2015-08-01, 14:35
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
järnväg+motorväg runt knuten?

Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Det säljs av svensk fastighetsförmedling, vars sidor tar långt mer än 30 minuter att ladda.
Nej, ingen aning, har inte hunnit (pga SvFast) kolla objektet än.

Bra gissningar, men nej. Kolla vart altandörren till vardagsrummet tar vägen på utsidan av huset.
Citera
2015-08-01, 14:39
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Bra gissningar, men nej. Kolla vart altandörren till vardagsrummet tar vägen på utsidan av huset.
Fransk balkong? Inifrån ser det ut att vara en hel glasdörr med fönsterhakar som går inåt, syns iofs inte så bra.
Citera
2015-08-01, 15:56
Medlem
Isnatts avatar
När man ser gamla hus i den här tråden så slås man av att köken är så jävla låga. Samma sak i vårat sommarhus, köket är fan 30 cm för lågt, som gjort för människor på 160! Visst, jag är 190 men köken är liksom små i storleken. Varför är det så, var människor så mycket kortare förr, för 60 år sen? Eller var det så att man anpassade det helt efter kvinnors längd iom att det väl oftast var dom som stod vid spisen (har jag hört).
Citera
2015-08-01, 16:08
Medlem
Vedevågs Herrgård:

http://bostad.skandiamaklarna.se/till-salu/CMVilla/4D4BA1BK6RJUAEIL#map

Endast 5 miljoner kr!
Citera
2015-08-01, 16:40
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Vedevågs Herrgård:

Endast 5 miljoner kr!

Mycket hus och tomt för pengarna. Dock rakt ut i ingenstans
Citera
2015-08-01, 17:29
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina

Den tar alltså vägen ut i ingenting - hoppsan!
Citera
2015-08-01, 19:18
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Mycket hus och tomt för pengarna. Dock rakt ut i ingenstans
Hänger inte med vad du menar med det fetade?
Citera
2015-08-01, 19:57
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Hänger inte med vad du menar med det fetade?

Det ligger i ingemansland. Inte nära någon större stad
Citera
2015-08-01, 20:01
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Det ligger i ingemansland. Inte nära någon större stad
Aha, ok.
Citera
2015-08-01, 20:16
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Vedevågs Herrgård:

Endast 5 miljoner kr!
Lite galet, hade jag tagit alla pengar jag äger och köpt det så hade räntorna får lånet vara nästan exakt samma summa som det jag betalar i avgift för min citytvåa nu, ca 4 000:-!
Men det är klart, jag hade inte haft råd med driftkostnaderna av det där stället Hur orkar man ens städa det. Det verkar dessutom användas som bostad och inte i konferensverksamhet eller liknande.
När mäklare säljer såna där ställen så skulle jag faktiskt önska att dom skrev beskrivning under varje bild så man 'vet var man är' i huset.
Citera
2015-08-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Lite galet, hade jag tagit alla pengar jag äger och köpt det så hade räntorna får lånet vara nästan exakt samma summa som det jag betalar i avgift för min citytvåa nu, ca 4 000:-!
Men det är klart, jag hade inte haft råd med driftkostnaderna av det där stället Hur orkar man ens städa det. Det verkar dessutom användas som bostad och inte i konferensverksamhet eller liknande.
När mäklare säljer såna där ställen så skulle jag faktiskt önska att dom skrev beskrivning under varje bild så man 'vet var man är' i huset.

Man hade ju kunnat köpa det och omvandla till asylboende, pengarna man lägger ut får man tillbaka ganska snabbt. Se bara på Bert Karlsson som tjänar sjuka summor på sina asylboenden
Citera
2015-08-01, 23:43
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Man hade ju kunnat köpa det och omvandla till asylboende, pengarna man lägger ut får man tillbaka ganska snabbt. Se bara på Bert Karlsson som tjänar sjuka summor på sina asylboenden

Det är väl det som återstår för många liknande anläggningar, konferensmarknaden måste vara grymt överetablerad i dagsläget. Har sett flera exempel på det, och något av dem har varit här i tråden rätt nyligen också. Trist bara, misstänker att husen slits ned väldigt snabbt med den typen av verksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in