2015-07-29, 09:46
Moderator
VitKallas avatar
Om du inte har vnner att prata med s g till en terapeut, eller det kan du ju gra nd.
Inte psykolog, men terapeut. Prata av dig, vnd och vrid p det som finns i ditt huvud. Vga dr stlla de jobbiga frgorna och se vart svaren tar dig.
Det r mitt rd.

Som det r nu sitter du fast i det, fast i din egna rdslor och hindrar dig sjlv frn det du vet att du vill gra istllet. Du vill inte ha det s hr (vem vill det?), men du vet inte hur bryta det.
Jag tror att nr du fr se rdslan lite mer objektivt s kommer du kunna fatta ett beslut och se vart det leder.

Det r inte hennes fel att hon svarar p dig som hon gr, men du har eget ansvar fr dig sjlv och att du ska m bra. Hur ska du gra fr att m bra?
Citera
2015-07-29, 10:20
Medlem
Fr det frsta. Funderade inte ens p barn i det hr lget! Rena turen att ni inte har ftt barn nnu, var glad fr det!

Vill du ha barn med denna kvinna, som du hatar? ven om du bara hatar henne ibland?

Aktivera dig, skaffa dig intressen och en hobby.

Gr slut.
Citera
2015-07-29, 11:05
Medlem
H1ONEs avatar
Det lter som att din tjej r sjlvaste Adolf Hitler men jag vill argumentera att problemet ligger enbart hos dig och det som hnt och fortstter att hnda i ditt frhllandet r ditt eget fel. Du lever i rdsla och s lnge du lever i rdsla kommer du att f skit. Undviker du ngot du r rdd fr s fr du ngot vrre som du r rdd fr, det r s det fungerar med rdsla. Din tjej har inte tnkt "nu ska jag krossa honom och gra honom till min knhund" utan du har inte kunnat samspela fullt ut i frhllande eftersom du r rdd och d har du hamnat i underlge. Ingen r ond hr och ingen r martyr eller helgon. Konsekvenserna av att du lter din rdsla styra dina handlingar r att du lever i frsvarsstllning och din frsvarsmur smulas snder sakta men skert. Du har omedvetet trnat din tjej i att vara kontrollerande genom att inte ha sjlvkontroll.

Man kan trna en hund att sitta nr man knpper med fingrarna, du har trnat din sambo att om hon skriker lite s fr hon som hon vill. Du har lrt att om du ger upp dig sjlv s fr du trygghet frn din rdsla.

Om du inte konfronterar din rdsla och kommer ver den, kommer du inte att kunna ha det frhllande du vill. Det r inte din sambo du hatar, det r hur du sjlv har blivit som du hatar. Det r enklare att framstlla din sambo som ondskefull hxa men d frnsger du dig sjlv ditt eget ansvar fr ditt eget vlmende. Din tjej mr inte heller bra av att du r "fr snll" och det mrks i att hon blir tjurigare och tjurigare ju mer stofflig du blir.
Citera
2015-07-29, 12:13
Medlem
Ni har helt rtt. Jag hatar mig sjlv. Jag hatar den som kag har blivit. Jag r rdd och feg. Jag har frsakat vnner och min personlighet i ratal och nu r jag nnu mer feg och rdd... och gammal.

Jag gjorde slut fr ett halvr sedan fr jag inte orkade med allt men sen insg jag att jag var ensam och vrdels och jobbade mig tillbaka i frhllandet genom att bli nnu mer knhund. Nu har hon svrt att lita p mig men har gett mig vissa villkor: om jag fljer dem i ett halvr kan hon lita p mig sen. Saker som jag inte alls vill gra men det r enda sttet, annars kan jag dra.

Jag tror ni har rtt, ingen av oss r elak men min rdsla har och handlingar har satt mig hr. Nu fr jag betala priset.
Citera
2015-07-29, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gymme
Du hatar inte din sambo.

Du hatar den mnniska du tilltit dig sjlv att bli.

Det r extremt stor skillnad.
Sluta se dig sjlv som ett offer, du har frsatt dig i denna situation. Dina val och dina akter har tagit dig till denna plats. ndra din vanliga rutin och frmedla alltid det som du vill f sagt och det som du anser r rtt!

Var alltid sann med dig sjlv, finns ingen anledning till att hejda sin egna utveckling.
Bra skrivet, tnkte precis samma sak, hur kan han hatta sin sambo nr han lter henne bete sig som hon gr? N TS borde ta sig en tankestllare ver sitt liv, man r ensam ansvarig fr sina tankar och handlingar. TS tillter sambon bete sig som hon gr d ska han inte klaga.
Citera
2015-07-29, 12:27
Medlem
Toohfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvarg
Jag mste ha hjlp att skingra tankarna i mitt frhllande fr jag blir galen. Har varit tillsammans med sambon i 7 r och frhllandet blir bara smre. Sitter i skiten...

Jag r 30 hon 27 och r den snlla killen. Har gtt med p alldeles fr mycket. Jag trodde jag var snll nr jag gav med mig men har insett att jag var dum i huvudet. Jag knner att jag inte fr plats i frhllandet, att jag tappar bort mig sjlv. Jag knner mig som en slav som fr betalt i kramar, pussar och nrhet nr jag fljer hennes regler. Gr jag emot dem blir det brk och skrik. Orkar inte ens g in p alla detaljer.

Men i slutndan s knner jag mig utnyttjad, lgre stlld, jag hatar ofta min sambo och r ofta nra mental kollaps. Nr jag frsker att ta upp problemen blir det alltid samma sak; jag gnller, r otacksam och aldrig njd, jag vill bara ha mer... vi kan inte prata. Jag mr piss. Hade jag haft sjlvfrtroende hade jag stuckit fr lngesen,* men jag r tyvrr blyg och svinkass social kompetens, inte s stort socialt kontaktnt och tror jag skulle vara allmnt krd p marknaden,* dvs aldrig hitta ngon ny, iaf ingen st tjej utan barn som jag har nu. Nr jag lser allt om hur mnga som har svrt att hitta tjejer, att det r deras marknad osv. s stannar jag. Dessutom vet jag att jag skulle sakna henne p ngot konstigt vis, vi har nd s mnga r ihop och jag lskar henne nr hon r snll. Jag vet ocks att hon inte har ngra problem att byta ut mig, hon har killar som str p k fr henne. ..

Jag funderar jmt p hur sknt det skulle vara o va sjlv men jag vet att jag snabbt skulle knna mig extremt ensam och utanfr, de f vnner jag har har alla barn och fru och familj. Jag lngtar efter barn men hon vill vnta. Dessutom vill jag att frhllandet ska knnas bra om vi skulle skaffa det. Vi har gtt i parterapi men jag knner att vi nd alltid kommer tillbaka till samma lge.

Grubblar mycket, r det s hr det ska vara? r det mig det r fel p? Hur ska jag lsa det? Jag mr oftast skit med henne,* mste jmt vara p min vakt med vad jag sger och gr, kan aldrig slappna av. Jag hatar det. Men nr jag nd r ifrn henne lite lngre s saknar jag henne. Eller r det bara nrheten och bekrftelse jag saknar kanske? Rdslan fr ensamheten hller mig kvar. h jag blir galen p mig sjlv...

har du funderat p om hon har empatiska knslor, leker hon med dina knslor till sin fr del ? tipsar jag dig om att underska det psykopatiska personligheter och narcissiter...

psykopater innebr inte vldsamhet, mrdare osv.. som median och mnniskorna har ftt fr sig...
Citera
2015-07-29, 12:49
Medlem
zebraonions avatar
Lmna henne. Ditt frhllande ska inte kvva dig, eller f dig att knna dig sidosatt. Uppenbarligen r du duglig nog fr henne - ja d kan du duga t en bttre tjej ocks.
En elak bitch ska inte behva ha monopol p dig.
Citera
2015-07-29, 13:38
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag mste ha hjlp att skingra tankarna i mitt frhllande fr jag blir galen. Har varit tillsammans med sambon i 7 r och frhllandet blir bara smre. Sitter i skiten...

Jag r 30 hon 27 och r den snlla killen. Har gtt med p alldeles fr mycket. Jag trodde jag var snll nr jag gav med mig men har insett att jag var dum i huvudet. Jag knner att jag inte fr plats i frhllandet, att jag tappar bort mig sjlv. Jag knner mig som en slav som fr betalt i kramar, pussar och nrhet nr jag fljer hennes regler. Gr jag emot dem blir det brk och skrik. Orkar inte ens g in p alla detaljer.

Men i slutndan s knner jag mig utnyttjad, lgre stlld, jag hatar ofta min sambo och r ofta nra mental kollaps. Nr jag frsker att ta upp problemen blir det alltid samma sak; jag gnller, r otacksam och aldrig njd, jag vill bara ha mer... vi kan inte prata. Jag mr piss. Hade jag haft sjlvfrtroende hade jag stuckit fr lngesen,* men jag r tyvrr blyg och svinkass social kompetens, inte s stort socialt kontaktnt och tror jag skulle vara allmnt krd p marknaden,* dvs aldrig hitta ngon ny, iaf ingen st tjej utan barn som jag har nu. Nr jag lser allt om hur mnga som har svrt att hitta tjejer, att det r deras marknad osv. s stannar jag. Dessutom vet jag att jag skulle sakna henne p ngot konstigt vis, vi har nd s mnga r ihop och jag lskar henne nr hon r snll. Jag vet ocks att hon inte har ngra problem att byta ut mig, hon har killar som str p k fr henne. ..

Jag funderar jmt p hur sknt det skulle vara o va sjlv men jag vet att jag snabbt skulle knna mig extremt ensam och utanfr, de f vnner jag har har alla barn och fru och familj. Jag lngtar efter barn men hon vill vnta. Dessutom vill jag att frhllandet ska knnas bra om vi skulle skaffa det. Vi har gtt i parterapi men jag knner att vi nd alltid kommer tillbaka till samma lge.

Grubblar mycket, r det s hr det ska vara? r det mig det r fel p? Hur ska jag lsa det? Jag mr oftast skit med henne,* mste jmt vara p min vakt med vad jag sger och gr, kan aldrig slappna av. Jag hatar det. Men nr jag nd r ifrn henne lite lngre s saknar jag henne. Eller r det bara nrheten och bekrftelse jag saknar kanske? Rdslan fr ensamheten hller mig kvar. h jag blir galen p mig sjlv...

Det dr r en jobbig sits att vara i, och r lite av ett Stockholmssyndrom. Blir man psykiskt misshandlad som du blir s tappar man all sjlvknsla.
Du verkar lite hjrntvttad av henne faktiskt.
Hon manipulerar och trycker ned dig. Nr du kommer komma ur det hr frhllandet s kommer du till din frvning komma p att du mr s mycket bttre utan henne. En sn hr relation r som att dra bort ett plster, det gr ont s lnge ngot av plstret sitter kvar - eftert r det en befrielse.

Ang bold 1.
Det r synd att de bittra killarna fr st emotsagda hr. Det ligger ocks en slags prestige hos tjejer att leva upp till bilden som den trvrda. Inte en tjej skulle erknna att hon r p dejtingsiter och upplever precis samma sak. Dvs att det r killarnas marknad och ingen kille vljer henne utom de uppenbart som bara vill ha nn i ren desperation.
Men sanningen r den att killar och tjejer r mnniskor. Det finns tjejer som du med dligt sjlvfrtroende. Som r mjuka och som aldrig skulle drmma om att behandla sin kille som en godel som din tjej gr. Eller hon behandlar dig som en hund.
En mer dmjuk tjej skulle istllet uppskatta dig fr det du ger, och ge tillbaka.
Sna tjejer finns men de ger inte s mycket vsen av sig, de finns aldrig i mitten av rummet utan i bakgrunden. Och ven de kan vara sta.

Vad hnde i parterapin r jag vldigt nyfiken p att f veta.
Citera
2015-07-29, 13:47
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ni har helt rtt. Jag hatar mig sjlv. Jag hatar den som kag har blivit. Jag r rdd och feg. Jag har frsakat vnner och min personlighet i ratal och nu r jag nnu mer feg och rdd... och gammal.

Jag gjorde slut fr ett halvr sedan fr jag inte orkade med allt men sen insg jag att jag var ensam och vrdels och jobbade mig tillbaka i frhllandet genom att bli nnu mer knhund. Nu har hon svrt att lita p mig men har gett mig vissa villkor: om jag fljer dem i ett halvr kan hon lita p mig sen. Saker som jag inte alls vill gra men det r enda sttet, annars kan jag dra.

Jag tror ni har rtt, ingen av oss r elak men min rdsla har och handlingar har satt mig hr. Nu fr jag betala priset.

Det hr inlgget va riktigt smrtsamt att lsa.
Citera
2015-07-29, 14:32
Medlem
Fargoths avatar
Fan vad jag knner igen mig. Nu gjorde vi slut fr inte s lnge sen, och vi var "bara" ihop i tv r, men i vrigt hade det kunnat vara mitt frhllande p pricken. Det dr med att om man inte gr exakt som hon vill s r man en kass mnniska, idiot, egoistisk, etc, knner man verkligen igen. Ngon nmnde Stockholmssyndrom, och det r vl inte s lngt frn sanningen. Nu lyckades jag hlla mig lite ver ytan, men sjlvknslan tog sig verkligen en trn.
Det sociala livet kunde man ju glmma. Att trffa polarna fick man knappt gra fr att hon hade ftt fr sig att de ogillade henne (detta var inte sant, sklart) och d var man en svikare och kass pojkvn om man stack ivg och trffade dem en kvll. Jobbade man ver kom det misstankar om otrohet, om man chattade med ngon tjej p ntet s raggade man. Listan kan gras lng.

Mitt rd r verkligen att bryta med henne. Eller i minsta fall st p dig och var en man. Bry dig inte s mycket om vad som hnder om det tar slut, det r ju nd inte vrre n hur det ser ut nu. Det lter som att din flickvn har sina egna problem och utnyttjar dig. Du r bara 30 och utan barn, det r inte frsent att brja om.
Citera
2015-07-29, 19:52
Medlem
FR I HELVETET!

Ta nu och gr slut igen bestll tid hos en terapeft FRST som du kan g o prata med nr du drar. (kyrkan och komunen har)

Tror du att det blir BTTRE? NEJ...

Kommer du m bttre sen,, ja OM du bryter totalt , inge SMS, inget fljande p sociala medier och NOLL kontakt ver huvudtaget= svara EJ ifa hon hr av sig.

Se till dra p fjllvandring.. till Thailand eller vad fan som helst bort bort.
DU vljer sjlv hur DU vill m s ta tag i dig nu och skaffa dig ett liv du kommer verleva men de kommer ta ett tag, gr slut klipp hret, fixa en ny trja.

Tack o hej
Citera
2015-07-29, 21:35
Moderator
VitKallas avatar
Citat:

Jag har varit precis dr. Vrre ocks.
Det gr att ta sig fri, men det krvs jobb av dig sjlv. Klarar du det inte sjlv, vilket f gr, ta hjlp.

r det hr verkligen bra fr dig? vill du verkligen leva s hr? Det kan ta tid att ta sig frn rdslan, men om du inte mter den kommer du aldrig frn den. Var aktsam bara p att du eftert inte faller ner i bitterhet ver den tid du frlorat d du velat g, men inte vgat/kunnat.

Ffa Ts, du r inte sjlv. Du r inte den frste, endaste eller siste i den hr sitsen. Det finns hjlp att f
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in