2015-07-31, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Väldigt dåligt med rykten, tyvärr. Det är typ bara Stones det ryktas om som du säger, visst är det en fantastisk värvning för framtiden men knappast något som gör Chelsea mycket bättre just nu. Falcao kan väl också nämnas - kan gå lite hur som helst, en riktig chansning men bör trots allt vara bättre än Drogba räknar jag kallt med. Men som jag säger är det viktigaste att få in en stabil poängspelare - orimligt att Hazard ska dra ett sånt tungt lass alldeles själv även om han gjorde det fantastiskt förra säsongen. Börjar dock bli aningen bråttom...

Ja, vi får se. Falcao var kass förra säsongen men Drogba var ju faktiskt inte mycket bättre. Rimligtvis borde det vara svårt för Falcao att prestera sämre än han gjorde i United, men jag tror inte det blir särskilt lyckat. Han känns ganska slut. Men Mourinho ska man aldrig räkna ut i sådana situationer... Ja, det behövs definitivt avlastning för Hazard. Oscar har potentialen för det, och är ännu ganska ung, men tycker han haft det ganska tungt de senaste säsongerna. Det vore kul om Chelsea gav förtroende för någon av sina duktiga, unga spelare. Nu blev ju Bamford utlånad men det finns fler som skulle kunna ta kliv med rätt matchning.
Citera
2015-07-31, 02:37
Medlem
Seppo1337s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=z63fz25Uf6w

Känslorna flödar. "No se.." Pedro kan nog bli ett bra tillskott för United.
Citera
2015-07-31, 09:26
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Ja, Di Maria så gott som klar för PSG. Lika bra det. Överskattad spelare som nämnt. United gjorde en statusvärvning, satte ett exempel. Men den värvningen gick inte hem, och var inte genomtänkt. Värvningarna nu känns mycket bättre där alla anpassat sig bra hittills. Behövs dock någon offensiv spelare till, speciellt nu när Di Maria lämnat.

"Jo, jävla panik att värva en av Europas bästa spelare"

Otroligt att han går från hyllad till överskattad på en säsong. Du tyckte han var överskattad de första månaderna på säsongen också va ?
Citera
2015-07-31, 10:46
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Underbar läsning de senaste sidorna, det märks verkligen att den kommande PL-säsongen står inför dörren. Förresten vinner Chelsea detta komfortabelt, speciellt när den sista komponenten i form av en redig poängspelare på det offensiva mittfältet plockas in. Kan eventuellt vara Griezmann men det återstår att se.
Chelsea har knappt värvat något av värde hittills... Begovic som back-up till Cortouis, avdankad Falcao på lån och en del andra mindre spelare på lån eller för en billig peng. Detta samtidigt som man drog in 14 miljoner euro på Cech...

Helt klart finns det rum för en eller två storvärvningar. Detsamma gäller dock Arsenal, som endast värvat Cech. favoritskapet på förhand beror nog på vilka spelare som tas in sista månaden.
Citera
2015-07-31, 10:49
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Det är underförstått att du menar det. Vilka skulle annars göra det menar du? Nej, han har nog inte sina glansdagar framför sig. Men han var fortfarande en nyckelspelare i ett lag som vann VM så sent som för ett år sedan. Och hans lugn och spelsinne han visat på försäsongen gör att han kommer att bli ett mycket nyttigt nyförvärv på en position som United varit svaga i. Men du kanske inte tycker han är en förstärkning mot Cleverley, Fletcher och så vidare? I så fall beklagar jag. Lite roligt att Liverpool har värvat halva Sotons mediokra trupp med spelare som Lambert och Lovren som grädden på moset och helt ignorerat deras bästa spelare. Men kollar man bara på highlights så förstår jag om man inte noterat Schneiderlin. Ännu roligare när du först snackar FIFA-värvningar och sedan klagar du på att spelarna United köpt inte uträttat något, hur ska du ha det?

Firminho kan mycket väl bli en bättre värvning än Memphis.

Ja, du tycker svinet har ett lugn i spelet, baserat på träningsmatcher. Du kanske inte vet det men tempot i träningsmatcher är inte densamma som i tävlingsmatcher, självklart är mittfält det som gynnas mest av det.

Det jag menar med fifavärvningar är att United bara verkar gå efter stora namn, spelar roll hur de är tänkta att spela. Sedan att de inte lyckas, ja det hör ju just till att det bara ska snackas stora namn istället för efterfrågan till vad LVG behöver för sitt spel.

Och självklart kommer det från en Unitedsupporter att Schneiderlin är sotons bästa spelare senaste år,
Du kanske inte hade någon vidare koll på varken Lallana eller Lovren när de spelade i soton, men båda gjorde succé, Lallana giftig framåt och Lovren var grym i försvaret(dock inte fått ut samma potential i LFC.) Lallana var dessutom en av sotons viktigaste spelare 13/14, och drabbades tyvärr av många skador förra året, bl.a. på försäsongen(aj, aj).

Schneiderlin är inte dålig(i soton), men kom inte & påstå att det är ett självklart succékort, soton spelare har tidigare visat vad som kan hända vid flytt (se Lambert).
Och som du försöker få det att låta att han varit deras bästa spelare, stämmer inte, soton är ett bra lagbygge. kan inte påstå att han varit mer viktig än både Lallana och Lovren under deras tid i soton. Tyvärr för LFCs del så har inte Lovren fått ut sitt maximala, och Lallana har haft oflyt med skador(ser lyckosammare ut iår).

Men såklart, skulle United värva Ola Toivonen och sälja Rooney så skulle det i unitedögon vara att Toivonen är underskattad och Rooney överskattad. Lite som ni vill få di Maria att se ut nu, överskattad. Ena delen av ditt inlägg sågar du honom, den andra delen börjar du prata om att man måste ersätta hans offensiva egenskaper, hur ska ni ha det? Är han Europas elit eller är han korpennivå?

Ont

Liverpool har höjt budet på Illarramendi till närmare 190m kr.

Enligt Fichajes.net (aftonbladet som källa).
Senast redigerad av Imbaz 2015-07-31 kl. 10:56.
Citera
2015-07-31, 11:31
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
...

Och Empire of the kop rapporterar att han sannolikt kommer att stanna i RM då Benitez påstås se honom som en startspelare...

Personligen ser jag hellre att man spelar med Emre Can som defensiv mittfältare bakom Milner och Hendersson nu när Clyne kommit in som högerback. Han har alla förutsättningar för att utmana Leiva och Allen på den positionen
Senast redigerad av MangoChutney 2015-07-31 kl. 11:35.
Citera
2015-07-31, 11:34
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ja, Di Maria så gott som klar för PSG. Lika bra det. Överskattad spelare som nämnt. United gjorde en statusvärvning, satte ett exempel. Men den värvningen gick inte hem, och var inte genomtänkt. Värvningarna nu känns mycket bättre där alla anpassat sig bra hittills. Behövs dock någon offensiv spelare till, speciellt nu när Di Maria lämnat.
Di Maria är världsklass rakt igenom. Det är snarare något fel på United som förstör världsspelare i parti och minut.
Citera
2015-07-31, 11:36
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Di Maria är världsklass rakt igenom. Det är snarare något fel på United som förstör världsspelare i parti och minut.

Amen på det...
Citera
2015-07-31, 11:52
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Och Empire of the kop rapporterar att han sannolikt kommer att stanna i RM då Benitez påstås se honom som en startspelare...

Detta kan inte stämma... Inte för att jag klagar om det är sant, men nej...

Angående ADM är han en grym spelare när han är i form, men på tok för ojämn för att kallas världsklass.
Citera
2015-07-31, 12:07
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Kommer lägga en slant på att PSG vinner CL om de kammar hem Di Maria. Väldigt optimalt köp för dem.
Citera
2015-07-31, 12:26
Medlem
Tyckte Di Maria var dålig redan i Real och blev ännu sämre i United. Skulle aldrig få för mig att kalla honom världsklass.

Blir United av med honom och köper Pedro istället ser jag det som ett bra byte, och då gillar jag inte ens Pedro.
Citera
2015-07-31, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja, du tycker svinet har ett lugn i spelet, baserat på träningsmatcher. Du kanske inte vet det men tempot i träningsmatcher är inte densamma som i tävlingsmatcher, självklart är mittfält det som gynnas mest av det.

Det jag menar med fifavärvningar är att United bara verkar gå efter stora namn, spelar roll hur de är tänkta att spela. Sedan att de inte lyckas, ja det hör ju just till att det bara ska snackas stora namn istället för efterfrågan till vad LVG behöver för sitt spel.

Och självklart kommer det från en Unitedsupporter att Schneiderlin är sotons bästa spelare senaste år,
Du kanske inte hade någon vidare koll på varken Lallana eller Lovren när de spelade i soton, men båda gjorde succé, Lallana giftig framåt och Lovren var grym i försvaret(dock inte fått ut samma potential i LFC.) Lallana var dessutom en av sotons viktigaste spelare 13/14, och drabbades tyvärr av många skador förra året, bl.a. på försäsongen(aj, aj).

Schneiderlin är inte dålig(i soton), men kom inte & påstå att det är ett självklart succékort, soton spelare har tidigare visat vad som kan hända vid flytt (se Lambert).
Och som du försöker få det att låta att han varit deras bästa spelare, stämmer inte, soton är ett bra lagbygge. kan inte påstå att han varit mer viktig än både Lallana och Lovren under deras tid i soton. Tyvärr för LFCs del så har inte Lovren fått ut sitt maximala, och Lallana har haft oflyt med skador(ser lyckosammare ut iår).

Men såklart, skulle United värva Ola Toivonen och sälja Rooney så skulle det i unitedögon vara att Toivonen är underskattad och Rooney överskattad. Lite som ni vill få di Maria att se ut nu, överskattad. Ena delen av ditt inlägg sågar du honom, den andra delen börjar du prata om att man måste ersätta hans offensiva egenskaper, hur ska ni ha det? Är han Europas elit eller är han korpennivå?

Ont

Fotboll är ingen fakta där alla supportrar från samma lag har samma åsikt. Jag tycker personligen att Rooney är överskattad, eftersom han värderas för högt av motståndarfans som ser honom var fjärde match. Rooney har dock spelat ensam striker ganska få gånger i hans Unitedkarriär, senast han verkligen gjorde det en säsong var 09/10 och då gjorde han sin bästa Unitedsäsong nånsin. Frågan är dock om han kan upprepa det, jag är tveksam.

Jag har bra koll på Lallana och Lovren. Schneiderlin är fortfarande deras bästa spelare (eller var) det tror jag alla Soton-fans kan intyga. Den klart viktigaste pusselbiten i deras lag, och jag tror dom kommer falla på riktigt utan den ryggraden även om Clasie är en bra ersättare.

"går bara efter stora namn". Herregud människa. Du kan inte sitta och fälla United som klubb för rykten om går kring spelare de ska in, du måste ju kolla på vad de faktiskt tagit in, vilket inte är någon FIFA-värvning direkt...

Citat:

"I parti och minut". Vilka har man förstört då? Di Maria lyckades inte, men man kan ju inte säga att han inte fick chanser. Kanske hade han blommat ut säsongen efter också (han gjorde trots allt 10 ish assist och 5-6 mål). Det mesta verkar ligga på han själv, att han är en oprofessionell och vek karaktär.

Falcao var inte bra i Monaco säsongen innan, enligt de som sett honom där.

Och ja, jag var lyrisk över Di Maria i början. Han lyckades med dribblingar, skapade chanser, kunde göra otroliga saker. Men efter att ha sett honom efter jul så inser jag samtidigt hur överjävligt dålig han kan vara, ingen spelare som kallas världsklass kan vara så dålig som han var då. Samtidigt är jag nyfiken, han har alltså gjort en världsklass-säsong i Real, det räcker för att man ska leva på det länge eller? Snubbens spelförståelse och teknik håller helt enkelt inte hög klass och jag är nöjd att United får bra betalt för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in