Ok, på vilket sätt tycker du att det är troligt att ägarinnan av cafét eller AJ skulle begå ett mord helt plötsligt och vad skulle vara motivet?
Hur förklarar du avsaknaden av DNA från AJ eller Cafékärringen och hur har Litauerns DNA hamnat på LH och hennes kläder/tillhörigheter?
AJ tog i handsken så det måste finnas DNA på denna kläder/tillhörighet. Frågan är när den hamnade där.
Om vi då ser det så här:
Person A har alibi och inget DNA på LHs ägodelar. Person B har inget alibi men DNA på LHs ägodelar. Vilken av dem tycker du man ska koncentrera sig på som möjlig gärningsman?
Är det någon som har alibi med tanke på de osäkra tidsangivelserna? Vet du vad AJ, LÅ och AJ:son gjorde söndag kväll?
Det kan du lita på att jag gjort men har du förstått? AJ äger caféet (liksom en massa hus och mark runt om) och LS har all anledning att skydda honom. Om nu en drös sign här tycker att hon låter "skum" borde de tänka lite längre.
Ja inte skulle det vara bra för "Cafe På Klostret" om det skulle visa sig att AJ eller hans son var indblandede i Lisa's död.
Ursäkta att jag frågar men...Om nu AJ är mördaren,skulle polisen se mellan fingrarna för vissa högre inom polisen jagar på AJ marker?
Det finns alltid en risk att lojaliteter spelar in. Det behöver inte ens vara medvetet. Med tanke på bilden där en annan gammal man bockade som en skolpojke för AJ under en jakt kan nog en och annan ha band som inte är sunda till honom.
Det finns alltid en risk att lojaliteter spelar in. Det behöver inte ens vara medvetet. Med tanke på bilden där en annan gammal man bockade som en skolpojke för AJ under en jakt kan nog en och annan ha band som inte är sunda till honom.
Förvisso,men så länge den gamla mannen inte har med förundersökningen att göra kan vi vara lugna tror jag.