2015-07-31, 13:11
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Och Empire of the kop rapporterar att han sannolikt kommer att stanna i RM då Benitez påstås se honom som en startspelare...

Personligen ser jag hellre att man spelar med Emre Can som defensiv mittfältare bakom Milner och Hendersson nu när Clyne kommit in som högerback. Han har alla förutsättningar för att utmana Leiva och Allen på den positionen

Jag ser också hellre Can på den positionen, han har den rätta attityden, kämpaglöden och vinnarskallen.
Börjar redan bli en publikfavorit. Dock har jag lite koll på Illarramendi.

Lambert skall nu vara på läkarundersökning hos WBA.
Citera
2015-07-31, 13:38
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Di Maria är världsklass rakt igenom. Det är snarare något fel på United som förstör världsspelare i parti och minut.

Så han håller samma nivå som Müller och Messi?
Citera
2015-07-31, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja, du tycker svinet har ett lugn i spelet, baserat på träningsmatcher. Du kanske inte vet det men tempot i träningsmatcher är inte densamma som i tävlingsmatcher, självklart är mittfält det som gynnas mest av det.

Det jag menar med fifavärvningar är att United bara verkar gå efter stora namn, spelar roll hur de är tänkta att spela. Sedan att de inte lyckas, ja det hör ju just till att det bara ska snackas stora namn istället för efterfrågan till vad LVG behöver för sitt spel.

Och självklart kommer det från en Unitedsupporter att Schneiderlin är sotons bästa spelare senaste år,
Du kanske inte hade någon vidare koll på varken Lallana eller Lovren när de spelade i soton, men båda gjorde succé, Lallana giftig framåt och Lovren var grym i försvaret(dock inte fått ut samma potential i LFC.) Lallana var dessutom en av sotons viktigaste spelare 13/14, och drabbades tyvärr av många skador förra året, bl.a. på försäsongen(aj, aj).

Schneiderlin är inte dålig(i soton), men kom inte & påstå att det är ett självklart succékort, soton spelare har tidigare visat vad som kan hända vid flytt (se Lambert).
Och som du försöker få det att låta att han varit deras bästa spelare, stämmer inte, soton är ett bra lagbygge. kan inte påstå att han varit mer viktig än både Lallana och Lovren under deras tid i soton. Tyvärr för LFCs del så har inte Lovren fått ut sitt maximala, och Lallana har haft oflyt med skador(ser lyckosammare ut iår).

Men såklart, skulle United värva Ola Toivonen och sälja Rooney så skulle det i unitedögon vara att Toivonen är underskattad och Rooney överskattad. Lite som ni vill få di Maria att se ut nu, överskattad. Ena delen av ditt inlägg sågar du honom, den andra delen börjar du prata om att man måste ersätta hans offensiva egenskaper, hur ska ni ha det? Är han Europas elit eller är han korpennivå?

Ont

Liverpool har höjt budet på Illarramendi till närmare 190m kr.

Enligt Fichajes.net (aftonbladet som källa).

Haha du har ju inte en suck i vädret angående LvG's värvningar. Dina resonemang håller lågstadie nivå.. Van Gaal har ju värvat nästan bara bekanta ansikten för hans del. För att börja med så vill jag urskilja, Di Maria är en typisk Glazer värvning, punkt slut.

LvG har faktiskt tränat Schweini och Blind tidigare, att säga att han inte har koll på dom vore pinsamt. Rent bisarr anklagelse rent av att anta att han inte har koll på sina spelare han värvar. Men vad vet jag, du kanske har rätt. Han kanske har en liten hatt, där han har lite spelare på lappar och sen drar han! Ojoj, idag blev det Depay han köper vi nu!!

Ja och LvG har ju enbart värvat bekanta spelare som man har sett mycket av och på positioner där det behövt förstärkas. United behövde en snabb, stabil back som kan gå in i en ledarroll. Boom, Rojo.. Behöver en spelare som kan röra sig runt bland defensiva positioner men även kan stärka framåt. Boom, Blind.

Vi behöver akut en stark innermitt som kan bygga upp spelet, lägga bra chrosspassar så vi kan vända spelet på några få tillslag. Något som vart Uniteds stora brist den här säsongen att kontringarna har varit på tok för dåliga.. Rooney kan inte bara vara den som kan slå den avgörande passen. En giggs/scholes.. Scwheinsteiger, samt en Morgan Schneiderlin som fortfarande utvecklas och kan få lära sig mycket från både Carrick som går mot sin sista säsong och Scwheinsteiger.

Sen så Di Maria får jag skylle på Glazer och Falcao var en akutlösning. Men men augustimånaden är en lång månad och mycket spännande kvar återstår..
Citera
2015-07-31, 15:17
Medlem
adzzs avatar
Duon kritar nytt för Arsenal. Att Walcott gång på gång lyckas höja sin inkomst avsevärt är för mig en gåta.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/20893347
Citera
2015-07-31, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Haha du har ju inte en suck i vädret angående LvG's värvningar. Dina resonemang håller lågstadie nivå.. Van Gaal har ju värvat nästan bara bekanta ansikten för hans del. För att börja med så vill jag urskilja, Di Maria är en typisk Glazer värvning, punkt slut.

LvG har faktiskt tränat Schweini och Blind tidigare, att säga att han inte har koll på dom vore pinsamt. Rent bisarr anklagelse rent av att anta att han inte har koll på sina spelare han värvar. Men vad vet jag, du kanske har rätt. Han kanske har en liten hatt, där han har lite spelare på lappar och sen drar han! Ojoj, idag blev det Depay han köper vi nu!!

Ja och LvG har ju enbart värvat bekanta spelare som man har sett mycket av och på positioner där det behövt förstärkas. United behövde en snabb, stabil back som kan gå in i en ledarroll. Boom, Rojo.. Behöver en spelare som kan röra sig runt bland defensiva positioner men även kan stärka framåt. Boom, Blind.

Vi behöver akut en stark innermitt som kan bygga upp spelet, lägga bra chrosspassar så vi kan vända spelet på några få tillslag. Något som vart Uniteds stora brist den här säsongen att kontringarna har varit på tok för dåliga.. Rooney kan inte bara vara den som kan slå den avgörande passen. En giggs/scholes.. Scwheinsteiger, samt en Morgan Schneiderlin som fortfarande utvecklas och kan få lära sig mycket från både Carrick som går mot sin sista säsong och Scwheinsteiger.

Sen så Di Maria får jag skylle på Glazer och Falcao var en akutlösning. Men men augustimånaden är en lång månad och mycket spännande kvar återstår..

Det är vida känt att Imbaz är en jubelidiot så det är inget att bry sig om. Även Depay är en spelare som LvG har tränat innan.
Citera
2015-07-31, 15:49
Medlem
[quote=divadude|Falcao var en akutlösning. Men men augustimånaden är en lång månad och mycket spännande kvar återstår..[/QUOTE]
Falcao var en ju chansning som inte gick hem, tycker dock att man gjorde helt rätt som tog den när den uppkom. Nu gjorde det inte det och klubben valde att gå vidare vilket också är ett helt rätt beslut.

Personligen tror jag inte det händer mer, kanske att Pedro köps om ADM lämnar men det är ungefär det som kommer hända.
Citera
2015-07-31, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Falcao var en ju chansning som inte gick hem, tycker dock att man gjorde helt rätt som tog den när den uppkom. Nu gjorde det inte det och klubben valde att gå vidare vilket också är ett helt rätt beslut.

Personligen tror jag inte det händer mer, kanske att Pedro köps om ADM lämnar men det är ungefär det som kommer hända.

Ojoj, ack vad besviken jag kommer bli om Pedro blir våran utlovade storvärvning.. Nej du, LvG sa här om dagen att en STOR värvning, som inte har diskuterats förut kommer ske. Man skall icke ge ett löfte man inte kan hålla..

När United fortfarande är på tapeten så verkar Ramos förlika sig med sitt Real och Real gör nog väldigt mycket för att få han kvar. Ingen ramos för United, ingen De Gea deal för Real. Och tvivlar inte en sekund på att De Gea kommer göra en goodwill och skriva på nytt köttigt kontrakt för att ändå kunna bli såld nästa sommar med en klausul.
Senast redigerad av divadude 2015-07-31 kl. 16:06.
Citera
2015-07-31, 16:19
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Det är vida känt att Imbaz är en jubelidiot så det är inget att bry sig om. Även Depay är en spelare som LvG har tränat innan.

Klart du tycker det, jag hejar ju på rivalerna och jag talar illa om United.

Då är man en idiot.

Måste man vara raketforskare för att inse att United misslyckas med sina idiotiska värvningar?
(Svinet,scheiderlin & co är fortfarande upp till bevis iår).
Citera
2015-07-31, 16:28
Medlem
Citat:

Då är man en idiot.

Måste man vara raketforskare för att inse att United misslyckas med sina idiotiska värvningar?

Har inget med rivalitet att göra. Finns många här som håller på Chelsea, Arsenal, City, Liverpool som jag inte tycker är idioter.

Det som gör dig till en idiot är att du inte kan föra logiska resonemang för fem öre, något som påpekats av nästan alla i den här tråden.

Sen att du tycker att United gör idiotvärvningar medan du hyllar Liverpools gör ju inte saken bättre.
Citera
2015-07-31, 17:12
Medlem
Citat:

Då är man en idiot.

Nej, en person som inte behöver hävda sig och har komplex för någonting eller trauma från barndomen har inga behov av att ständigt baktala sina motståndare.

Istället för att använda lösa begrepp och attitydmarkörer kan du komma med konkreta argument baserade på fakta.
Citera
2015-07-31, 17:20
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:

Då är man en idiot.

Ja, för Lambert, Lallana, Lovren, Markovic, Aspas, Touré, Borini, Allen, BALOTELLI, osv har ju varit riktiga dundersuccéer!

Och vad gjorde klubben men spelare som var succéer INNAN de kom: Downing, Carroll, Pennant, Aquilani, Cole...?
Citera
2015-07-31, 17:36
Medlem
boolas avatar
Citat:

Då är man en idiot.

Liverpool har väl gjort de absolut sämsta värvningarna över de senaste transferfönstren, inlägget ovan listar berörda värvningar. Du har fortsatt att leverera klassiska inlägg sedan förra årets tråd där du hävdade att plats 10 inte var övre halvan i ligatabellen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in