Citat:
Ursprungligen postat av
SirHizz
va är det för fel på dig.
cortana spelar in dig? är du rädd eller nåt? spelar hon in dig? . det visste jag, så länge du inte förbereder mord, köpa kärnvapen på den svarta marknaden, så är du nog safe bror.
Det är tyvärr dig och den breda massan som det är fel på. Att acceptera övervakning på grund av att en promille (ingen källa på detta, men du förstår resonemanget) av användarna eventuellt kan förbereda mord eller köpa kärnvapen på den svarta marknaden (menar du diverse marketplaces på deepweb?) är enbart skumt. Skulle det säljas "dirty bombs" skulle det garanterat inte gå genom internet.
Sedan har vi det ändlösa argumentet att vad händer med all data om dig om någon riktig galning kommer till makten i USA? Det ledarskapet kanske tycker att vissa åsikter eller annan aktivitet som nuvarande styre tycker är bra ska förbjudas.
Då kan det retroaktivt komma fram att du SirHizz tycker det är okej att mordhota folk hit och dit (inte min åsikt, det är det teknokratiska styrets) vilket kan göra dig intressant att hålla koll på.
(FB) nät hat fråga.
Citat:
om jag skulle skriva att jag hoppas fredrik reinfeld, lars ohly, gustav fridolin tar livet av sig så begår jag väl inget brott? det var ett exempel bara.
jag hotar ju ingen, man har väl en rätt att yttra sig i sverige? eller har sveriges rättsystem blivit som gestapo som skall kontrollera folks åsikter och tankar?.
jag tycker det var löjligt att denna bloggerskan kunde få en person sparkad pga en kommentar.
jag tycker det är helt vansinnigt egentligen att folk inte får uttrycka sig på nätet längre.
Skall det gå så långt, om jag tex skulle skriva på en blogg idag eller nån annan person skulle skriva att den personen är dum i huvudet tex. ,så kan den personen förlora jobbet?.
Det är ju helt Insane om det är dit vi är på väg. !
Så visst, vad gör övervakning idag... men saker och ting kan förändras väldigt snabbt ifall vi utgår från historiens gång. Det är ingen bra utveckling för framtiden. Men ändå pushas det fram från ALLA håll. Den där teknokratiska diktaturen jag pratade om här ovan kanske redan existerar men avancerar så långsamt att vi inte märker det.
Angående Windows 10 kommer jag inte uppgradera. Kanske någon gång i framtiden om det inhandlas någon ny fet burk och spel kräver W10. Annars håller jag mig till Windows ME.