2015-07-27, 15:17
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thestonedape
Hur länge kan jag räkna med att jag har Cannabis i blodet om jag har rökt dagligen i ungefär 6 mån?

Citat:
Ursprungligen postat av Ta1fun
Kan sitta i upp till 1,5-2 månader om du har otur. Vanligast är väl ca 1 månad.

This. Handlar dock inte om otur utan vilken genetik du har och om du lever ett aktivt liv eller inte.

Hade en kompis som rökte varje dag i nästan 10 år och blev ren efter 22 dagar.

Har du svårt att bli tjock och bygga muskler blir du snabbare ren.
2015-07-27, 21:38
Medlem
Hejsan!
Har en fråga, ska på möte med socialtjänst på torsdag angående "misstanke för drogmissbruk" och antar jag kommer få lämna ett urinprov på vårdcentral eller liknande.

Testade mig nyss med ett snabbtest där 2 streck visar ett negativt resultat.
Saken är den att den visar ett TYDLIGT streck och det andra strecket SYNS men inte alls speciellt tydligt.
Hur fungerar det med reglerna? Kommer detta räknas som ett positivt eller negativt?

/ Orolig blivande urinprovslämnare
2015-07-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baastian
Hejsan!
Har en fråga, ska på möte med socialtjänst på torsdag angående "misstanke för drogmissbruk" och antar jag kommer få lämna ett urinprov på vårdcentral eller liknande.

Testade mig nyss med ett snabbtest där 2 streck visar ett negativt resultat.
Saken är den att den visar ett TYDLIGT streck och det andra strecket SYNS men inte alls speciellt tydligt.
Hur fungerar det med reglerna? Kommer detta räknas som ett positivt eller negativt?

/ Orolig blivande urinprovslämnare

Det står i manualen till testet att minsta antydan till streck skall tolkas som ett negativt test så
du kan vara lugn!
2015-07-27, 21:54
Medlem
Tack för svar!

Kan jag verkligen det :///?
Asså man ser strecket men det andra strecket är ju 10x tydligare, och hur fungerar det på vårdcentral kommer dem köra med ett snabbtest eller kommer dem skicka det till "labb" för analys?
Ska tillägga att jag inte blivit åtalad för att ha varit påverkad och det är ingen rättegång etc, dem ska utreda om jag är lämplig för att behålla mitt körkort..

/ Lite mindre orolig urinprovslämnare
2015-07-28, 18:37
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baastian
Tack för svar!

Kan jag verkligen det :///?
Asså man ser strecket men det andra strecket är ju 10x tydligare, och hur fungerar det på vårdcentral kommer dem köra med ett snabbtest eller kommer dem skicka det till "labb" för analys?
Ska tillägga att jag inte blivit åtalad för att ha varit påverkad och det är ingen rättegång etc, dem ska utreda om jag är lämplig för att behålla mitt körkort..

/ Lite mindre orolig urinprovslämnare

Det är ju ett positivt tecken att ditt test hemma visar negativt.
Aldrig varit i kontakt med socialtjänsten men kan tänkas att deras test är känsligare?
Bara en spekulation ifrån min sida.
2015-07-29, 16:30
Medlem
bumbaclot.s avatar
Har sökt och det är säkert lugnt men skriver ändå för att få svar som lugnar mig. Förra onsdagen, alltså en vecka sedan idag, tog jag två stycken Ksalol 1mg (alprazolam) och rökte en på folie. Sedan åt tog jag en till 1mg dagen efter, alltså på torsdagen. Psykiatrin ville att jag skulle pissa idag men vågade inte chansa så sjukanmälde mig. Men om jag får pissa nästa vecka, då lär det väl vara lugnt om det gått minst 1 vecka och 4 dagar sedan senaste intaget?

Har alltid sub i systemet (inget som knasar till urinprovet dock) och har recept på sobril, men vet inte om de skickar in det på analys. Är ca 182cm lång, väger runt 90kg (lite mer fett än normalt men är inte tjock) och har inte varit fysiskt aktiv. Men det bör väl vara lugnt eller? 4mg lär väl gå ur efter ett par tre dagar bara egentligen?
2015-07-31, 12:20
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Har sökt och det är säkert lugnt men skriver ändå för att få svar som lugnar mig. Förra onsdagen, alltså en vecka sedan idag, tog jag två stycken Ksalol 1mg (alprazolam) och rökte en på folie. Sedan åt tog jag en till 1mg dagen efter, alltså på torsdagen. Psykiatrin ville att jag skulle pissa idag men vågade inte chansa så sjukanmälde mig. Men om jag får pissa nästa vecka, då lär det väl vara lugnt om det gått minst 1 vecka och 4 dagar sedan senaste intaget?

Har alltid sub i systemet (inget som knasar till urinprovet dock) och har recept på sobril, men vet inte om de skickar in det på analys. Är ca 182cm lång, väger runt 90kg (lite mer fett än normalt men är inte tjock) och har inte varit fysiskt aktiv. Men det bör väl vara lugnt eller? 4mg lär väl gå ur efter ett par tre dagar bara egentligen?
Ja du kommer klara dig utan problem.
2015-07-31, 14:21
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Ja du kommer klara dig utan problem.

Ja det vill jag också tro, tack för svaret!
2015-07-31, 23:12
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pukeeye
Du verkar ju vara väl insatt i ämnet drogtestning Hysteria90.
Hoppas du kan svara på min fråga som följer:
Ponera att man har ett jobb där det praktiseras slumpvisa drogtester med salivprov, och att man röker max. ett gram gräs på fredagskvällen efter arbetsveckans slut. Skulle man då kunna känna sig lugn inför ett eventuellt test?

Om ja på denna fråga, skulle man kunna upprepa detta schema vecka efter vecka utan risk för torsk.
(Vet att det är en svår fråga att besvara säkert, men vill gärna veta vad du tror om saken utan att lämna några garantier)

Du kan ju börja med att meddela din kroppsvikt, din längd, hur ofta du röker samt din levnadsstandard, så kanske vi har en chans att "rädda" din miserabla röv.
2015-08-01, 09:30
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Ja det vill jag också tro, tack för svaret!
Du kan vara HELT övertygad om att du är safe så ägna inte ens en enda onödig tanke till angående det!

Mvh
2015-08-01, 11:59
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
Du kan ju börja med att meddela din kroppsvikt, din längd, hur ofta du röker samt din levnadsstandard, så kanske vi har en chans att "rädda" din miserabla röv.
BMI har mindre att göra med salivprover, det är iprincip likadant för alla människor hur snabbt cannabis försvinner för saliven. F.ö. har jag redan svarat honom och han är ett gränsfall. Avråder honom från att röka på lördagar & söndagar så kommer allt vara lugnt med största sannolikhet.
Senast redigerad av Hysteria90 2015-08-01 kl. 12:03.
2015-08-01, 13:17
Medlem
Kingandaces avatar
Om jag tar 6mg alprazolam under kommande vecka. Skulle det gå att spåra på analys av urin ca 4 veckor efteråt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in