2015-08-01, 00:04
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Alla Brithenare har starkt psyke
Jaha, lär behövas om man ska vara i HV71.
Citera
2015-08-01, 00:25
Medlem
Det många kanske inte tänkt på är att Brithen en gång i tiden förde Modo till SM-final. Men det var typ det som blev av hans tränarkarriär, vad har han presterat sedan dess? Han var i Södertälje en tidoch lyckades rädda dom kvar men annars är han enormt överskattad. Han är dock rätt skön i intervjuer så han kan nog locka fram ett och annat skratt. Jag tror det kan vara bra för HV med en engagerad tränare som kan bli förbannad, dock kommer ju inte Brithen få använda det så mycket som assisterande så det återstår att se hur det yttrar sig. Någon som vet om Brithen är tänkt som huvudtränare om Lindbom får foten? Om så är fallet så kan HV:s satsning slå väl ut.
Citera
2015-08-01, 00:44
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det många kanske inte tänkt på är att Brithen en gång i tiden förde Modo till SM-final. Men det var typ det som blev av hans tränarkarriär, vad har han presterat sedan dess? Han var i Södertälje en tidoch lyckades rädda dom kvar men annars är han enormt överskattad. Han är dock rätt skön i intervjuer så han kan nog locka fram ett och annat skratt. Jag tror det kan vara bra för HV med en engagerad tränare som kan bli förbannad, dock kommer ju inte Brithen få använda det så mycket som assisterande så det återstår att se hur det yttrar sig. Någon som vet om Brithen är tänkt som huvudtränare om Lindbom får foten? Om så är fallet så kan HV:s satsning slå väl ut.
Fast nu är det ju inte Jim Brithen som ska lotsa HV71 mot SM-guldet utan en annan Brithen. Tim.
Citera
2015-08-01, 08:49
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
HV anställer Tim Brithén som assisterande tränare. http://hv71.se/artikel/67755/

Anställd som mentalt stöd åt Ted ifall fansen börjar gå hårt åt honom framåt julen eller?

Kul att de äntligen fått sin förbundskapten i båset!
Citera
2015-08-01, 13:04
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det många kanske inte tänkt på är att Brithen en gång i tiden förde Modo till SM-final. Men det var typ det som blev av hans tränarkarriär, vad har han presterat sedan dess? Han var i Södertälje en tid och lyckades rädda dom kvar men annars är han enormt överskattad. Han är dock rätt skön i intervjuer så han kan nog locka fram ett och annat skratt. Jag tror det kan vara bra för HV med en engagerad tränare som kan bli förbannad, dock kommer ju inte Brithen få använda det så mycket som assisterande så det återstår att se hur det yttrar sig. Någon som vet om Brithen är tänkt som huvudtränare om Lindbom får foten? Om så är fallet så kan HV:s satsning slå väl ut.
Nej det gjorde han verkligen inte. Han coachade SSK 22 matcher över årsskiftet 08/09 med ett poängsnitt på usla 0.68p/match. Katastrofen var så total att klubben såg sig tvungna att svälja stoltheten och försöka övertala Strumpan, som hade fått sparken i december, att komma tillbaka och leda laget genom kvalserien. Detta gick glädjande nog så bra att Svensk hockey kunde behålla sitt stolta flaggskepp ytterligare två år innan det stora haveriet i Örnsköldsvik inträffade där allt slogs i spillror och det bara lämnades kvar en samling guppande plastjollar utan styrning och med fåniga amerikanska namn att utgöra "The Swedish Hockey League".

Men misströsta icke, vi i Södertälje är i färd med att bygga ett nytt flaggskepp så vi kommer snart tillbaka för att rädda den svenska ishockeyn, återta befälet och skjuta plastskräpet i sank. Det nya moderna skeppet i prima eke har ett extra batteridäck, öppna kanonportar och osurrade kanoner. Jungfrufärden sker nu i augusti. Vi tror stenhårt på detta.

Men för att återgå till ämnet: Det finns fler Brithén inom hockeyn än vad du kan räkna på ditt finger, Jim som du refererar till har ingenting med HV att göra mer än att han har namngett sina barn efter ett schampo-märke som använder ett motiv av jönköpingssonen John Bauer på sina flaskor.

Prästen var dock olyckligtvis förkyld, så barnens namn blev Tim o Ted.
Citera
2015-08-01, 13:42
Medlem
Damacys avatar
Vilket genialiskt drag att anställa lagkaptens brorsa som tränare i en lag med en giftig spelartrupp. Vems sida kommer Tim ställa sig på om det blir en spricka mellan Lindbom och truppen?

Tycker synd om Lindbom, helt orutinerad och kastad åt vargarna.
Citera
2015-08-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Vilket genialiskt drag att anställa lagkaptens brorsa som tränare i en lag med en giftig spelartrupp. Vems sida kommer Tim ställa sig på om det blir en spricka mellan Lindbom och truppen?

Ja jag vet inte vad HV har för plan med denna konstellation men det luktar desperation lång väg. Däremot har jag lärt mig att man aldrig ska dra några slutsatser i förväg så det återstår att se, men visst Lindbom hade förtjänat en bättre "assistent".
Citera
2015-08-01, 18:57
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy

Lindbom själv önskade Tim som ass. Då dem tidigare har arbetat tillsammans och verkar gilla samma typ av hockey.
Citera
2015-08-02, 13:07
Medlem
94jackars avatar
Johan Harju utnämnd till Luleås nya lagkapten.
Citera
2015-08-02, 13:13
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar

Lite konstigt val. Harju känns ju inte som en typisk lagkapten, varken till personlighet eller uppträdande på isen. Hade nog hellre haft K-Fab eller Janne som lagkapten, fast de var kanske inte intresserade?
Citera
2015-08-02, 13:16
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Varför inte Janne Sandström? Jag får känslan att Harju inte har något vidare psyke. Det går säkert bra i medgång, men är han den som går i bräschen i motgång? Mycket tveksam till det...
Citera
2015-08-02, 13:18
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Lite konstigt val. Harju känns ju inte som en typisk lagkapten, varken till personlighet eller uppträdande på isen. Hade nog hellre haft K-Fab eller Janne som lagkapten, fast de var kanske inte intresserade?
Den bilden har jag också. Har alltid tyckt att han upplevts som lite lat och i allmänhet ingen ledare. Dock så kanske den bilden sitter kvar från förr, nu har han blivit äldre och med mer rutin så tror jag att han vuxit in i en ledarroll.
Janne har ju varit assisterande i en herrans massa år så jag tror att han tackade nej, Fabbe är jag inte säker på med jag tror att han var andra valet om Harju tackade nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in