2015-07-29, 22:28
Medlem
Bewnhurs avatar
Inne på 3 snusfria dagar om någon timme.

Det tickar på, lite halvjobbigt efter maten, men inget man inte kan leva med.
Citera
2015-07-29, 23:52
Medlem
zaphiros avatar
Snus/cigg fri i 9 Veckor nu. Känner att jag orkar mycket mer i vardagen men dock så har jag ett efter längtat sug fortfarande. Någon som vet hur länge man kommer ha det? Har snusat/rökt konstant i 5 år.
Citera
2015-07-30, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Hur länge har du snusat?

Typ sen millenieskiftet

Har varit utan snus i merän 48 tim nu. Känner inget större sug men känner mig lite skum och kan inte koncentrera när jag ska fixa massa saker i mitt liv nu. Funderar på åka handla en dosa rapé nu

Nu vet jag att det inte var så farligt att vara utan snus och kan sluta när jag vill sen vid bättre läge.
Senast redigerad av diese.leute 2015-07-30 kl. 02:00.
Citera
2015-07-30, 11:35
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diese.leute
Typ sen millenieskiftet

Har varit utan snus i merän 48 tim nu. Känner inget större sug men känner mig lite skum och kan inte koncentrera när jag ska fixa massa saker i mitt liv nu. Funderar på åka handla en dosa rapé nu

Nu vet jag att det inte var så farligt att vara utan snus och kan sluta när jag vill sen vid bättre läge.
Hallå, vad är det där för bortförklaringar Det är nikotindjävulen i dig som snackar dynga nu Snusfri blir du genom att stå ut en stund till och en till och en till....inte genom att ge upp efter 48 timmar. Ditt bästa läge är nu!
Din lista på orsaker till att du ville sluta var ganska rejäl, läs den igen. Och ladda ner appen "Slutta" (ja det ska vara två t, den är norsk) för motivation!
Citera
2015-07-30, 14:03
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiro
Snus/cigg fri i 9 Veckor nu. Känner att jag orkar mycket mer i vardagen men dock så har jag ett efter längtat sug fortfarande. Någon som vet hur länge man kommer ha det? Har snusat/rökt konstant i 5 år.

Det värsta borde ge med sig snart. Gör det inte det så håller du ut lite till. Rätt som det är så är du över krönet och det rullar nerför igen.
Citera
2015-07-30, 20:19
Medlem
Bewnhurs avatar
Jag märket att suget efter en snus går i vågar. Nu efter att jag åt paj till efterrätt så skriker läppen efter någon som ligger under den, jag tänkte gå och handla snart och funderar på att köpa nikotinfritt snus eller bara något starkt tuggummi man kan köra in under läppen.

Det jobbigaste jag har märkt är att jag känner mig lite segare än vanligt, men jag är ledig just nu så det är inte hela världen. Påminner om ett väldigt lätt bakrus där huvudet är lite tyngre än vanligt.
Citera
2015-07-31, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Hallå, vad är det där för bortförklaringar Det är nikotindjävulen i dig som snackar dynga nu Snusfri blir du genom att stå ut en stund till och en till och en till....inte genom att ge upp efter 48 timmar. Ditt bästa läge är nu!
Din lista på orsaker till att du ville sluta var ganska rejäl, läs den igen. Och ladda ner appen "Slutta" (ja det ska vara två t, den är norsk) för motivation!

Jag köpte en dosa rape som ligger på sängbordet nu hela tiden men jag stod emot att stoppa in en
Blir illamående bara av att lukta på det.

Mina ben har blivit lättare och värker inte lika mycket, som om man blivit 10 år yngre. Kan nikotin slå såhär hårt på kroppens nerver och smärta?

Jag tycker även att kroppen blivit mer pluffsig och ansiktet hänger och är lösare typ sen jag sluta och man ser äldre ut Som om man tappat vätska i ansiktet eller nåt.
Citera
2015-07-31, 05:37
Medlem
bernie512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diese.leute
Jag köpte en dosa rape som ligger på sängbordet nu hela tiden men jag stod emot att stoppa in en
Blir illamående bara av att lukta på det.

Mina ben har blivit lättare och värker inte lika mycket, som om man blivit 10 år yngre. Kan nikotin slå såhär hårt på kroppens nerver och smärta?

Jag tycker även att kroppen blivit mer pluffsig och ansiktet hänger och är lösare typ sen jag sluta och man ser äldre ut Som om man tappat vätska i ansiktet eller nåt.

Köpte också dosor när jag försökte sluta, ett tips är att bara slänga den eller ge bort den. För mig var det faktiskt kämpigt att lyckas göra det och kom med massor av bortförklaringar för mig själv hela tiden. Kämpa på!
Citera
2015-07-31, 19:27
Medlem
Nu har det väl gått ca 3 dagar utan det satana snuset. Känner inget sug alls eller avsaknad av något under läppen men det är svårt få bort vanan och tanken på: jaha nu har jag ätit/borstat tänderna dags för en snus sen kommer man på sig själv att visst fan man har ju slutat:-) aningen pytteliten värk och stelhet i ansiktet och lite skum på ögonen känner man sig. Inget dåligt humör alls vilket förvånar mig då jag blev galen jämt förut när jag var utan snus 3-5 tim.

Förvånansvärt lätt att sluta endå, trodde jag skulle va avliden nu och sitta i rabieströja. Ok jag ska erkänna att jag fuskar lite med 3 st nikotintugummin 4 mg per senaste 2 dagarna, en vid uppvaknade, en mitt på dagen och en vid sömngång :-P Idag har jag bara tagit 1 hittils och räknar med ta 1 gummi vid insomning. Nästa vecka kommer trappa ned till endast 1 gummi vid insomning för sen kasta dom.

Körde jogging nyss också och det kändes bra. Fyfan jag tror det här kan gå vägen
Senast redigerad av diese.leute 2015-07-31 kl. 19:30.
Citera
2015-07-31, 20:11
Medlem
Är det någon som fått bieffekt att penizen växt till sig efter snustopp? Min har gått från 19 till 21 cm efter typ lite fluktande på bh-sektionen i Ellos postorderkatalog.
Senast redigerad av diese.leute 2015-07-31 kl. 20:17.
Citera
2015-07-31, 22:16
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Två månader utan en saftigt prilla under läppen, har nästan helt slutat att tänka på snus.

Det ända som har varit svårt är alkoholkonsumtion med storsnusande vänner men jag har hållit mig stark.
Citera
2015-08-01, 02:06
Medlem
NecroBytes avatar
Snälla nån! Psykiska vinster med att sluta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in