Citat:
Ursprungligen postat av
Jkroken
En tanke som slog mig: Har Thuresson någonsin presterat på hög nivå förutom säsongen 13/14, när han spelade med Rödin och Scott i Brynäs?
På många låter det som att Thuresson är en av SHL:s bästa forwards, men om man sätter saker i perspektiv kanske det inte är så? Faktum är att nästan vilken spelare som helst kan sättas bredvid Rödin och Scott för att börja prestera (läs Sweatt, som inte alls var lika bra när han inte fick spela med dom två)
Det täntke jag spontant att "det måste han ju ha gjort", men så tittar man närmare på det och så har han bara en del halvdana säsonger i AHL och KHL, som förvisso kan vara svåra att göra mål om man inte hamnar i rätt omgivning direkt, men ändå. En väldigt god poäng. Jag hade nästan räknat in Thuresson runt 20 mål redan, och i och med att han är en bra skytt och lär få Galiardi och en annan klasspelare med sig så kanske han kommer leverera, men som du säger så är det långt ifrån några garantier.
Jämför med Rajala, Gynge eller Thoresen, så har de stadigt levererat i många ligor nu, ändå känns det nästan som att media och vi övriga sätter upp Thuresson i samma grupp av spetsförvärv.