2015-07-30, 23:03
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nu orkar jag inte diskutera denna fråga mer. Lönlöst! Ta reda på lite mer fakta om sakfrågans natur istället, puss på dig.

Vilken fakta? Att kvinnor bör behandlas som förståndshandikappade? För att de väljer att fortsätta leva ett destruktivt liv, medans alkisarna och pundare drar man undan hjälpen för när de visar att de tänker fortsätta sitt destruktiva levande. Vi har olika syn på frågan helt enkelt. Kram på dig.
Citera
2015-07-30, 23:17
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vilken fakta? Att kvinnor bör behandlas som förståndshandikappade? För att de väljer att fortsätta leva ett destruktivt liv, medans alkisarna och pundare drar man undan hjälpen för när de visar att de tänker fortsätta sitt destruktiva levande. Vi har olika syn på frågan helt enkelt. Kram på dig.
Då är jag förståndig då. Skulle en man slå mig så oj, oj,oj! Aldrig någon som försökt heller. Vet inte ser väl farlig ut då
Eller haft tur att möta de normala männen.
I en alkoholist och pundarfamilj är anhörige den sjukasta har jag hört och antagligen samme fenomen i denna sak fråga.
Varför lämnar inte en kvinna en alkoholist? Varför lämnar ej en man en alkoholist? De kan va ihop i fler år 20-25 till och med.
Finns en gemensam nämnare där.Ta reda på det du......
Citera
2015-07-30, 23:25
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Då är jag förståndig då. Skulle en man slå mig så oj, oj,oj! Aldrig någon som försökt heller. Vet inte ser väl farlig ut då
Eller haft tur att möta de normala männen.
I en alkoholist och pundarfamilj är anhörige den sjukasta har jag hört och antagligen samme fenomen i denna sak fråga.
Varför lämnar inte en kvinna en alkoholist? Varför lämnar ej en man en alkoholist? De kan va ihop i fler år 20-25 till och med.
Finns en gemensam nämnare där.Ta reda på det du......

Så vad skulle du slå ner honom? Eller så har du haft turen att inte hamna hos en sådan idiot?

Den anhörige är oftast medberoende ja men knappast sjukast, vad kostar dessa människor samhället? Som lever med en missbrukare
Citera
2015-07-31, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Förstår du inte att det vore omöjligt för ett "samhälle" som det talibanerna skapat att existera om inte 90 % av kvinnorna innerst inne stödjer det? Om det t.ex. var tvärtom, att enbart 10 % av afghanska kvinnor tyckte hustrumisshandel var okej, då skulle en misshandlande man motarbetas på något sätt nästan varje gång han slog sin fru, istället får de gehör för misshandeln.

Du verkar besatt av våld kvinna.

Vad tror du händer med den kvinna i Afghanistan som vågar trotsa talibanerna? Nu vet jag att detta var i Pakistan men vad hände med Malala Yousafsai?
Citera
2015-07-31, 06:05
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Du tror att bin Ladin inte hade slagits mot USA om hans fruar blivit mördade av USA? Och att Breivik inte hade mördat 80 personer om...?

Ja, precis, när man gör våldsamma saker handlar det ytterst om att vinna över kvinnor som gillar våldsamma män.

Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Vad tror du händer med den kvinna i Afghanistan som vågar trotsa talibanerna? Nu vet jag att detta var i Pakistan men vad hände med Malala Yousafsai?

Vems fel är det? Det är såklart talibanernas fel, men det är även de 90 % av afghanska kvinnor som vill ha våldsamma män.
Citera
2015-07-31, 06:40
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Vart är dina belägg för att dessa kvinnor "mobbar" sina män som inte slår dem?

Det är vad alla kvinnor gör. Gå ut på stan och titta på hur kvinnor behandlar sina män. Tror du att de skulle bete sig så mot en man som slog dem?
Citera
2015-07-31, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Ja, precis, när man gör våldsamma saker handlar det ytterst om att vinna över kvinnor som gillar våldsamma män.

Vems fel är det? Det är såklart talibanernas fel, men det är även de 90 % av afghanska kvinnor som vill ha våldsamma män.
Jaha, nu förstår jag! Du sitter här och föreslår avrättningar av andras fruar och mammor för att vinna över kvinnor som gillar våldsamma män!

Har du fått många beundrarbrev?
Citera
2015-07-31, 07:24
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det är vad alla kvinnor gör. Gå ut på stan och titta på hur kvinnor behandlar sina män. Tror du att de skulle bete sig så mot en man som slog dem?

De kvinnor och män jag ser brukar oftast kyssa varandra och vara snälla och god mot varandra, inte som du beskriver det.
Citera
2015-07-31, 08:11
Medlem
Babianens avatar
Citat:
De kvinnor och män jag ser brukar oftast kyssa varandra och vara snälla och god mot varandra, inte som du beskriver det.

Brukar kvinnan toffla för mannen?
Citera
2015-07-31, 08:13
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Brukar kvinnan toffla för mannen?

Nej? Brukar självsäkra män toffla för kvinnor?

Jag slår inte kvinnor, men en kvinna kan inte bete sig hur som helst mot mig och tro att jag ska köpa det, då kan hon fara åt helvete.
Citera
2015-07-31, 08:21
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Jag slår inte kvinnor, men en kvinna kan inte bete sig hur som helst mot mig och tro att jag ska köpa det, då kan hon fara åt helvete.

1) Om de riskerade stryk skulle de toffla då?

2) En självsäker man skulle inte nöja sig med mindre.

3) Vad händer annars?
Citera
2015-07-31, 10:32
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Exakt nousermeneeded! Lite självaktning måste man ha. Säger det samma. Skulle en man slå mig så skulle jag se till att han aldrig mer ens tänkte tanken.
Inte slå honom men i ett galant självförsvar och innan gubben fattade något så skulle han ligga lite fint på golvet och flämta.
När han väl sedan ligger där så skulle han få en burk vitpeppar i ögonen och ett litet fint väsande från mig: Det där gör du aldrig om gubbe lilla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in