2015-07-31, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Ok, på vilket sätt tycker du att det är troligt att ägarinnan av cafét eller AJ skulle begå ett mord helt plötsligt och vad skulle vara motivet?
Hur förklarar du avsaknaden av DNA från AJ eller Cafékärringen och hur har Litauerns DNA hamnat på LH och hennes kläder/tillhörigheter?

AJ tog i handsken så det måste finnas DNA på denna kläder/tillhörighet. Frågan är när den hamnade där.
2015-07-31, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Nej, det är hennes kafé men aj äger fastigheten.

Ja, men det är ju inte det nopomil sa, hen sa att AJ äger caféet.
2015-07-31, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Både ja och nej: jag spekulerar.
Tror du AJ kommer "åka in för mord" men den positionen? Det är dessutom troligen mer komplicerat än så.

Det är nog många i så fall som blir mycket mer drabbade än om en cafe-idkare får byta hyresvärd.
Och hur ska det då gå med jakten?

Ursäkta att jag frågar men...Om nu AJ är mördaren,skulle polisen se mellan fingrarna för vissa högre inom polisen jagar på AJ marker?
2015-07-31, 21:36
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
AJ tog i handsken så det måste finnas DNA på denna kläder/tillhörighet. Frågan är när den hamnade där.
Så när åklagaren säger att det troligtvis blir åtal i augusti, så är det handsken i ladan hon bygger det på?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Om vi då ser det så här:
Person A har alibi och inget DNA på LHs ägodelar. Person B har inget alibi men DNA på LHs ägodelar. Vilken av dem tycker du man ska koncentrera sig på som möjlig gärningsman?

Är det någon som har alibi med tanke på de osäkra tidsangivelserna? Vet du vad AJ, LÅ och AJ:son gjorde söndag kväll?
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Det kan du lita på att jag gjort men har du förstått? AJ äger caféet (liksom en massa hus och mark runt om) och LS har all anledning att skydda honom. Om nu en drös sign här tycker att hon låter "skum" borde de tänka lite längre.

Ja inte skulle det vara bra för "Cafe På Klostret" om det skulle visa sig att AJ eller hans son var indblandede i Lisa's död.
2015-07-31, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja inte skulle det vara bra för "Cafe På Klostret" om det skulle visa sig att AJ eller hans son var indblandede i Lisa's död.

På vad sätt skulle det påverka caféet?
2015-07-31, 21:38
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Ursäkta att jag frågar men...Om nu AJ är mördaren,skulle polisen se mellan fingrarna för vissa högre inom polisen jagar på AJ marker?
Vad tror du själv? Det som visats för de olika rätterna har gett skäl till fortsatt häktning, vad drar du för slutsats av det?
2015-07-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra

Det finns alltid en risk att lojaliteter spelar in. Det behöver inte ens vara medvetet. Med tanke på bilden där en annan gammal man bockade som en skolpojke för AJ under en jakt kan nog en och annan ha band som inte är sunda till honom.
2015-07-31, 21:41
Medlem
Citat:
Vad tror du själv? Det som visats för de olika rätterna har gett skäl till fortsatt häktning, vad drar du för slutsats av det?

Vad jag tror är ganska klart.Jag gjorde ett försök att sätta mig in i en alternativ teori.
2015-07-31, 21:42
Medlem
Citat:
Så när åklagaren säger att det troligtvis blir åtal i augusti, så är det handsken i ladan hon bygger det på?

När åklagaren sagt det? Det har jag missat. Har bara sett Lars Saida Johansson säga det.
2015-07-31, 21:43
Medlem
Citat:
Det finns alltid en risk att lojaliteter spelar in. Det behöver inte ens vara medvetet. Med tanke på bilden där en annan gammal man bockade som en skolpojke för AJ under en jakt kan nog en och annan ha band som inte är sunda till honom.

Förvisso,men så länge den gamla mannen inte har med förundersökningen att göra kan vi vara lugna tror jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in