2015-08-02, 11:43
  #229
Medlem
JnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kan man ha både Windows 7 och Windows 10 installerat på samma dator?

Jag kan få W10 kostnadsfritt står det här.

Öch varför skulle man få något gratis från MS...
Citera
2015-08-02, 11:45
  #230
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JnD
Öch varför skulle man få något gratis från MS...

För att jag har en betald version av Windows 7. Det står att jag får uppgradera gratis - det gäller i ett år.
Citera
2015-08-02, 11:47
  #231
Medlem
JnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
För att jag har en betald version av Windows 7. Det står att jag får uppgradera gratis - det gäller i ett år.

Så du menar att MS som tagit betalt tusentals kronor för tidigare "updateringar" bara skulle ge bort deras senaste OS för man köpt den tidigare?
Citera
2015-08-02, 11:48
  #232
Medlem
Nossleus avatar
Varför måste jag vänta så länge? Har inte fått min ännu!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2015-08-02, 11:48
  #233
Medlem
Nossleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JnD
Så du menar att MS som tagit betalt tusentals kronor för tidigare "updateringar" bara skulle ge bort deras senaste OS för man köpt den tidigare?
JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2015-08-02, 11:48
  #234
Medlem
elysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
För att jag har en betald version av Windows 7. Det står att jag får uppgradera gratis - det gäller i ett år.
Då ska du få 10 gratis. Har du provat? Ser du en ny fönstersymbol nere på taskbaren?

Jag som t o m hade "bokat mitt ex" långt innan väntade på åtminstone en mail den 29:e, men nej, man skulle själv kolla, klicka igen på det nya fönstret; då blev det till en uppgradering så småningom.
__________________
Senast redigerad av elyson 2015-08-02 kl. 12:01.
Citera
2015-08-02, 11:50
  #235
Medlem
Vilka jävla fårskallar, är ni OK med att ha kameraövervakning i sovrummet också eftersom att ni inte gör något olagligt där?
Citera
2015-08-02, 11:50
  #236
Medlem
Klart att Windows 10 upplevs som snabbare än tidigare OS, iaf i början sen kommer det ju sega ner sig med tiden i takt med att de tvingar en att uppdatera, sen verkar det ha fler funktioner än tex win7 så alla dessa nya funktioner kommer också bidra till ett långsamt OS. Övervakning kommer väl att sega ner lite också får man anta, inte jättekul när ens gigantiska mail-låda ska skickas till Microsoft för "analys".

Nä, alldeles för mycket inbyggd bloatware i detta. Ska köpa på mig några Win 7 licenser till innan de slutar säljas.

Tror inte heller att Win 10 kommer vara så populärt hos företag, de orkar inte med att byta OS hela tiden, sen kommer väl alla microsofts titthål in i datorerna även betyda fler säkerhetsrisker då de som allt annat säkert kan hackas.
Citera
2015-08-02, 11:54
  #237
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendaralasse
Vilka jävla fårskallar, är ni OK med att ha kameraövervakning i sovrummet också eftersom att ni inte gör något olagligt där?

Så länge jag kan gå fram och stänga av den så ser jag inget problem, vill jag sedan någon dag starta den igen så gör jag det. På samma sätt kan du styra ditt operativsystem, ja jag vill dela med mig eller nej jag vill inte dela med mig...
Citera
2015-08-02, 11:55
  #238
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JnD
Så du menar att MS som tagit betalt tusentals kronor för tidigare "updateringar" bara skulle ge bort deras senaste OS för man köpt den tidigare?

Varför inte?

Citat:
Ursprungligen postat av elyson
Då ska du få 10 gratis. Har du provat? Ser du en ny fönstersymbol nere på taskbaren?

Nej, jag har inte provat. Ja, jag ser en ny fönstersymbol nere på taskbaren.
Citera
2015-08-02, 11:58
  #239
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendaralasse
Vilka jävla fårskallar, är ni OK med att ha kameraövervakning i sovrummet också eftersom att ni inte gör något olagligt där?

Kan de se vad man gör med skärmens kamera eller vad menar du? Min skärm har inte en inbyggd kamera och jag har ingen webbkamera installerad heller.
Citera
2015-08-02, 12:02
  #240
Medlem
elysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nej, jag har inte provat. Ja, jag ser en ny fönstersymbol nere på taskbaren.
Vad händer när du klickar på den då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in