• 1
  • 2
2015-07-29, 08:22
Medlem
Jag mste ha hjlp att skingra tankarna i mitt frhllande fr jag blir galen. Har varit tillsammans med sambon i 7 r och frhllandet blir bara smre. Sitter i skiten...

Jag r 30 hon 27 och r den snlla killen. Har gtt med p alldeles fr mycket. Jag trodde jag var snll nr jag gav med mig men har insett att jag var dum i huvudet. Jag knner att jag inte fr plats i frhllandet, att jag tappar bort mig sjlv. Jag knner mig som en slav som fr betalt i kramar, pussar och nrhet nr jag fljer hennes regler. Gr jag emot dem blir det brk och skrik. Orkar inte ens g in p alla detaljer.

Men i slutndan s knner jag mig utnyttjad, lgre stlld, jag hatar ofta min sambo och r ofta nra mental kollaps. Nr jag frsker att ta upp problemen blir det alltid samma sak; jag gnller, r otacksam och aldrig njd, jag vill bara ha mer... vi kan inte prata. Jag mr piss. Hade jag haft sjlvfrtroende hade jag stuckit fr lngesen,* men jag r tyvrr blyg och svinkass social kompetens, inte s stort socialt kontaktnt och tror jag skulle vara allmnt krd p marknaden,* dvs aldrig hitta ngon ny, iaf ingen st tjej utan barn som jag har nu. Nr jag lser allt om hur mnga som har svrt att hitta tjejer, att det r deras marknad osv. s stannar jag. Dessutom vet jag att jag skulle sakna henne p ngot konstigt vis, vi har nd s mnga r ihop och jag lskar henne nr hon r snll. Jag vet ocks att hon inte har ngra problem att byta ut mig, hon har killar som str p k fr henne. ..

Jag funderar jmt p hur sknt det skulle vara o va sjlv men jag vet att jag snabbt skulle knna mig extremt ensam och utanfr, de f vnner jag har har alla barn och fru och familj. Jag lngtar efter barn men hon vill vnta. Dessutom vill jag att frhllandet ska knnas bra om vi skulle skaffa det. Vi har gtt i parterapi men jag knner att vi nd alltid kommer tillbaka till samma lge.

Grubblar mycket, r det s hr det ska vara? r det mig det r fel p? Hur ska jag lsa det? Jag mr oftast skit med henne,* mste jmt vara p min vakt med vad jag sger och gr, kan aldrig slappna av. Jag hatar det. Men nr jag nd r ifrn henne lite lngre s saknar jag henne. Eller r det bara nrheten och bekrftelse jag saknar kanske? Rdslan fr ensamheten hller mig kvar. h jag blir galen p mig sjlv...
Citera
2015-07-29, 08:29
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvarg
Grubblar mycket, r det s hr det ska vara? r det mig det r fel p? Hur ska jag lsa det? Jag mr oftast skit med henne,* mste jmt vara p min vakt med vad jag sger och gr, kan aldrig slappna av. Jag hatar det. Men nr jag nd r ifrn henne lite lngre s saknar jag henne. Eller r det bara nrheten och bekrftelse jag saknar kanske? Rdslan fr ensamheten hller mig kvar. h jag blir galen p mig sjlv...

Om det ska vara si eller s bestmmer du sjlv, det kan ingen annan bestmma t dig. Om det r fel p dig? Uppenbarligen r det fel p dig eftersom du tillter dig sjlv att bli behandlad som du gr. Det r ingen annan mnniskas fel att du sitter fast i ett trasigt och kasst frhllande, den enda som kan bryta detta helvete r du sjlv, det kan ingen annan gra.

I princip s svarar du ju p alla dina frgor i det fetmarkerade, rdslan fr ensamheten hller dig kvar. Varfr r du rdd fr att vara sjlv? Klarar du dig inte p egen hand eller vad r det som r s jvla svrt?

Lmna skiten du befinner dig i nu, ut och ha kul, lev fr fan. Livet ska inte fyllas med dynga, med det menar jag: Ha inte med idioter att gra, det r ett sjlvbedrgeri, man mr ju fan dligt av att ha med idioter att gra.
Citera
2015-07-29, 08:42
Medlem
Fenjal888s avatar
Tror du r kvar fr du r rdd att bli sjlv. Men va fan, klart det kommer knnas ensamt i brjan nr du varit VAN att vara i ett frhllande. Det tar ngra veckor eller f mnader s har du hittat p annat att fylla dina dagar med. Intressen som du faktiskt tycker om. En tjej kommer du trffa om 1-3 r kanske. Jag vet dessa kille som snackar om att det r "omjligt" att trffa en tjej, men det r dumskallarna som str och limmar p krogen med "tjena kexet, str du hr och smular"-kommentarerna. Klart det blir lite jobb att trffa nya tjejer, men det r det vl vrt i detta lget?
Citera
2015-07-29, 08:46
Medlem
ozznujens avatar
Lter till viss del som ett frhllande jag var i. Jag sa kanske ifrn lite mer nr hon brjade bossa fr mycket,men d blev det ju ett jvla liv. Hon sa att jag var en dlig pojkvn,surade i flera dagar och sa att ett snt frhllande ville inte hon vara i etc. Fan va dum i huvudet hon var,blir sur av att tnka p det. Till slut brt jag mig ut ur det,och det r det bsta som skett mig.

Till din situation: Ni har varit ihop relativt lnge,ni har ocks varit duktiga och varit p parterapi,du sger att det inte hjlper och att ni faller tillbaks i samma spr efter ett tag. Mste nog sga som resten av Fb kommer att sga: dumpa henne. Hon kommer aldrig att ndra sitt beteende mot dig,du har ju liksom satt standarden genom att vara snll och gra som hon sger. Det var likadant fr mig,att jag tyckte om att vara snll,laga mat,skjutsa henne till jobbet och s,men vem fan orkar det i lngden utan att f ngot tillbaks. Dumpar du inte fr du acceptera att vara hennes slav resten av livet. Det r ocks sklart mjligt att nr "den rtte" dyker upp fr henne,s dumpar hon dig momentant,oavsett vad snll du r.

Nsta gng nr du skaffar tjej,s snk fr i h...... ribban p kvaliteten p tjejen du blir tillsammans med. Minst 2 pong under och visst,du skall vara snll och s,men var vaksam s att hon inte sprar ur och brjar se din snllhet som ngot hon frtjnar efter "rtusenden med frtryck",som hon har ftt fr sig att hon har varit pverkad av. ven fulare tjejer kan tro att de r vrda en snygg kille som slav.
Citera
2015-07-29, 08:52
Medlem
Sunghirs avatar
Har du tagit upp detta med din sambo, att d u knner dig utnyttjad o.s.v.
Citera
2015-07-29, 09:00
Medlem
PaloPaloPalos avatar
Oh du har en st tjej, som r en elak manipulativ hxa som stndigt hller dig p helspnn o bara r krleksfull nr du lyder? Grattis!

r det verkligen vrt priset du betalar fr att f vara med just denna sta tjej?

Skit i om hon r st! Vad fan har det fr betydelse? rligt, du skriver som en rtt intelligent mnniska, vore det inte bttre med en ngt mindre st tjej men som var krleksfull?

Gr slut! P kort sikt kommer du knna dig lite ensam, men p lng sikt kommer du f chansen att bli lycklig.

Lt inte rdslan fr ensamhet frstra dina chanser till ett bra liv, barn o familj.
Citera
2015-07-29, 09:10
Medlem
Jag lider med dig men det hr frhllandet lter inte sunt
Som sagt..Att hon e fin p utsidan e skitsamma d hon e helt genomrutten inombords
Mr man s kasst som du nu verkar m s finns ju inget annat n att gra slut o g vidare.
Senast redigerad av snallakillen 2015-07-29 kl. 09:17.
Citera
2015-07-29, 09:22
Du behver bryta dig fri. Fr din egen skull. Anledningen till att du skriver hr r fr processen r redan igng. Visst det kommer vara jobbigt, men innerst inne vill du detta. Lyssna till dig sjlv!
Citera
2015-07-29, 09:28
Medlem
imperatrixs avatar
Hur lnge har personen varit som nu egentligen?

Antingen fr du frska ta upp det p ett annat stt n du brukar och se om hon reagerar annorlunda/kan prata om det, eller s fr du finna dig i att ha det som det r nu (vilket du redan gjort och det verkar inte heller funka) eller s fr du avsluta relationen.
Citera
2015-07-29, 09:36
Medlem
Om du inte vill bryta upp tycker jag att du mste skaffa dig ett andngngshl. Brja lptrna, skaffa en hobby, ett intresse, ngot som du gr utan henne, men fr credd fr att du gr s att du fr gott om tillflle till lite distans. Frsk hitta tillbaka till det bra mellan er, uppvakta henne lite, ta initiativ nr ni vl trffas.
Citera
2015-07-29, 09:41
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvarg
Nr jag lser allt om hur mnga som har svrt att hitta tjejer, att det r deras marknad osv. s stannar jag. Dessutom vet jag att jag skulle sakna henne p ngot konstigt vis, vi har nd s mnga r ihop och jag lskar henne nr hon r snll. Jag vet ocks att hon inte har ngra problem att byta ut mig, hon har killar som str p k fr henne. ..

Det som du lser hr p FB ska du nog ta med en rejl skopa salt. Nya tjejer finns dr ute, frgan r varfr du ska stanna kvar i ett frhllande som du uppenbarligen mr dligt av. Om ett frhllande tar med n det ger br man g vidare.
Citera
2015-07-29, 09:41
Medlem
Gymmes avatar
Du hatar inte din sambo.

Du hatar den mnniska du tilltit dig sjlv att bli.

Det r extremt stor skillnad.
Sluta se dig sjlv som ett offer, du har frsatt dig i denna situation. Dina val och dina akter har tagit dig till denna plats. ndra din vanliga rutin och frmedla alltid det som du vill f sagt och det som du anser r rtt!

Var alltid sann med dig sjlv, finns ingen anledning till att hejda sin egna utveckling.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in