2015-08-02, 16:03
Medlem
JnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikkinikk
Du kan stänga den tjänsten via services.msc.
Men det stoppar ju inte att funktionen finns där... Nej tack win10...
Citera
2015-08-02, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Kan jag på något sätt uppdatera till windows 10? Jag har windows 8.1
mvh/ n00b (säger man så fortfarande?)

Ja du laddar ner det här

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Välj uppdatera till Windows 10 först för annars kan du inte aktivera det om du inte har en giltig Windows 10 key.
Citera
2015-08-02, 16:12
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JnD
Men det stoppar ju inte att funktionen finns där... Nej tack win10...

Sant, ville bara påpeka att den gick att stänga av även utan enterprise...
Citera
2015-08-02, 16:14
Medlem
Hi-Techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikkinikk
Inga problem med läsförståelsen, själv då? Det var inte i regedit jag hänvisade till utan services.msc, där det krävs att du stoppar ett par tjänster. Men gå in i services.msc och sätt value till 0 du...

Efter ditt senaste inlägg så förstår jag din nivå och inser att det inte är lönt att ens försöka förklara vidare. Håll fast vid det operativsystem du har nu och släppt det aldrig...
Jag håller med dig till fullo, det är inte lätt att övertyga foliehattar.
Om man nu är så förbannat nojig över datainsamling så är det fullt möjligt att begränsa detta oavsett om det är Home, Pro eller Enterprise man kör. Sekretessinställningar, registret, gpedit, tjänster och brandväggsregler = problem solved.

Förstår inte varför folk gnäller över "telemetri"? Det är inget nytt! Det finns i Win7, 8, 8.1 och 10. Det enda telemetri gör är att samla in och skicka anonym data till Microsoft. Exempel på data är hur lång tid det tar för Windows att starta upp från vänteläge. Telemetri kollar inte upp kontoinformation, datornamn, vilka programvaror man använder eller om man tittar på porr. Telemetri är inget att noja över.

Däremot är det bra att gå igenom sekretessinställningarna i Windows 10 och ställa in dem efter eget behov. Och har man som sagt en foliehatt på huvudet så går Allt att begränsa med lite fingerfärdighet.

Tycker personligen att Windows 10 är helt awesome! Tack Microsoft!
Citera
2015-08-02, 16:31
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Ja du laddar ner det här

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Välj uppdatera till Windows 10 först för annars kan du inte aktivera det om du inte har en giltig Windows 10 key.

Tack så mycket!
Citera
2015-08-02, 16:31
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-Tech
Jag håller med dig till fullo, det är inte lätt att övertyga foliehattar.
Om man nu är så förbannat nojig över datainsamling så är det fullt möjligt att begränsa detta oavsett om det är Home, Pro eller Enterprise man kör. Sekretessinställningar, registret, gpedit, tjänster och brandväggsregler = problem solved.
Inte riktigt. Stängd källkod är orsak nog för "foliehattar" (snarare "individer som vill ha ett privatliv") att kasta windows i papperskorgen.
Citat:
Däremot är det bra att gå igenom sekretessinställningarna i Windows 10 och ställa in dem efter eget behov. Och har man som sagt en foliehatt på huvudet så går Allt att begränsa med lite fingerfärdighet.
Är man bekymrad över integritetsfrågor bör man inte använda windows över huvud taget.
Citat:
Tycker personligen att Windows 10 är helt awesome! Tack Microsoft!
Prisat vare 2000-talets största botnet! Hell Gates!
Citera
2015-08-02, 16:54
Medlem
Google är frånåkt vad det gäller informationsinhämtning. iOS, OS-X eller Linux som gäller.
Citera
2015-08-02, 17:09
Medlem
FrankTheMans avatar
Kan någon hjälpa mig? Nvidia kontrollpanelen går inte att starta längre efter uppgraderingen till Windows 10..

Färgen suger dase!
Citera
2015-08-02, 17:40
Medlem
Out-of-Steps avatar
Varför skulle man vilja ha appar i ett operativsystem på en PC? Windows 7 var perfekt förutom att detog bort sidebaren på skrivbordet som fanns på Vista.

W10 verkar bara vara en förbättrad variant av den urusla W8... Finns där ens något bra?
Senast redigerad av Out-of-Step 2015-08-02 kl. 17:42.
Citera
2015-08-02, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Nej, 2300 kr kostar Windows 10 Pro.

Mitt kostade 136kr
Citera
2015-08-02, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rundcrantz
Windows XP var skitbra, tills Microsoft bestämde sig för att sluta supporta det.

Det var bättre förr.

#winxpfanboy
Jag kör fortfarande XP på familjens alla datorer. Supporten på XP går för mig ut 2019-04-09 så jag har några lyckliga år kvar. Vid den tidpunkten skulle det förvåna mig om någon fortsätter att leta efter exploits när XP användarna då i princip är noll till antalet.
Citera
2015-08-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Varför skulle man vilja ha appar i ett operativsystem på en PC? Windows 7 var perfekt förutom att detog bort sidebaren på skrivbordet som fanns på Vista.

W10 verkar bara vara en förbättrad variant av den urusla W8... Finns där ens något bra?
Som att måla läppstift på en gris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in