2015-07-09, 15:45
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Modo ska in med en till forward och det ska vara spets alltså inte Lauritzen.

Ja jag antar att Basse inte ska till Modo men tror de som värvar honom kan fynda. En skadefri Basse är faktiskt spets. Han visade hög klass i DIF typ sista 10 matcherna.
Citera
2015-07-09, 15:53
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Jag har väldigt svårt att placera oss själva, faktiskt. Om allt klaffar med förstakedjan, med Enterfeldt och Ollas, att Westerholmarna fortsätter som de slutade och att vi får in någon som kan ersätta Andersén - då tror jag det kan bli bra. Bara Bulans närvaro där han inte tillåter något bullshit tror jag kommer lyfta oss. Jag vill se oss lite grann som Karlskrona, samma man vid rodret (Bengtzén), samma underdog-status som KHK hade. Det kan leda långt.

Men jag är medveten om att det kan gå åt helvete väldigt fort också, om t ex de sedvanliga skadorna börjar trilla in.

Brynäs kan ju bli ett topplag men det är ju väldigt många om. Starkbaum måste vara väldigt bra. Kommer väl säkert få stå runt 40 matcher. Porseland måste vara den pp-back Brynäs saknat sen Gunderson varit borta. Förstakedjan måste fortsätta producera runt 40 pinnar. Enterfeldt och Ollas behöver vara i närheten iaf av vad de var innan skadorna och några av de unga ska ta det riktiga klivet och den nya backen ska vara riktigt duktig tvåvägs. Om allt det klaffar tror jag tom de kan vara en outsider. Men de kan lika gärna behöva kriga för att nå playin.
Citera
2015-07-09, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Brynäs kan ju bli ett topplag men det är ju väldigt många om. Starkbaum måste vara väldigt bra. Kommer väl säkert få stå runt 40 matcher. Porseland måste vara den pp-back Brynäs saknat sen Gunderson varit borta. Förstakedjan måste fortsätta producera runt 40 pinnar. Enterfeldt och Ollas behöver vara i närheten iaf av vad de var innan skadorna och några av de unga ska ta det riktiga klivet och den nya backen ska vara riktigt duktig tvåvägs. Om allt det klaffar tror jag tom de kan vara en outsider. Men de kan lika gärna behöva kriga för att nå playin.
Det som oroar mig om Brynäs är ju deras backsida,dom måste ha in en back av Andersens kaliber annars så utmanar Brynäs,Rögle och KHK med vilka som har sämst backar.
Citera
2015-07-09, 17:52
Medlem
Jkrokens avatar
En tanke som slog mig: Har Thuresson någonsin presterat på hög nivå förutom säsongen 13/14, när han spelade med Rödin och Scott i Brynäs?

På många låter det som att Thuresson är en av SHL:s bästa forwards, men om man sätter saker i perspektiv kanske det inte är så? Faktum är att nästan vilken spelare som helst kan sättas bredvid Rödin och Scott för att börja prestera (läs Sweatt, som inte alls var lika bra när han inte fick spela med dom två)
Citera
2015-07-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
En tanke som slog mig: Har Thuresson någonsin presterat på hög nivå förutom säsongen 13/14, när han spelade med Rödin och Scott i Brynäs?

På många låter det som att Thuresson är en av SHL:s bästa forwards, men om man sätter saker i perspektiv kanske det inte är så? Faktum är att nästan vilken spelare som helst kan sättas bredvid Rödin och Scott för att börja prestera (läs Sweatt, som inte alls var lika bra när han inte fick spela med dom två)

Det täntke jag spontant att "det måste han ju ha gjort", men så tittar man närmare på det och så har han bara en del halvdana säsonger i AHL och KHL, som förvisso kan vara svåra att göra mål om man inte hamnar i rätt omgivning direkt, men ändå. En väldigt god poäng. Jag hade nästan räknat in Thuresson runt 20 mål redan, och i och med att han är en bra skytt och lär få Galiardi och en annan klasspelare med sig så kanske han kommer leverera, men som du säger så är det långt ifrån några garantier.

Jämför med Rajala, Gynge eller Thoresen, så har de stadigt levererat i många ligor nu, ändå känns det nästan som att media och vi övriga sätter upp Thuresson i samma grupp av spetsförvärv.
Citera
2015-07-09, 19:05
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ja jag antar att Basse inte ska till Modo men tror de som värvar honom kan fynda. En skadefri Basse är faktiskt spets. Han visade hög klass i DIF typ sista 10 matcherna.
En skadefri Lauritzen är(var) en spelare som(nästan) håller landslagsklass. Men han kommer aldrig vara skadefri, tyvärr.

Citat:

Du som brynäsare måste ju också ha sett hur usel han var stundtals. Han och Rödin var så jäkla dåliga i långa perioder det året. Rödin verkar ha hittat mer stabilitet i sitt spel. Frågan är om Thure har gjort det.

Han hade dessutom otroligt mycket flyt med puckar som gick in på alla möjliga sätt. Man ska också komma ihåg att han sköt otroligt mycket och hade en relativt låg %.
Citera
2015-07-09, 19:24
Medlem
J.R.s avatar
Citat:

Nä. Alla poängstarka forwards som lämnar brynäs tex Thorsson, harju, sweatt är egentligen värdelösa. Bara bif-tröjan som gjort dom bra en kort stund.
Citera
2015-07-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
En skadefri Lauritzen är(var) en spelare som(nästan) håller landslagsklass. Men han kommer aldrig vara skadefri, tyvärr.

Du som brynäsare måste ju också ha sett hur usel han var stundtals. Han och Rödin var så jäkla dåliga i långa perioder det året. Rödin verkar ha hittat mer stabilitet i sitt spel. Frågan är om Thure har gjort det.

Han hade dessutom otroligt mycket flyt med puckar som gick in på alla möjliga sätt. Man ska också komma ihåg att han sköt otroligt mycket och hade en relativt låg %.

Snittet i ligan var 9.22% och Thuresson sköt 10.30%.
Citera
2015-07-09, 20:05
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Snittet i ligan var 9.22% och Thuresson sköt 10.30%.
Av alla som gjorde 15 mål eller fler är 10.3% klart sämst(förutom Åberg som hade 10.27%).
Citera
2015-07-09, 20:55
Medlem
leddans avatar
Citat:
Håller med, gillar Basse skarpt, men som sagt e alldeles för mycket skadad, håller inte tyvärr. Svårt se honom i årets elitserie, sorry Basse!
Citera
2015-07-09, 21:19
Medlem
Anarkhoss avatar
Citat:

Ja, säsongen 09/10 gjorde han ju 42 poäng på 57 matcher för Milwaukee. Samt fick chansen i NHL en del. Det är väl minst en lika bra prestation som när han gjorde 39 poäng på 56 matcher för Brynäs?

Han kan få till det riktigt bra ibland, men behöver nog (som du påpekar) två bra kedjekamrater för att verkligen få ut de offensiva kvalitéerna. Hur som helst är det ju en viktig spelare för Malmö som nykomlingar.
Citera
2015-07-09, 21:57
Medlem
Displaceds avatar
Citat:

Thure är svårplacerad, ibland visar han glimtar av briljans. Alla minns väl sudden-målet mot Skellefteå.

Edit: Här. Vilken jävla match alltså.
Senast redigerad av Displaced 2015-07-09 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in