2015-08-02, 13:24
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Johan Harju utnämnd till Luleås nya lagkapten.
Ett bra val. Lugn och stabil kille som kommer att leda Luleå på ett bra sätt.
Han har -som tidigare sagts- varit med ett tag och vuxit in i en ledarrollen, tror det här är positivt även för hans eget spel också.
Dom andra killarna som nämnts hade säkert också varit bra val som C men dom blir ju säkert assisterande och leder laget på sitt sätt ändå.
Match på Torsdag, nu kör vi!
Edit:Sigalet (bra!), Janne och Fabbe blir A
Senast redigerad av J.R. 2015-08-02 kl. 13:26.
Citera
2015-08-02, 16:49
Medlem
Någon som vet vilka lag som gått ut och sagt att dom värvat klart?
Åtminstone fram till premiären, självklart kommer många lag att göra lite värvningar under säsongen.
Citera
2015-08-02, 17:23
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
HV anställer Tim Brithén som assisterande tränare. http://hv71.se/artikel/67755/

Anställd som mentalt stöd åt Ted ifall fansen börjar gå hårt åt honom framåt julen eller?

Man undrar hur mycket förtroendekapital Johanx2 har kvar i Jönköping. Krävs nog att deras val slår väl ut direkt när serien startar om dom ska kunna sitta kvar.

Citat:
Johan Harju utnämnd till Luleås nya lagkapten.

Tveksam till det där valet. Känns lite som återbetalning för långtidskontraktet. Harju känns inte som den där ledaren som ett satsande lag behöver. Han ser iallafall ut att hänga med huvudet på isen när det inte går bra och med media så verkar han direkt obekväm. Kanske jättebra i omklädningsrummet men som sagt, tveksam. Sandström tycker jag hade varit ett bättre val.

Citat:
Ursprungligen postat av Omanamo
Åtminstone fram till premiären, självklart kommer många lag att göra lite värvningar under säsongen.

Färjestad är klara.
Citera
2015-08-02, 17:23
Medlem
Citat:
Den bilden har jag också. Har alltid tyckt att han upplevts som lite lat och i allmänhet ingen ledare. Dock så kanske den bilden sitter kvar från förr, nu har han blivit äldre och med mer rutin så tror jag att han vuxit in i en ledarroll.
Janne har ju varit assisterande i en herrans massa år så jag tror att han tackade nej, Fabbe är jag inte säker på med jag tror att han var andra valet om Harju tackade nej.
Kapten Ericsson är också lat men funkar bra ändå. Största frågetecknet för Harju är väl vinnarskallen.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
...
Välkommen tillbaka! Passade du på nu när skogsrök är avstängd?
Senast redigerad av atreyeri 2015-08-02 kl. 17:36.
Citera
2015-08-02, 17:37
Medlem
Giggsys avatar
Citat:

LHC är klara.
Citera
2015-08-02, 17:49
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Välkommen tillbaka! Passade du på nu när skogsrök är avstängd?

Tack! Nä, det tycker jag bara är tråkigt. Skogsrök är underhållande om inte annat.
Nej min comeback beror på att jag har mer fritid just nu och att hockeyabstinensen är extra hög vid den här tiden på året.
Citera
2015-08-02, 18:50
Medlem
Ferross avatar
Cam Abbott lägger av med hockeyn efter Erik Gustafssons huvudtackling. Väntat men ändå väldigt tråkigt. Kändes lite som att han äntligen hade börjat att hitta tillbaka till hur han var innan hjärnskakningen den här säsongen, så blir det så här istället.
Citera
2015-08-02, 18:59
Medlem
Citat:

Färjestad, Frölunda, Djurgården, Växjö, HV, Modo, LHC ska väl vara klara. Skellefteå, KHK och Rögle är väl fulla men vet inte om de har utrymme att speta till det ytterligare.

Brynäs ska ha in en back. Luleå en center och/eller en back? Malmö har sin spetsforward kvar, Örebro sin förstacenter,
Citera
2015-08-02, 19:59
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Cam Abbott lägger av med hockeyn efter Erik Gustafssons huvudtackling. Väntat men ändå väldigt tråkigt. Kändes lite som att han äntligen hade börjat att hitta tillbaka till hur han var innan hjärnskakningen den här säsongen, så blir det så här istället.

CAM väljer enligt brorsan Chris förmodligen att bosätta sig i trevliga Ängelholm där de har många vänner...
Ja det är så dags att komma nu Cam? Synd att du bara gjorde en säsong här nere.
Citera
2015-08-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros

Hur går det för Fernholm?
Citera
2015-08-02, 21:55
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Hur går det för Fernholm?

Fernholm verkar vara väldigt långt från spel. Flera bakslag. Svårt att se att han spelar något i år. Kommer ju ta en jävla tid att komma tillbaka i matchform dessutom.
Rent sportsligt är det ingen större förlust då jag inte tycker Fernholm är bättre än de backarna vi har. Men man lider ju ändå riktigt mycket med honom.

Den fega snedknullaren kommer få trevliga välkomnande i många år på hovet!
Citera
2015-08-03, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
CAM väljer enligt brorsan Chris förmodligen att bosätta sig i trevliga Ängelholm där de har många vänner...
Ja det är så dags att komma nu Cam? Synd att du bara gjorde en säsong här nere.
Hans fru är väl uppvuxen bosatt och jobbar i Luleå. De indikationer jag har fått (bara genom att bo i Norrbotten och på så sätt tvingas umgås med deras supportar) är att han vill bo kvar i Luleå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in