2015-08-02, 13:52
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikkinikk
Bevis på vad? Att det går att stänga av dessa tjänster? Ja då räcker det som bevis, men nu var det ju inte det som det handlade om utan att dessa tjänster fortsätter att verka trots att de är avstängda, och näe då är det där inte på något sätt ett bevis..
"Tjänsterna" (spioneriet) kan stängas av helt och hållet (om vi litar på Microsofts utsagor) endast i Enterprise-versionen.
Citera
2015-08-02, 14:01
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Nu avlyssnade väl NSA amerikanska medborgare? Sen är väl "projektet" på is ett tag framöver antar jag efter Snowden-skandalen.

Om du är intresserad av Snowden-skandalen kanske du skall se dokumentären som berör honom? Avlyssningen var internationell. Publikt så är projektet på is, tror du verkligen att makteliten inte avlyssnar och kontrollerar sin världsbefolkning?

Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Synd hörrö. Nu kan du inte ägna dig åt barnporr längre..

Jävla pajas, jag har ingenting att dölja men det betyder inte att jag ständigt värnar om min integritet. Läs min signatur, fåret som följer herden. Varför använder du inte ditt riktiga namn och din identitet på flashback för? Värnar du över att vara anonym på flashback samtidigt som du anser att jag som värnar om min integritet på alla plan är ologisk, en jävla barnporrsrunkare?
Citera
2015-08-02, 14:10
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
"Tjänsterna" (spioneriet) kan stängas av helt och hållet (om vi litar på Microsofts utsagor) endast i Enterprise-versionen.

Vilken tjänst är det som du exklusivt bara kan stänga av i Enterprise? Jag har inte sett någon tjänst som inte har gått att stänga av genom att ändra i registret?
Citera
2015-08-02, 14:13
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjn
När dom nu har möjlighet att spara all din information, varför tror du att DU skulle kunna välja ifall dom får eller inte får?

Saker kommer fortsätta lagras oavsett vad du har för inställningar på ditt operativsystem.

Hur menar du att "dom" ska komma åt oönskad information om jag inte skickar någon? För du har väl konkreta exempel på hur detta skulle ske och inte bara "en känsla av att det går"?
Citera
2015-08-02, 14:19
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Vilken tjänst är det som du exklusivt bara kan stänga av i Enterprise? Jag har inte sett någon tjänst som inte har gått att stänga av genom att ändra i registret?
Läs det som står i rutan under ordet "TELEMETRY". Texten finns uppe i högerkanten av bilden.

https://i.imgur.com/9DoVoix.jpg
Citera
2015-08-02, 14:28
Medlem
hahaha.. skapliga foliehattar det finns.. har läst genom tråden och har haft en ganska rolig halvtimme!

Jag har kört W10 några dagar nu, uppdaterat från W7, och är riktigt nöjd.

Tack MS.
Citera
2015-08-02, 14:37
Bannlyst
Äre så? När jag använde min stationära till spel så var det ofta problematiskt att byta till ett nyare OS p.g.a. drivrutiner, eller någon mousefix som inte fungerade, eller andra tredjepartsprogram. Nu bytte jag senast från XP till W7 så det kan ju förklara min konservativa syn.

Men för slösurfaren är det nog lugnt, förstår dock inte varför man ska ha så bråttom med att byta. "don't fix it if it ain't broken"
Citera
2015-08-02, 14:49
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Läs det som står i rutan under ordet "TELEMETRY". Texten finns uppe i högerkanten av bilden.

https://i.imgur.com/9DoVoix.jpg

Du kan stänga den tjänsten via services.msc.
Citera
2015-08-02, 15:06
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Du kan stänga den tjänsten via services.msc.
"Setting a value of 0 is applicable to enterprise and server devices only". Problem med läsförståelsen?
Citera
2015-08-02, 15:07
Medlem
Völunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Mac är för sådana som vill använda en dator men inte kan någonting om datorer, dvs användar"vänlighet" över valmöjlighet.
Helt korrekt. Stämmer in på mig på pricken. Valmöjlighet är nödvändigtvis inte bättre än användarvänlighet när det kommer till teknik, utan det handlar om användarens behov och förväntningar.

Tycker det är konstigt att säga "Apple är bättre än Windows" (och liknande) utan att ta reda på användarens krav på OS'et.
Citera
2015-08-02, 15:34
Medlem
Proclaimers avatar
Kan jag på något sätt uppdatera till windows 10? Jag har windows 8.1
mvh/ n00b (säger man så fortfarande?)
Citera
2015-08-02, 15:48
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
"Setting a value of 0 is applicable to enterprise and server devices only". Problem med läsförståelsen?

Inga problem med läsförståelsen, själv då? Det var inte i regedit jag hänvisade till utan services.msc, där det krävs att du stoppar ett par tjänster. Men gå in i services.msc och sätt value till 0 du...

Efter ditt senaste inlägg så förstår jag din nivå och inser att det inte är lönt att ens försöka förklara vidare. Håll fast vid det operativsystem du har nu och släppt det aldrig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in