2015-08-01, 22:42
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Man har inte behövt skriva "WWW" sen stenåldern, Bill Gates är inte rätt man att tacka då han inte längre jobbar med produktutveckling på Microsoft (han jobbar med välgörenhet) och byte av standardwebbläsare är en gammal funktion.

Gates jobbar fortfarande med utveckling av nya produkter, samtidigt som han jobbar me välgörenhet.

han har inte lämnat microsoft helt.

han måste ge ok innan en produkt ges ut.

även om han inte är VD.
Citera
2015-08-01, 23:07
Medlem
Kobolds avatar
Windows 10 är skitbra på att spionera på allt du gör.
Citera
2015-08-01, 23:08
Medlem
MagisterBisters avatar
Om du behöver skriva www först i adressen eller inte beror på hur webbservern är konfigurerad. Det har ingenting med operativsystemet på klienten att göra.

Jag trodde ungdomar av idag var "bra på data".
Citera
2015-08-01, 23:19
Medlem
Rambovics avatar
windows 10 är inte alls så bra. Det hackar och drar till sig flugor. Jag såg även på hippies sitta med varsin windows 10a på ett fik.

Lägg pengarna på annat istället. Som en tågbiljett tur och retur till Etiopien.
Citera
2015-08-01, 23:20
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
windows 10 är inte alls så bra. Det hackar och drar till sig flugor. Jag såg även på hippies sitta med varsin windows 10a på ett fik.

Lägg pengarna på annat istället. Som en tågbiljett tur och retur till Etiopien.

det e inga pengar bror

det e gratis.
Citera
2015-08-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
det e inga pengar bror

det e gratis.
Nej, 2300 kr kostar Windows 10 Pro.
Citera
2015-08-01, 23:42
Medlem
m1ndCTRLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
va är det för fel på dig.

cortana spelar in dig? är du rädd eller nåt? spelar hon in dig? . det visste jag, så länge du inte förbereder mord, köpa kärnvapen på den svarta marknaden, så är du nog safe bror.

Det är tyvärr dig och den breda massan som det är fel på. Att acceptera övervakning på grund av att en promille (ingen källa på detta, men du förstår resonemanget) av användarna eventuellt kan förbereda mord eller köpa kärnvapen på den svarta marknaden (menar du diverse marketplaces på deepweb?) är enbart skumt. Skulle det säljas "dirty bombs" skulle det garanterat inte gå genom internet.

Sedan har vi det ändlösa argumentet att vad händer med all data om dig om någon riktig galning kommer till makten i USA? Det ledarskapet kanske tycker att vissa åsikter eller annan aktivitet som nuvarande styre tycker är bra ska förbjudas.
Då kan det retroaktivt komma fram att du SirHizz tycker det är okej att mordhota folk hit och dit (inte min åsikt, det är det teknokratiska styrets) vilket kan göra dig intressant att hålla koll på.

(FB) nät hat fråga.
Citat:
om jag skulle skriva att jag hoppas fredrik reinfeld, lars ohly, gustav fridolin tar livet av sig så begår jag väl inget brott? det var ett exempel bara.

jag hotar ju ingen, man har väl en rätt att yttra sig i sverige? eller har sveriges rättsystem blivit som gestapo som skall kontrollera folks åsikter och tankar?.

jag tycker det var löjligt att denna bloggerskan kunde få en person sparkad pga en kommentar.
jag tycker det är helt vansinnigt egentligen att folk inte får uttrycka sig på nätet längre.

Skall det gå så långt, om jag tex skulle skriva på en blogg idag eller nån annan person skulle skriva att den personen är dum i huvudet tex. ,så kan den personen förlora jobbet?.

Det är ju helt Insane om det är dit vi är på väg. !

Så visst, vad gör övervakning idag... men saker och ting kan förändras väldigt snabbt ifall vi utgår från historiens gång. Det är ingen bra utveckling för framtiden. Men ändå pushas det fram från ALLA håll. Den där teknokratiska diktaturen jag pratade om här ovan kanske redan existerar men avancerar så långsamt att vi inte märker det.

Angående Windows 10 kommer jag inte uppgradera. Kanske någon gång i framtiden om det inhandlas någon ny fet burk och spel kräver W10. Annars håller jag mig till Windows ME.
Citera
2015-08-01, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Völund
Jag skaffade den ultimata Windows-uppdateringen för ett par år sedan - En Mac. Polaren kör dock Windows 10 nu och han instämmer i att det är ett av de bästa varianterna hittills.

Haha! Klockrent svar! Håller med om att Mac är det absolut bästa när man ska arbeta, mejla, skriva texter, arbeta i iCloud eller GoogleDrive, göra presentationer etc etc men när det kommer till gaming så är Windows (DVS PC) överlägset!
Citera
2015-08-01, 23:50
Medlem
RouterEpenoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone

Inte om man har Windows 7/8 (riktig kopia).

Till TS: Blir du betalad av Microsoft för att sprida din desinformation? Nej, Windows 10 är långt ifrån "skitbra" folk är skitförbannade. Ingenting fungerar som det ska och du ger ut ALL din information till Microsoft. Du hade lika gärna kunnat sitta vid deras datorer och använda Microsofts huvudkontors wifi.

Citat:
When you acquire, install and use the Program software and services, Microsoft collects information about your use of the software and services as well as about the devices and networks on which they operate. Examples of data we may collect include your name, email address, preferences and interests; location, browsing, search and file history; phone call and SMS data; device configuration and sensor data; voice, text and writing input; and application usage. For example, when you:

install or use Program software and services, we may collect information about your device and applications and use it for purposes such as determining or improving compatibility (e.g., to help devices and apps work together),

when you use voice input features like speech-to-text, we may collect voice information and use it for purposes such as improving speech processing (e.g., to help the service better translate speech into text),

when you open a file, we may collect information about the file, the application used to open the file, and how long it takes to use it for purposes such as improving performance (e.g., to help retrieve documents more quickly), or

when you input text, handwrite notes, or ink comments, we may collect samples of your input to improve these input features, (e.g., to help improve the accuracy of autocomplete and spellcheck).

The Program software and services may contain internet-enabled features and social functionality. When these features are used, they transmit certain standard computer information ("Standard Computer Data") to Microsoft. Standard Computer Data may include information about your computing environment such as IP address, network status, operating conditions and information about devices and software used with the Program software and services.

- Bara en del av deras ToS

https://bgr.com/2015/07/31/windows-10-upgrade-spying-how-to-opt-out/
http://www.techworm.net/2014/10/microsofts-windows-10-permission-watch-every-move.html
http://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2014/10/06/windows-10-spying/

Man är en idiot om man använder win10.
Citera
2015-08-01, 23:50
Medlem
Har haft 10 nu sen den släpptes på min Surface 2 pro. Jag gillar detta operativ skarpt. Enda minuset är typ Webbläsaren Edge som inte funkar med skärmtangentbordet på vissa sajter som Facebook. Den lägger sig över rutan där man ska skriva så man inte ser de man skriver. Sen så kastar den om bokstäver och markören lever sitt egna lilla liv. Hade dessa problem med IE på min förra platta en Surface RT och den löste Microsoft in efter 2 år då dom inte kunde lösa problemet. Är lite rädd att det kommer bli samma visa nu med då Chrome strular lite den med på vissa sidor..
Citera
2015-08-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Jag köpte min för 90kr
Citera
2015-08-01, 23:54
Medlem
Rundcrantzs avatar
Windows XP var skitbra, tills Microsoft bestämde sig för att sluta supporta det.

Windows 10 är dock bra i förhållande till Windows 8, men inte skitbra.

Det är alldeles för plottrigt, svåröverskådligt, icke anpassningsbart (utan tredjepartsapplikationer/tweaks) och automatiserat (i negativ bemärkelse). Default windowsapparna är rena bloatwaren, dvs. det känns som att starta en butiksköpt laptop full av onödiga HP/Toshiba-appar. Listan kan göras lång.

Det var bättre förr.

#winxpfanboy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in