Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-10, 15:13
  #6889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Dag två har varit hyfsat enkel, rent fysiskt mår jag helt okej och huvudvärken och yrseln har knappt varit närvarande. Gårdagen däremot var riktigt jobbig, blev väl lite av en chock.
Men i dag har varit rätt bra, fast jag äter som en gris och utbrotten jag får ibland är jobbiga.
Känner igen mig i det där med maten och utbrotten. Käkar hela tiden trots att jag ibland inte är säker på att jag ens är hungrig, och ibland blir jag så jävla förbannad av så små saker att jag bara vrålar. Grannarna måste tro att jag är galen.

Men annars känns det jävligt skönt att bli av med snuset, är inne på min sjunde dag nu har jag för mig och känner att jag har fått en jävla energi! Vaknar tidigt på morgonen och känner mig jättepigg, förut så har jag sovit till långt in på dagen och vaknat CP-trött. Hoppas det håller i sig bara.

EDIT: slutade med socker samtidigt så det gör saker ännu värre, men popcorn och fet mat + tuggummi håller mig vid liv
Citera
2014-11-10, 16:15
  #6890
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9331111
Känner igen mig i det där med maten och utbrotten. Käkar hela tiden trots att jag ibland inte är säker på att jag ens är hungrig, och ibland blir jag så jävla förbannad av så små saker att jag bara vrålar. Grannarna måste tro att jag är galen.

Men annars känns det jävligt skönt att bli av med snuset, är inne på min sjunde dag nu har jag för mig och känner att jag har fått en jävla energi! Vaknar tidigt på morgonen och känner mig jättepigg, förut så har jag sovit till långt in på dagen och vaknat CP-trött. Hoppas det håller i sig bara.

EDIT: slutade med socker samtidigt så det gör saker ännu värre, men popcorn och fet mat + tuggummi håller mig vid liv

Ibland är man inte hungrig nej, men äter gör man ändå. Någonting måste man få i sig. Mat och tuggummin här.

Den här dagen har varit jobbig. Inte lika irriterad i dag, men de fysiska symptomen och suget har varit för jävligt. Började i går kväll innan jag skulle sova, var riktigt nära att jag tog några bloss på en cigarett. Klarade mig som tur var.
Citera
2014-11-10, 23:16
  #6891
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9331111
Känner igen mig i det där med maten och utbrotten. Käkar hela tiden trots att jag ibland inte är säker på att jag ens är hungrig, och ibland blir jag så jävla förbannad av så små saker att jag bara vrålar. Grannarna måste tro att jag är galen.

Men annars känns det jävligt skönt att bli av med snuset, är inne på min sjunde dag nu har jag för mig och känner att jag har fått en jävla energi! Vaknar tidigt på morgonen och känner mig jättepigg, förut så har jag sovit till långt in på dagen och vaknat CP-trött. Hoppas det håller i sig bara.

EDIT: slutade med socker samtidigt så det gör saker ännu värre, men popcorn och fet mat + tuggummi håller mig vid liv

Jag hade bättre sömn i typ 2-3 veckor, sen antar jag att man börjar vänja sig och inte tänker på det. Det i sig förklarar ju hur många dagar man sovit med sämre sömn som snusare.
Citera
2014-11-12, 01:48
  #6892
Medlem
Punklivs avatar
Dag fyra var ett helvete. Ilska, mat och tuggummin. Jävligt jobbig huvudvärk. Har flera gånger fört handen till bakfickan för att plötsligt komma på att jag slutat. Extremt nära återfall, men höll mig i skinnet.
__________________
Senast redigerad av Punkliv 2014-11-12 kl. 01:50.
Citera
2014-11-12, 02:02
  #6893
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Ah, du är en bra bit på väg! Bra jobbat! Ge inte upp, gå vidare, längre.
Tänk på varför du vill sluta och var stark.
Citera
2014-11-12, 02:25
  #6894
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Ah, du är en bra bit på väg! Bra jobbat! Ge inte upp, gå vidare, längre.
Tänk på varför du vill sluta och var stark.

Tackar! Just nu är det ju bara tankar om att jag egentligen inte vill sluta och så vidare, men jag förstår ju att det bara är beroendet som snackar. Nu tänker jag inte ge upp, har tagit mig för långt för det.
Citera
2014-11-12, 09:47
  #6895
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Det blir rätt spännande när det gått några dagar, och man anar en lättnad, man får liksom vittring på hur det känns när man är ute ur skogen.

Det är ens första belöning, och som jag ser det är den svåraste perioden fram till just denna känsla. Innan dess är det bara jobbigt. Men det blir skönt med en etappbelöning.

Sen kan ju sporadiska sug alltid komma, men de blir mindre och färre allt eftersom.
Citera
2014-11-12, 17:07
  #6896
Medlem
Ok. Då skriver jag här också. Har tänkt att sluta med snus egentligen främst för ekonomin men även lite för hälsan.

Tog sista snusen i Måndags men har rökt tre cigg igår och två idag. Har 2 cigg kvar sen är de slut med de också...

Sitter här nu och börjar känna mig typ svag i kroppen och vet inte om de beror på att kroppen vill ha nikotin eller vad de är...
Citera
2014-11-13, 01:48
  #6897
Medlem
Punklivs avatar
Dag fem var hyfsad. Nära återfall igen, fick det största suget hittills. Som tur var varade det bara i några minuter, så jag höll mig i skinnet. Det är ju alltid där men ibland slår det en verkligen i ansiktet.

Börjar betvivla mig själv nu. Inte bra. Men ska försöka.
Citera
2014-11-13, 11:53
  #6898
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Är det inte intressant hur en liten klick tobak håller på att vinna över dig? Som dikterar vad du ska göra. Som får dig att tvivla på ditt mål. Som får dig att börja använda ord som "försöka".

Do or do not. There is no "try".
Så man up, för fan.
Citera
2014-11-13, 14:19
  #6899
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Är det inte intressant hur en liten klick tobak håller på att vinna över dig? Som dikterar vad du ska göra. Som får dig att tvivla på ditt mål. Som får dig att börja använda ord som "försöka".

Do or do not. There is no "try".
Så man up, för fan.

Jo, visst är det intressant. Och lite pinsamt. Men jag kan ju inte hjälpa hur stark jag är.

Ska inte snusa den närmsta timmen i alla fall, så mycket vet jag. Sen får jag sätta upp nya mål för nästa timme. För en hel dag kan jag inte sätta upp några mål för.
Citera
2014-11-13, 14:30
  #6900
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jo, visst är det intressant. Och lite pinsamt. Men jag kan ju inte hjälpa hur stark jag är.

Ska inte snusa den närmsta timmen i alla fall, så mycket vet jag. Sen får jag sätta upp nya mål för nästa timme. För en hel dag kan jag inte sätta upp några mål för.
No worries. :-)
Jag försökte bara väcka lite jävlaranamma i dig.
Jag var inte så kaxig i januari heller, när jag slutade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback