2015-07-25, 21:08
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
kolla igen så att inte windows har blivit aktiverat

jag har själv ominstallerat en hp med w8 till w8.1 med microsofts w8.1 iso, på denna hp laptop ligger produktnycklen i bios så den aktivera sig själv dagen efter installation

har man fullständiga uppsättning recoveryskivor så behövs inte recovery partionen på datorn
kolla i diskhanteraren om recoverypartionen försvan

Med vänlig hälsning
t
Har gjort exakt samma sak i förrgår på en Packard Bell (hårddisk/SSD-byte), det funkade helt flawless. Och då gick jag även ifrån GPT över till MBR, och till Legacy boot mode. Tankade ISOn för Win8.1 direkt ifrån Microsoft, sedan med Rufus ISO till USB-installmedia. Kan inte bli enklare ju
Citat:
Ursprungligen postat av Virre217
Det var intressant, jag är i ärlighetens namn inte så insatt i OEM-licenser/Recovery skivor utöver att jag fattar att recovery skivan är låst till datormärket i BIOS.

Jag trodde att recovery skivan var specifik just i det att den enbart kan installeras på samma datormärke och ej andra datorer, och själva skivan specifikt kollar i BIOS.

Men du menar alltså på att en generisk ISO också kollar efter OEM-licens i BIOS och därför funkar ändå?
Jupps
Senast redigerad av Skadat gods 2015-07-25 kl. 21:13.
Citera
2015-07-30, 23:41
Medlem
Virre217s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Har gjort exakt samma sak i förrgår på en Packard Bell (hårddisk/SSD-byte), det funkade helt flawless. Och då gick jag även ifrån GPT över till MBR, och till Legacy boot mode. Tankade ISOn för Win8.1 direkt ifrån Microsoft, sedan med Rufus ISO till USB-installmedia. Kan inte bli enklare ju

Jupps

Testade idag med Windows ISO, och funkade perfa! Tack!
Citera
2015-07-31, 05:57
Medlem
Jag ligger kvar på build 10074, får en del uppdateringar, men borde inte min build uppdateras?
Går inte uppdatera manuellt, insiderhubben säger jag har senaste utgåvan.

Någon som vet varför jag inte kan uppdatera.
Citera
2015-07-31, 15:10
Medlem
Xenicides avatar
Hdd på min laptop med Windows 8 crashade och jag installerade ett ogiltigt windows 7.
Har jag förstått det rätt att det inte ät möjligt att installera om windows utan att köpa ett nytt?

http://windows.microsoft.com/sv-se/w.../clean-install
"Du behöver inte en tidigare version av Windows installerad på datorn för att utföra en ren installation av Windows 8.1, men det behöver du för Windows 8."
Citera
2015-07-31, 18:20
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenicide
Hdd på min laptop med Windows 8 crashade och jag installerade ett ogiltigt windows 7.
Har jag förstått det rätt att det inte ät möjligt att installera om windows utan att köpa ett nytt?

http://windows.microsoft.com/sv-se/w.../clean-install
"Du behöver inte en tidigare version av Windows installerad på datorn för att utföra en ren installation av Windows 8.1, men det behöver du för Windows 8."

Visst kan du installerar om. Vilket operativsystem ska du använda dig av?
Citera
2015-07-31, 18:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightinsider
Jag ligger kvar på build 10074, får en del uppdateringar, men borde inte min build uppdateras?
Går inte uppdatera manuellt, insiderhubben säger jag har senaste utgåvan.

Någon som vet varför jag inte kan uppdatera.

Antar att du använder dig av Windows 10, eller?

Troligtvis flaskhals på servarna hos Microsoft p.g.a hög trafikbelastning.
Citera
2015-07-31, 22:40
Medlem
Xenicides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det var Windows 8 OEM installerat och jag har testat windows 8 setup som vill ha en retail nyckel och uppgraderingsassistenten som vill att man köper ett nytt.
Jag har letat efter en nedladdningsfil men hittar varken på windows store eller på asus hemsida.

Egentligen hade jag velat uppgradera windows utan att behöva installera om.
Tanken är att jag ska uppgradera till Windows 10.
Jag funderar på om det inte är smidigare att först uppgradera till windows 7 ultimate och sen windows 10 för då ska man tydligen inte behöva installera om.
Fast det var en kompis som hade köpt ett på nätet så chansen är väl stor att den är fejk.
Citera
2015-08-01, 09:14
Medlem
Citat:
Antar att du använder dig av Windows 10, eller?

Troligtvis flaskhals på servarna hos Microsoft p.g.a hög trafikbelastning.

Japrecis, Win 10 insider prewiew, build 10074. Den jävlen hittar inga nua builder att uppdatera till.
Citera
2015-08-01, 18:40
Medlem
Xenicides avatar
Citat:

Jag ställde frågan:
Min hårddisk crashade och jag installerade ett oäkta windows 7.
Finns det något sätt att installera om windows 8 utan att behöva köpa ett nytt?

Och fick svaret:
"Hej Thobias,

Det ända sättet skulle varit fall du hade gjort återställnings media till din dator.

om du inte har gjort det så är de billigaste lösningen att köpa ett nytt windows."
Senast redigerad av Xenicide 2015-08-01 kl. 18:44.
Citera
2015-08-01, 18:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Jag ställde frågan:

Och fick svaret:
"Hej Thobias,

Det ända sättet skulle varit fall du hade gjort återställnings media till din dator.

om du inte har gjort det så är de billigaste lösningen att köpa ett nytt windows."

Det finns som sagt 2 st alternativ.

Köpa en licens/produktnyckel. Eller hämta hem Windows 8 på piratbukten och där cracka Windows.
Citera
2015-08-01, 19:05
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag ställde frågan:

Och fick svaret:
"Hej Thobias,

Ta reda på licensnyckeln, installera det Os det var innan igen och aktivera med nyckeln. Os`et finns att hitta på nätet lagligt eller olagligt.

Väldigt enkelt!
Citera
2015-08-01, 19:39
Medlem
Xenicides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ta reda på licensnyckeln, installera det Os det var innan igen och aktivera med nyckeln. Os`et finns att hitta på nätet lagligt eller olagligt.

Väldigt enkelt!

Inte alls så enkelt.
Jag har redan OEM nyckeln för windows 8.
Problemet är: DET FINNS INGET ATT INSTALLERA MED.

Jag har bara sett OS for 8.1 but never for vanilga 8.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in