Citat:
Ursprungligen postat av
Tjaeng
Ja, för den logiska kullerbyttan blen ju inte alls diskrediterad när Ron Pauls kampanjer 2008 och 2012 minsann skulle chocka etablissemanget och trotsa både alla polls och all msm.
Den kontrollerade medians makt var fortfarande för stark år 2008 och 2012, för att en kandidat med ett reellt gräsrotsstöd, skulle kunna bryta igenom medias utnämningsmakt.
Det kvittade hur bra det gick för Ron Paul, eller hur stort hans stöd på event var, media valde att låtsas som att han inte fanns och när de inte gjorde det, så förlöjligade de honom.
Det fungerade då, och kanske kommer det att fungera även 2016, vad vet jag.
Men för varje år som går, så växer sig de alternativa mediekällorna på nätet starkare.
En dag kommer brytpunkten att nås, och några få starka medieaktörer kommer inte längre att kunna bestämma i förhand, vilka som ska bli kandidater till presidentposten och President över hela landet.
Nu vill den kontrollerade median alltså ännu en gång försöka tvinga Amerikanerna att välja mellan en Bush och en Clinton...
ett skämt bara det... det finns verkligen inga andra lämpade att styra landet än Clintons och Bush´s?
De förra Presidenternas brorsa och fru.... seriöst?
Frågan är om det lyckas igen, eller om brytpunkten äntligen har nåtts.
Jag hoppas iallafall att någon stiger fram som bryter dessa familjers maktinnehav, någon som inte uppenbart bara är en marionett för de maktintressen som fyllt kandidatens valkassa.
Kanske Trump kan vara den som bryter trenden.
Det som talar till hans fördel är han är enormt rik, till skillnad från Ron Paul.
För det andra retoriskt betydligt skickligare.
För det tredje, de alternativa medierna, om han kan få deras stöd, så är de proportionellt till den kontrollerade median, betydligt starkare än de var så sent som 2012.
Det är möjligt att stor rikedom+stöd av stora delar av de alternativa medierna tillsammans skulle kunna vara tillräckligt för en kille som Trump att bli vald.
Han har onekligen karisma, munläder, kontakter och en hel del vettiga åsikter som vanligt folk stödjer.
Han är även väldigt bra mot fientligt sinnade intervjuare, han plockar ner dem direkt ifall de försöker köra över honom.
Dock skrämmer Trump mig i all hans otroliga självgrandiositet. Skulle inte förvåna det minsta om killen har en väldigt narcissistisk personlighet.
Jag fortsätter hoppas på Rand Paul, jag tror till 100% att en ledare som klarar av att uppvisa lite ödmjukhet är att föredra framför;
Ledaren som klättrar upp på vita hästar och ropar till alla om hur fantastisk han själv är, denna typ av människor ska man vara försiktig med att ge makt över nationer...