Citat:
Ursprungligen postat av
ensamvarg
Jag måste ha hjälp att skingra tankarna i mitt förhållande för jag blir galen. Har varit tillsammans med sambon i 7 år och förhållandet blir bara sämre. Sitter i skiten...
Jag är 30 hon 27 och är den snälla killen. Har gått med på alldeles för mycket. Jag trodde jag var snäll när jag gav med mig men har insett att jag var dum i huvudet. Jag känner att jag inte får plats i förhållandet, att jag tappar bort mig själv. Jag känner mig som en slav som får betalt i kramar, pussar och närhet när jag följer hennes regler. Går jag emot dem blir det bråk och skrik. Orkar inte ens gå in på alla detaljer.
Men i slutändan så känner jag mig utnyttjad, lägre ställd, jag hatar ofta min sambo och är ofta nära mental kollaps. När jag försöker att ta upp problemen blir det alltid samma sak; jag gnäller, är otacksam och aldrig nöjd, jag vill bara ha mer... vi kan inte prata. Jag mår piss. Hade jag haft självförtroende hade jag stuckit för längesen,* men jag är tyvärr blyg och svinkass social kompetens, inte så stort socialt kontaktnät och tror jag skulle vara allmänt körd på marknaden,* dvs aldrig hitta någon ny, iaf ingen söt tjej utan barn som jag har nu. När jag läser allt om hur många som har svårt att hitta tjejer, att det är deras marknad osv. så stannar jag. Dessutom vet jag att jag skulle sakna henne på något konstigt vis, vi har ändå så många år ihop och jag älskar henne när hon är snäll. Jag vet också att hon inte har några problem att byta ut mig, hon har killar som står på kö för henne. ..
Jag funderar jämt på hur skönt det skulle vara o va själv men jag vet att jag snabbt skulle känna mig extremt ensam och utanför, de få vänner jag har har alla barn och fru och familj. Jag längtar efter barn men hon vill vänta. Dessutom vill jag att förhållandet ska kännas bra om vi skulle skaffa det. Vi har gått i parterapi men jag känner att vi ändå alltid kommer tillbaka till samma läge.
Grubblar mycket, är det så här det ska vara? Är det mig det är fel på? Hur ska jag lösa det? Jag mår oftast skit med henne,* måste jämt vara på min vakt med vad jag säger och gör, kan aldrig slappna av. Jag hatar det. Men när jag ändå är ifrån henne lite längre så saknar jag henne. Eller är det bara närheten och bekräftelse jag saknar kanske? Rädslan för ensamheten håller mig kvar. Åh jag blir galen på mig själv...
Är själv tjej och vet hur vi kan ställa till det i förhållanden, speciellt med killar som gör som vi säger. Det är rätt skönt i början med en snäll kille, det är lite gulligt och vi uppskattar uppmärksamheten vi får. Men efter ett tag blir detta rätt osexigt och ni verkar ha hamnat i en ond spiral där ni båda säkert mår rätt dåligt.
Du skriver att du är körd på marknaden, men som jag fetstilade, så skriver du faktiskt också att killar står i kö för henne men ändå väljer hon att vara kvar hos dig. Du är nog bättre och ser bättre ut än vad ditt sargade självförtroende vill få dig till att tro, tror jag.
Som flera andra skrivit här så är det en smärtsam period i början att bryta upp, men långsiktigt kommer det säkert att göra dig gott.
Ett förhållande ska inte inneha en ojämn maktbalans mellan parterna. Ni ska ge och ta lika mycket.