2015-07-30, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Hur är windows 10? Jag sitter på en fusk windows 7 men funderar på att köpa ett riktigt windows 7/8 och uppdatera.

Följdfråga, kan man köpa windows 7/8 begagnat?

Ja det borde inte vara några problem, du köper ju egentligen bara en produktnyckel
Citera
2015-07-30, 15:50
Medlem
Citat:
Hur är windows 10? Jag sitter på en fusk windows 7 men funderar på att köpa ett riktigt windows 7/8 och uppdatera.

Om du kör ett aktiverat fusk-Windows så går det. Jag gjorde det själv för några timmar sedan. Men du får ta ner hela uppdateringen manuellt via en olaglig fildelnings-site.

Packa upp ison med winrar och kör setupen som administratör. Funkar kalas.
Citera
2015-07-30, 15:57
Medlem
ArchJews avatar
Directx 12 kommer så det är i princip ett måste för mig att uppdatera. Kommer dock behålla min windows 8 startskärm.
Citera
2015-07-30, 17:09
Medlem
Reggaemans avatar
Nej, det finns ingen anledning till varför jag skulle göra det.

Windows 7 fungerar fortfarande utan problem.
Citera
2015-07-30, 17:13
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condemnation
Om du kör ett aktiverat fusk-Windows så går det. Jag gjorde det själv för några timmar sedan. Men du får ta ner hela uppdateringen manuellt via en olaglig fildelnings-site.

Packa upp ison med winrar och kör setupen som administratör. Funkar kalas.

Den "uppgraderar" ju inte direkt man blir tvungen att installera om alla program, men men det fungerar iaf inte sämre än 8.1 vad jag har märkt än så länge.
Citera
2015-07-30, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Den "uppgraderar" ju inte direkt man blir tvungen att installera om alla program, men men det fungerar iaf inte sämre än 8.1 vad jag har märkt än så länge.

Njae det beror på vad man väljer väl? För jag kunde välja att behålla alla filer och program, eller "appar" som dom nu kallar det. Allt är kvar.
Citera
2015-07-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realiserad
Jag kommer inte uppgradera.

Har testat Windows 10 i virtuell maskin, och tyckte det fungerade bra men ser inga nackdelar med att behålla Windows 7 ett tag till eftersom det är stabilt och vissa program som jag använder kanske inte kommer fungera i Windows 10.

Har svårt för förändringar, speciellt när det gäller OS.

Vad vi testat oss fram kommer allt som fungerade på Windows 7 fungera på Windows 10 om du uppgraderar. Clean install har dock visat på lite mera problem när de gamla programmen måste installeras om.
Citera
2015-07-30, 17:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Slå en sökning på Blocket. Eller Prisjakt, Pricerunner. Där bör du finna lite. I annat fall så kan du hämta hem en ren ISO-utgåva från Microsoft. Köp en licens på te.x eBay.
Citera
2015-07-30, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frlo
För att enklare ge dig tips och råd, vad i Windows 8/8.1 är det du hatar så mycket? Personligen tycker jag att Windows 8/8.1 är en betydlig förbättring efter att man lärt sig använda det på rätt sätt.

Det går, så kör på!

Jag har kört Windows 10 i några månader nu och är riktigt nöjd. Jag stötte på lite småbuggar vid inloggning och hantering av nätverksanslutningar i de tidigare buildsen men efter de senaste uppdateringarna funkar det kanon. En sak som jag dock inte fått att fungera än är nätverk genom mitt SIM-kort (Lenovo Thinkpad T450s). Om någon har tips om detta så mottages det tacksamt!

Lenovo Access Connections?
Frågan är hur långt du kommer först och främst.
Citera
2015-07-30, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Slå en sökning på Blocket. Eller Prisjakt, Pricerunner. Där bör du finna lite. I annat fall så kan du hämta hem en ren ISO-utgåva från Microsoft. Köp en licens på te.x eBay.

Tackar. Fanns riktigt billiga versioner att få tag på ebay. 200kr för win 8.1 som kan uppgraderas till win10. Tusen tack för tipset!
Citera
2015-07-30, 17:49
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condemnation
Njae det beror på vad man väljer väl? För jag kunde välja att behålla alla filer och program, eller "appar" som dom nu kallar det. Allt är kvar.

Jag kanske tog fel som du säger, jag gjorde en bootbar usb sticka och bootade från den och har iaf för mig att jag valde att behålla allt, det enda den behöll var det jag hade i "Mina Dokument" osv resten flyttade den till windows.old borde kanske bara kört setup.exe i gamla windows istället.
Citera
2015-07-30, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Jag kanske tog fel som du säger, jag gjorde en bootbar usb sticka och bootade från den och har iaf för mig att jag valde att behålla allt, det enda den behöll var det jag hade i "Mina Dokument" osv resten flyttade den till windows.old borde kanske bara kört setup.exe i gamla windows istället.

Aha, ja jag gjorde ju ingen bootbar sticka utan installerade, eller uppdaterade då, direkt ifrån mitt Windows 7.

Noterade även att jag har en månad på mig att gå tillbaka till min tidigare Windows 7 installation om jag inte är nöjd med 10-an.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in