2015-07-29, 22:29
Medlem
ThordOlavssons avatar
Grabbarna är inte direkt bra på att sopa igen spåren. Domänen swefilm.com går lätt att via gooling koppla till:

Citat:
SWE Reklambyrån Schumacher, Wessman & Enander KB besöksadress:
Sergels torg 12, 111 57 STOCKHOLM
08-506 131 00
Postadress: Sergels Torg 12, Box 5762, 114 87 STOCKHOLM
Fax
08-506 131 00

Telefonnumret kopplar dem:
http://swefilm.com.w3snoop.com/
Citera
2015-07-29, 22:31
Bannlyst
Det är fanimig PopCorn påsen fram

båda lägren har ju fan foliehattarna högt på huvudet

1:Ingen stjäl något :Check
2:Viss förlust gör filmföretagen:Check
3:Hur mycket förlorar filmföretagen egentligen, ge en ca ungefär korrekt siffra ?:Check
4:Ungefär hur många Beck/Falk DVD filmer/avsnitt säljs via normal väg ?
5:Är det ok att en person får sitt liv förstört och böter på 5-20 miljoner för laddat upp några filmer :Check
Jag ställer mig inte på någons sida ,funderar bara
Citera
2015-07-29, 22:33
Medlem
ThordOlavssons avatar
Wessman Schumacher och Enander (WE Schumacher) har även ett filmbolag:
http://www.hitta.se/schumacher+wessman+och+enander+film+kb/stockholm/hSPjZXXvnO

Undrar vad de producerar för filmer och vad de tycker om piratkopiering och streaming!
Citera
2015-07-29, 22:46
Medlem
Illegal invandrare: Döms till bostad och socialbidrag
Våldtäktsman: Samhällstjänst
Fildelare: Döden?

Självklart ska de som bryter mot lagen straffas oavsett vad man nu tycker om lagen. Sverige behöver dock en ny straffskala och klassa våldtäkt och mord som grövre brott än att sälja hasch eller hålla i en streamingsida.

Så länge piratebay finns så behöver inte vi 90-talister beklaga oss, även fast swefilmer är mycket mer praktiskt. Ingen ska behöva betala!
Citera
2015-07-29, 22:55
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenMan
Illegal invandrare: Döms till bostad och socialbidrag
Våldtäktsman: Samhällstjänst
Fildelare: Döden?

Självklart ska de som bryter mot lagen straffas oavsett vad man nu tycker om lagen. Sverige behöver dock en ny straffskala och klassa våldtäkt och mord som grövre brott än att sälja hasch eller hålla i en streamingsida.

Så länge piratebay finns så behöver inte vi 90-talister beklaga oss, även fast swefilmer är mycket mer praktiskt. Ingen ska behöva betala!

Källa på att fildelare döms till döden?
Citera
2015-07-29, 23:10
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defensivista
Sorgligt att läsa AB om Johan Falk-regissören. Sällan skådat en så girig och butthurt människa som valt fel sak att brinna för. Önskar honom all olycka!
Jag menar, vem betalar ens för film 2015? Och om man (förmodligen gravt drogpåverkad), mot all förmodan skulle lägga sina surt intjänade kosingar på en film så är det ju knappast någon som köper det totala skräp som Johan Falk-filmerna är. Tekniken har segrat, gilla läget eller byt bransch, idiotjävel.

Sorgligt att läsa om alla som utgår från att se på filmer ska vara gratis. Sällan skådat så giriga människor som valt fel sak att brinna för. Varför inte skaffa er ett arbete istället för att sitta dagar och nätter igenom på era pojkrum och torrenta eller streama halvdana Hollywood-produktioner?

Jag menar, varför ska man inte betala för film 2015?

Många ut av er som deltar i denna tråd utgår väldigt mycket från er själva, ert umgänge och er generation. Visst, det finns personer i alla åldrar som håller på med torrents men majoriteten av invånarna i Sverige gör inte det.

Många vet knappt vad torrents är, andra har hört talas om det men vet inte hur det fungerar, och andra vet hur det fungerar men har inte den tiden eller intresset att konsumera alla filmer och serier som släpps.

De som verkligen har ett genuint intresse för film betalar nog för sig i de allra flesta fall.

Jag har nog laddat ner fem filmer totalt genom Pirate Bay och jag har strömmat en film från Swefilmer vid ett tillfälle och det var Searching för Sugarman. Vissa filmer och dokumentärer ser jag på Netflix, senast idag om Nina Simone vilken var helt lysande. Men jag har bara sett någon enstaka serie på Netflix.

Serier som Game of Thrones och de olika Hobbit-filmerna är ju mördande tråkiga. Tekniskt briljanta men de ser ut som ett filmatiserat TV-spel... Jag förstår att de gillas av pojkar som sitter vid sina PC:s och spelar TV-spel på nätterna (med kepsen på) och konsumerar osunt mycket Coca-Cola och energidrycker och imponeras av ljudeffekterna från deras Logitech-högtalare med löjligt kraftig subbas som de köpt för den lilla aktivitetsersättning de erhåller.

(Jag tror att ovan nämnda "personbeskrivning" är väldigt överrepresenterade bland de som joxar med torrents och samtidigt utgår från att musik och film är gratis).

Tacka vet jag Krystof Kieslowskis och Aki Kaurismäkis filmer (OBS ej ironi)
Citera
2015-07-29, 23:28
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Serier som Game of Thrones och de olika Hobbit-filmerna är ju mördande tråkiga. Tekniskt briljanta men de ser ut som ett filmatiserat TV-spel... Jag förstår att de gillas av pojkar som sitter vid sina PC:s och spelar TV-spel på nätterna (med kepsen på) och konsumerar osunt mycket Coca-Cola och energidrycker och imponeras av ljudeffekterna från deras Logitech-högtalare med löjligt kraftig subbas som de köpt för den lilla aktivitetsersättning de erhåller.

Ja, det måste vara dessa och enbart dessa individer som uppskattar världens största TV-serie. Jag hoppas att du själv förstår hur extremt obegåvat det uttalandet är.
Citera
2015-07-29, 23:31
Bannlyst
Citat:
Sorgligt att läsa om alla som utgår från att se på filmer ska vara gratis. Sällan skådat så giriga människor som valt fel sak att brinna för. Varför inte skaffa er ett arbete istället för att sitta dagar och nätter igenom på era pojkrum och torrenta eller streama halvdana Hollywood-produktioner?

Jag menar, varför ska man inte betala för film 2015?

Många ut av er som deltar i denna tråd utgår väldigt mycket från er själva, ert umgänge och er generation. Visst, det finns personer i alla åldrar som håller på med torrents men majoriteten av invånarna i Sverige gör inte det.

Många vet knappt vad torrents är, andra har hört talas om det men vet inte hur det fungerar, och andra vet hur det fungerar men har inte den tiden eller intresset att konsumera alla filmer och serier som släpps.

De som verkligen har ett genuint intresse för film betalar nog för sig i de allra flesta fall.

Jag har nog laddat ner fem filmer totalt genom Pirate Bay och jag har strömmat en film från Swefilmer vid ett tillfälle och det var Searching för Sugarman. Vissa filmer och dokumentärer ser jag på Netflix, senast idag om Nina Simone vilken var helt lysande. Men jag har bara sett någon enstaka serie på Netflix.

(Jag tror att ovan nämnda "personbeskrivning" är väldigt överrepresenterade bland de som joxar med torrents och samtidigt utgår från att musik och film är gratis).

Tacka vet jag Krystof Kieslowskis och Aki Kaurismäkis filmer (OBS ej ironi)
HEJ POLISEN!!
SVARA GÄRNA PÅ DESSA FRÅGOR!

3:Hur mycket förlorar filmföretagen egentligen, ge en ca ungefär korrekt siffra ?:Check
5:Är det ok att en person får sitt liv förstört och böter på 5-20 miljoner för laddat upp några filmer :Check
OK?
Citera
2015-07-29, 23:32
Medlem
Pajosvs avatar
Den snyftande killen i Göteborgsområdet som drev Swefilmer, och som nästan grät i sitt YouTube-klipp, och som troligen samtidigt tjänat miljoner på annonser och reklam, hur skulle han reagera på om alla som streamat från hans hemsida krävde att få ta del av hans vinst.

I och med att han tycker att allt ska vara gratis och fritt för alla så borde han solidariskt dela ut sin vinst till alla som streamat från hans illegala sida.

Men det kanske han inte är så intresserad av...

Skulle inte förvåna mig om han med gråten i halsen i ett nytt YouTube-klipp säger: "Men, men... Jag har ju lagt ner tid och energi i Swefilmer och det, snyft, kostar faktiskt en hel del att underhålla en sådan här streamingtjänst."
Citera
2015-07-29, 23:36
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Det ni missar är att skadeståndet är helt åt helvete. Lägre skadestånd till mordoffer. Dessutom har bolagen sig själva att skylla. Dom borde kommit med vettiga lagliga alternativ istället för att stämma folk.
Skadeståndet är självklart högre i detta fall, då inkomstförlusten varit tämligen hög. Skadestånd sätts för att den skadelidande ska försättas i samma ställning som om den skadegörande handlingen inte inträffat, vilket innebär att s.k. punitive damages inte är ett svenskt institut. Där har du svaret på varför skadeståndet ser olika ut från fall till fall. Vidare är skadeståndet inte ett straff, vilket är en självklarhet för alla tänkande människor.

Att det inte finns ett större urval av lagliga tjänster är givetvis inte någon förmildrande omständighet.
Citera
2015-07-29, 23:36
Medlem
oscarabbes avatar
Citat:
Den snyftande killen i Göteborgsområdet som drev Swefilmer, och som nästan grät i sitt YouTube-klipp, och som troligen samtidigt tjänat miljoner på annonser och reklam, hur skulle han reagera på om alla som streamat från hans hemsida krävde att få ta del av hans vinst.

I och med att han tycker att allt ska vara gratis och fritt för alla så borde han solidariskt dela ut sin vinst till alla som streamat från hans illegala sida.

Men det kanske han inte är så intresserad av...

Skulle inte förvåna mig om han med gråten i halsen i ett nytt YouTube-klipp säger: "Men, men... Jag har ju lagt ner tid och energi i Swefilmer och det, snyft, kostar faktiskt en hel del att underhålla en sådan här streamingtjänst."

Riktigt bra!
Allmän utdelning av Swefilms intäkter!
Eller varför inte donera dom till FB!
Citera
2015-07-29, 23:39
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XoXo1010
HEJ POLISEN!!
SVARA GÄRNA PÅ DESSA FRÅGOR!

OK?

Givetvis kan jag inte svara på dessa frågor... Det jag vänder mig emot är att så många tycker att det är okej att någon illegalt gör filmer tillgängliga. Många som streamar dessa filmer skulle inte sett dessa filmer om det inte var gratis och då har filmbolagen inte förlorat någonting på just den kunden.

På fråga 5: Nä, kanske inte, men han har ju knappast varit ovetande om att det är olagligt det han håller på med. Nu vet vi inte vad påföljden blir för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in