2015-07-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Lär dig 6-7 hjältar riktigt bra och anpassa valet av dessa utefter dina lagkamrater samt vad du möter. Gör ditt bästa, snacka inte ner ditt team och ta alltid det säkra för det osäkra. Då har man gjort vad man kan och kommer klättra med tiden. Allt eftersom du blir bättre på Dota om inte annat.
Precis det jag skrev ju, svintrist.

Jag brukar alltid leta upp någon random premade när jag ska spela själv. Det brukar alltid vara roligare.
Citera
2015-07-30, 04:51
Medlem
CDEC kommer nå finalen. Fantastiskt gjort av dem såhär långt. "This is complete Dota", som en av kommentatorerna sade.
Citera
2015-07-30, 21:09
Medlem
Måste ranta lite mer. Varför finns bara all pick i ranked (förvisso CP också, men tar alldeles för lång tid, speciellt i solo queue)? Så jäkla tröttsamt med BS, Lesh, QoP etc varje game. Gör ju också att man själv inte riktigt vågar picka hjältar som inte tillhör ens top 5. Spelar mer och mer unranked numer (all random/sd), men då är det ju istället leavers var tredje game...
Citera
2015-07-30, 23:46
Medlem
Citat:
Vi fick se han idag igen mot compLexity!

Å nu fick man se techies igen intressant att se hur hjälten spelas i pro games :P
Citera
2015-07-31, 04:04
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlaceToBe
CDEC kommer nå finalen. Fantastiskt gjort av dem såhär långt. "This is complete Dota", som en av kommentatorerna sade.
Det tror jag verkligen inte. De har precis som LGD visat alla sina kort. De har spelat mycket bra än så länge, men jag tror inte det kommer räcka när det väl gäller. Samma gäller complexity. Hoppas dock det går bra för col för moon är med.

Citat:
Ursprungligen postat av kilmir
Måste ranta lite mer. Varför finns bara all pick i ranked (förvisso CP också, men tar alldeles för lång tid, speciellt i solo queue)? Så jäkla tröttsamt med BS, Lesh, QoP etc varje game. Gör ju också att man själv inte riktigt vågar picka hjältar som inte tillhör ens top 5. Spelar mer och mer unranked numer (all random/sd), men då är det ju istället leavers var tredje game...
Majoriteten av 3-5k mmr BS är ju fullständiga idioter som uteslutande använder bloodrage på sig själva. QoP spelare saknar alltid farm i stort sett. Lesh är däremot ganska svår att vinna mot då hjälten bara kan springa rakt mot ens lag.

Fast vad är det du vill ha om inte AP eller CM?
Citera
2015-07-31, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Majoriteten av 3-5k mmr BS är ju fullständiga idioter som uteslutande använder bloodrage på sig själva. QoP spelare saknar alltid farm i stort sett. Lesh är däremot ganska svår att vinna mot då hjälten bara kan springa rakt mot ens lag.

Fast vad är det du vill ha om inte AP eller CM?

Single draft framför allt. Visst, man lär ju stöta på jobbiga hjältar ändå, men inte samma hjältar varje game. Sen finns väl någon "hjältar som inte pickas så ofta"-mode också, vet inte hur ofta den uppdateras dock.

Delar förövrigt din förhoppning om CoL, roligaste överraskningen i TI såhär långt.
Citera
2015-07-31, 16:36
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Inte en chans men det laget stör mig att dom går så bra. Hatar när HoN-wannabies kommer och spelar dota. Just därför jag har svårt för NiP också.
Citera
2015-07-31, 16:48
Medlem
Citat:
Inte en chans men det laget stör mig att dom går så bra. Hatar när HoN-wannabies kommer och spelar dota. Just därför jag har svårt för NiP också.
Brukar ju gå bra i början för HoN lag i Dota. De brukar alltid komma med någon strat som fungerar fint ett tag.
Citera
2015-07-31, 21:24
Bannlyst
Citat:
Håller med jag är imponerad av CDEC. Hoppas dock personligen att Team Secret tar hem TI5 .
Citera
2015-08-01, 17:12
Medlem
Vissens avatar
I rankad AP hade det varit trevligt om de införde så varje spelare får banna en hero precis i början. Säg att man har 20 sek på sig innan alla i matchen måste ha valt och först då visas vilka heroes som bannats. Efter ett tag tröttnar man ju på lesh qop gyro...

Citat:

Vad roligt Jag är precis tvärt om och älskar när "HoN-trash" rullar över rutinerade DotA lag med Techies-Tusk och sån skit.
Citera
2015-08-01, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Spelet handlar om 100% lag, inget annat. Det är uppenbart att jag får alla idioter i mitt lag solo, har 4800 med group mmr 3400 med solo. HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHA
Varför spelar du solo då?
Citera
2015-08-01, 20:02
Medlem
flashbacktrollets avatar
min mmr är 235 (ja den är verkligen så låg).

lvlade upp till lvl 13 typ första månaden som jag började spela och skaffade mig en match making rating direkt utan att veta exakt vad det innebar. stort misstag, borde ha väntat tills jag hade åtminstone grundkunskaper och visste på ett ungefär vad jag gjorde.

fick 620 mmr i början, sen sjönk jag och steg jag mellan 200-650 fram tills nu. funderar på att skapa ett smurfkonto för att få en ny mmr för att slippa ryssar, idioter som aldrig bär tp, narcissistiska skitstövlar som tror att deras prestationer alltid är perfekta och skyller allt på andra, slippa 5 carry lineups, slippa folk som spelar omni som core och rushar sange & yasha, slippa folk som ger upp vid minsta motstånd, slippa ryska huskar pickers som bara pushar samma lane hela matchen och dödar sig själva 30 gånger när de dyker under tornen. listan kan hålla på i evighet.

TL;DR: dunning-krueger-effekten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in