-08-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Peking skulle nog haft straff ja. Ett riktigt nacktag från hauksson tror jag det var. Nej Hauksson skulle inte fått straff.
Nog var det väl Blomberg och inte Hauksson. Tror Norrköpingskisen förstärkte för mycket, men nog kunde Hakim blåst.

Hauksson vete tusan vad som hände.

Gnaget fick säsongens tveksamma straff mot (med sig) Grekerna då Brustad blev fasthållen.
Citera
2015-08-02, 22:19
Medlem
4522s avatar
Adde Johanssons agerande är urlöjligt, men vad som är ännu löjligare är ju att alla (inklusive varenda gnagare härinne) passande nog missar att lyfta Banguras armbåge/överfall i första halvlek. Något så smutsigt och fegt, ingen reaktion från domaren. Klart som inihelvete spelarna då inser att det måste förstärkas rejält för att något ska uppmärksammas av domaren.

Och ja, som en slump missade Al-Hakim vid Trastens situation, där han först blir sparkad över hälarna och sedan nacksvingad till marken i samma situation. Ingenting. Men det är klart att det är roligare att sprida några korta filmklipp tagna ur sitt sammanhang och "bli kung i baren" på sociala medier.

Senast redigerad av 4522 2015-08-02 kl. 22:22.
Citera
2015-08-02, 22:40
Medlem
I och med att ingen domare verkade vara uppmärksam på Banguras armbåge borde han väl kunna stängas av retroaktivt? Eller krävs det anmälan för det?
Citera
2015-08-02, 23:01
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Kval? De åker ur direkt. Och Roar har jag aldrig förstått grejen med, framstår inte för mig som en kompetent tränare helt enkelt.

Skönt för oss att ta första bortasegern i dag mot Norrköping. Med lite oflyt hade det blivit ett nytt antiklimax med 2-2, men försvaret spelar ändå bättre än på senare matcher. Fortfarande osäkert ändå och bättre lag än Norrköping kommer att straffa oss.

Ytterst tveksam om det finns så många bättre lag än just Peking offensivt i Allsvenskan just nu, så ni bör självklart vara nöjda.
Citera
2015-08-02, 23:05
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Klart som inihelvete spelarna då inser att det måste förstärkas rejält för att något ska uppmärksammas av domaren.

Han förstärkte inte ett skit... Han skallade Banguras arm med flit ditt pungbråck.
Don't get mad, get even. Domaren sätter nivån.
Citera
2015-08-02, 23:12
Medlem
Norrköpings första skott på mål kom i minut 68:a så AIK lyckades väldigt bra med att få stopp på deras spel. När det gäller straffen så blir dragen i axeln men det förhindrar inte honom från att göra den vändning och pass som han ville göra och då är det lättare som domare att fria.

Banguras armbåge har jag svårt att se att den skulle vara tillräckligt ful för att ge en avstängning i efterhand det brukar krävas fulare saker än så.
Citera
2015-08-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Adde Johanssons agerande är urlöjligt, men vad som är ännu löjligare är ju att alla (inklusive varenda gnagare härinne) passande nog missar att lyfta Banguras armbåge/överfall i första halvlek. Något så smutsigt och fegt, ingen reaktion från domaren. Klart som inihelvete spelarna då inser att det måste förstärkas rejält för att något ska uppmärksammas av domaren.

antar du menar alla andra situationer där perkingspelarna isåfall "förstärkte" och att du inte syftar på just tönten addes solklara filmning, om man ens kan kalla det filmning att böja huvudet in i någons arm och slänga sig. annars har nog bortförklarings-taktiken att kalla filmningar för förstärkningar nått sin absoluta botten.
Citera
2015-08-02, 23:32
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Norrköpings första skott på mål kom i minut 68:a så AIK lyckades väldigt bra med att få stopp på deras spel. När det gäller straffen så blir dragen i axeln men det förhindrar inte honom från att göra den vändning och pass som han ville göra och då är det lättare som domare att fria.

Banguras armbåge har jag svårt att se att den skulle vara tillräckligt ful för att ge en avstängning i efterhand det brukar krävas fulare saker än så.
Nja. De lyckades ju vaska fram några riktigt vassa lägen som de var för dåliga för att ta till vara på. Nymans nick utanför, Kujovic överspelning av Carlgren och Kamaras bredsida (skenben?) utanför är ju tre jättelägen som inte resulterade i skott på mål.
Citera
2015-08-03, 00:18
Medlem
svulles avatar
Smått obehagligt att Dif fortsätter traggla till sig trepoängare. Med tanke på svansföringen från våra led, i kombination med en skadeskjuten trupp, så tyder väl allting på en derbytorsk med allt vad det innebär. Dif lär ha fortsatt malmöitisk bonnröta anno 2014 och lyckas roffa åt sig en kvalplats till Europa League mens AIK parkerar på en blygsam 6:e plats vilket leder till att man får skämmas öronen av sig under senhösten.

Fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in