Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-07-31, 09:57
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Han är ju affärsman med massor av pengar och vill säkert ha mer? Vad vill han göra med sin makt egentligen? Jag ser hellre Michelle Bachman som USAs första Lady.

Är det "ute" att hylla Hillary nu?

Jag tror trump har en vision och ambition att göra något utan tredjeparter som sponsrar. När han säger "Lets make America great again" så måste det väl vara något i baktanken när han senare visar hur mycket stålar han faktiskt har

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Lägg fram ostridbara bevis för ditt påstående eller lägg ner fjanteriet och gör det i rätt forum, men fram tills dess så är det enbart en konspirationsteori och inte fakta oavsett hur mycket du gråter, skriker eller skriver om det.

Nja alltså, det var ju det där med att "beviset" hade massa olika lager, jag provade själv och mycke riktigt så var det så https://www.youtube.com/watch?v=7s9StxsFllY

Det går kanske att göra så än, om dom inte "scannat" rätt på passet...eh..ja, jag vet inte vad beviset är i sammanhanget mer än att dom fejkat bilden med olika lager.
Senast redigerad av raxmouse 2015-07-31 kl. 10:00.
2015-07-31, 10:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberord
På vilket sätt är ett undersökande en konspirationsteori? På vilket sätt är Obamas olaglighet ett fjanteri?

Fast nu säger du inte att det är ett undersökande utan du säger ordagrant att han är en olaglig president och presenterar det som fakta utan bevis för ditt påstående, du har ingen fakta som backar upp ditt påstående (eller åtminstone inget som du presenterar) och samtidigt så är den officiella sanningen att Obama är född i USA och inte någon annanstans, det finns inte heller något bevis för att han skulle vara en "olaglig president" vilket betyder att dina påståenden är av en konspirationsteoretisk nivå.

Men du har gång på gång både i denna tråd samt i de olika trådarna där du gång på gång inte klarar av att lägga fram fakta (och när du väl gör det så bevisar du att du inte förstår vad du läser) vilket enbart framställer dig som en byfåne.

Jag hoppas du någon gång i ditt liv får hjälp med din utomordentliga dumhet då det är sorgligt att se någon som jag antar är 18+ inneha en intelligens som får denne att framstå som 12 år, speciellt då denne inte en klarar av att skriva i rätt forum år 2015.
2015-07-31, 15:31
Medlem
freeriderXIIs avatar
Trump hails poll surge on Scottish golfing trip

En kort video.
2015-07-31, 16:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Det ska bli spännande och se om han håller sitt löfte om att vara respektfull och trevlig under den kommande debatten däremot så måste jag säga det att han behöver skippa den röda kepsen då den får honom att framstå som en bondepolitiker (i en negativ form) när han står i media iförd en kostym och en billig röd keps med följande slogan: "Make America Great Again" men, men det ska oavsett vad bli spännande nu på torsdag.

https://www.rawstory.com/2015/07/donald-trumps-very-classy-very-beautiful-gop-debate-pledge-ill-be-very-nice-and-respectful/
2015-07-31, 17:17
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Däremot så är det en konspirationsteori att han olagligt skulle inneha den position han har idag utan konkreta bevis, att du missar poängen och har svårt för det svenska språket så pass som du gör är i sig underhållande men det har absolut ingenting med den ursprungliga diskussionen huruvida Donald Trump ersätter Obama efter nästa val.

Nja, för att räknas som en teori, så krävs det styrkande data
och i princip att det inte finns någon data på att teorin inte skulle stämma.

Detta saknas minst sagt i detta fall, så det handlar snarare om en konspirationstes.
(precis som alla andra så kallade konspirationsteorier)
2015-07-31, 20:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Nja, för att räknas som en teori, så krävs det styrkande data
och i princip att det inte finns någon data på att teorin inte skulle stämma.

Detta saknas minst sagt i detta fall, så det handlar snarare om en konspirationstes.
(precis som alla andra så kallade konspirationsteorier)

Sant men jag syftade mer på att hans dravel hör hemma i konspirationsteori forumet och inte i utrikespolitik.
2015-08-01, 00:06
Medlem
freeriderXIIs avatar
Iowa Poll: Trump Takes Huge Lead Over Walker

Nu även i Iowa.
2015-08-01, 00:16
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Iowa Poll: Trump Takes Huge Lead Over Walker

Nu även i Iowa.
Det där var en sällsynt usel undersökning. Urvalet bestod av 227 personer. Var det Trumps kampanjsida som tipsade dig om den?
2015-08-01, 00:24
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag håller med om att urvalet var litet. Dock är det en liten stat.

Nej jag hittade artikeln direkt på det konservativa Newsmax.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-08-01 kl. 00:48.
2015-08-01, 07:48
Medlem
Herostratoss avatar
Min teori är att Trump är poppis av sex anledningar:

1. Amerikaner gillar vinnare*.
2. Han är befriande icke-PK i ett land som fått en ordentlig släng av PK-sjuka.
3. Många amerikaner är trötta på illegala invandrare som begår brott. Tänk latinogatugäng vars medlemsantal sväller.
4. Många republikaner är trötta på det republikanska etablissemanget.
5.
USA kommer att få en dödligt läcker First Lady. Se nr 1. En vinnare har en sån fru.
6. Kanske mest viktigt, han lovar att den krympande medelklassen ska få det bättre. 'It's the economy stupid.' som Clinton sa. Trump har ju flera gånger uttalat sig mycket kritiskt mot att amerikanska jobb försvinner till Mexiko och Kina.

*Trump framstår som en vinnare, men har ett antal konkursansökningar bakom sig och ärvde sitt startkapital.
Senast redigerad av Herostratos 2015-08-01 kl. 07:56.
2015-08-01, 08:27
Medlem
bernad_laws avatar
Konspirationsteorier skall hållas i rätt forumdel. /Mod
2015-08-02, 22:26
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jon Karl intervjuar Trump

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto