Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-07-30, 23:14
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postad av Ondahamstern
Den största skillnaden mellan Israel och USA är att gränsen mellan latinamerika och USA inte bara är på land utan många tar sig även in via Miami och andra kuststäder.

Med det sagt, sluta haka upp dig på en enda sak då han kritiseras lika hårt om inte hårdare kring hans uttal om McCain och Palin.

Fast det är inte det jag tror som gör att du upprörs över honom det är det förstnämnda den illegala invandringen som är kärnan.

2015-07-30, 23:18
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Donald Trump keeps crushing his GOP rivals in the polls

Donald slår i senaste opinionsundersökningen Marco Rubio senator och Jeb Bush guvernör, i deras egen hemstat Florida.
Intressant.

Intressant också att det inte finns ett politiskt program av ens det enklaste slag på Trumps kampanjsida som du länkat. Det finns bara en slogan. "Make America great again". Det är förstås tröttsamt att sätta sina politiska tankar på pränt. Och hans valboskap är troligen ändå totalt ointresserade av en sådan formalisering och konkretisering. Keep it simple
Senast redigerad av Madagascar 2015-07-30 kl. 23:22.
2015-07-30, 23:24
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det är för att vem och hur många man släpper in i ett land på permanent basis är mera viktigt än någon procent upp eller ner i skattetryck.
2015-07-30, 23:30
Medlem
Citat:
Fast det är inte det jag tror som gör att du upprörs över honom det är det förstnämnda den illegala invandringen som är kärnan.

Du har rätt angående gränsbevakningen men jag tror inte att en mur löser något. USA borde kunna använda sina militära resurser och moderna drönarteknologi till att bevaka gränsen bättre. Istället för att kriga i MENA-länder så kan man satsa pengarna på att se om sitt eget hus.

Donald Trumps förslag är fantasier. Att bygga världens längsta mur och utkräva betalning av Mexiko för bygget är rena galenskaper. Att kalla mexikaner för kriminella våldtäktsmän löser inte heller några problem. Det kvittar om illegala immigranter är våldtäktsmän eller ej, de utför en olaglig handling. Jag tror Donald Trumps engagemang i frågan snarare kommer skada förtroendet för de som vill ha en striktare gränsbevakning och inte vill ge en allmän amnesti åt människor som utför en olaglig handling.
2015-07-30, 23:34
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det har jag sagt redan tidigare i tråden att han borde sagt att most of them are good inte bara some.

Men de är alla illegala och borde söka medborgarskap på laglig väg. Har de anchorbabies så kanske man är tvungen att ge dem en gräddfil av humanitära skäl även om de bär emot att belöna deras fusk.
2015-07-30, 23:40
Medlem
freeriderXIIs avatar
Att man får automatiskt medborgarskap om man föds i USA borde tas bort/ändras.
2015-07-31, 09:30
Medlem
Citat:
Att man får automatiskt medborgarskap om man föds i USA borde tas bort/ändras.

Var hittar du lagen som anger att det är som du säger beträffande automatiskt medborgarskap?
2015-07-31, 09:33
Medlem
soligts avatar
Han är ju affärsman med massor av pengar och vill säkert ha mer? Vad vill han göra med sin makt egentligen? Jag ser hellre Michelle Bachman som USAs första Lady.
2015-07-31, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tycker ditt påstående om att Obama skulle vara en "olaglig president" faller inom detta område då jag antar att du syftar till teorin om att han inte skulle ha fötts i USA eller något annat liknande.

Så jag tänker klassa dig som en dåre som inte klarar av att hantera verkligheten utan måste hitta konspirationer i varje hörn i värsta fall och i absolut bästa fall ett korkat troll som försöker att framstå som det första fallet.

För så länge du inte har konkreta bevis för att Obama skulle vara en "olaglig president" så hör denna diskussion hemma i konspirationsteori forumet för vad du skriver och inte skriver på din blogg spelar ingen roll då din blogg inte är bevis.

Även om jag syftade på det skulle det inte handla om en konspirationsteori. En födelse är ingen konspiration. Förstår du verkligen inte det? Mot den bakgrunden är dina klassningar i detta sammanhang värdelösa.
2015-07-31, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Han är ju affärsman med massor av pengar och vill säkert ha mer? Vad vill han göra med sin makt egentligen? Jag ser hellre Michelle Bachman som USAs första Lady.

Michelle Bachman är ännu en i raden av korrupta politiker. De politiker som skulle vara värda att rösta får ingen nämnvärd plats i dyngskallemedia.
2015-07-31, 09:46
Medlem
soligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberord
Michelle Bachman är ännu en i raden av korrupta politiker. De politiker som skulle vara värda att rösta får ingen nämnvärd plats i dyngskallemedia.

Jo tack jag har sett henne prata, Tommy Chong skulle vara det lugnaste valet
2015-07-31, 09:54
Medlem
Citat:
Här kan du läsa Cyberord om birthright citizenship

Wikipedia är ingen trovärdig källa. Har du inte en länk till aktuell lagparagraf?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in