Citat:
Ursprungligen postat av
sikkinikk
Inga problem med läsförståelsen, själv då? Det var inte i regedit jag hänvisade till utan services.msc, där det krävs att du stoppar ett par tjänster. Men gå in i services.msc och sätt value till 0 du...
Efter ditt senaste inlägg så förstår jag din nivå och inser att det inte är lönt att ens försöka förklara vidare. Håll fast vid det operativsystem du har nu och släppt det aldrig...

Jag håller med dig till fullo, det är inte lätt att övertyga foliehattar.
Om man nu är så förbannat nojig över datainsamling så är det fullt möjligt att begränsa detta oavsett om det är Home, Pro eller Enterprise man kör. Sekretessinställningar, registret, gpedit, tjänster och brandväggsregler = problem solved.
Förstår inte varför folk gnäller över "telemetri"? Det är inget nytt! Det finns i Win7, 8, 8.1 och 10. Det enda telemetri gör är att samla in och skicka anonym data till Microsoft. Exempel på data är hur lång tid det tar för Windows att starta upp från vänteläge. Telemetri kollar inte upp kontoinformation, datornamn, vilka programvaror man använder eller om man tittar på porr. Telemetri är inget att noja över.
Däremot är det bra att gå igenom sekretessinställningarna i Windows 10 och ställa in dem efter eget behov. Och har man som sagt en foliehatt på huvudet så går Allt att begränsa med lite fingerfärdighet.
Tycker personligen att Windows 10 är helt awesome! Tack Microsoft!