Citat:
Ursprungligen postat av
Defensivista
Sorgligt att läsa AB om Johan Falk-regissören. Sällan skådat en så girig och butthurt människa som valt fel sak att brinna för. Önskar honom all olycka!
Jag menar, vem betalar ens för film 2015? Och om man (förmodligen gravt drogpåverkad), mot all förmodan skulle lägga sina surt intjänade kosingar på en film så är det ju knappast någon som köper det totala skräp som Johan Falk-filmerna är. Tekniken har segrat, gilla läget eller byt bransch, idiotjävel.
Sorgligt att läsa om alla som utgår från att se på filmer ska vara gratis. Sällan skådat så giriga människor som valt fel sak att brinna för. Varför inte skaffa er ett arbete istället för att sitta dagar och nätter igenom på era pojkrum och torrenta eller streama halvdana Hollywood-produktioner?
Jag menar, varför ska man
inte betala för film 2015?
Många ut av er som deltar i denna tråd utgår
väldigt mycket från er själva, ert umgänge och er generation. Visst, det finns personer i alla åldrar som håller på med torrents men majoriteten av invånarna i Sverige gör inte det.
Många vet knappt vad torrents är, andra har hört talas om det men vet inte hur det fungerar, och andra vet hur det fungerar men har inte den tiden eller intresset att konsumera alla filmer och serier som släpps.
De som
verkligen har ett genuint
intresse för film betalar nog för sig i de allra flesta fall.
Jag har nog laddat ner fem filmer totalt genom Pirate Bay och jag har strömmat
en film från Swefilmer vid ett tillfälle och det var Searching för Sugarman. Vissa filmer och dokumentärer ser jag på Netflix, senast idag om Nina Simone vilken var helt lysande. Men jag har bara sett någon enstaka serie på Netflix.
Serier som Game of Thrones och de olika Hobbit-filmerna är ju mördande tråkiga. Tekniskt briljanta men de ser ut som ett filmatiserat TV-spel... Jag förstår att de gillas av pojkar som sitter vid sina PC:s och spelar TV-spel på nätterna (med kepsen på) och konsumerar osunt mycket Coca-Cola och energidrycker och imponeras av ljudeffekterna från deras Logitech-högtalare med löjligt kraftig subbas som de köpt för den lilla aktivitetsersättning de erhåller.
(Jag tror att ovan nämnda "personbeskrivning" är väldigt överrepresenterade bland de som joxar med torrents och samtidigt utgår från att musik och film är gratis).
Tacka vet jag Krystof Kieslowskis och Aki Kaurismäkis filmer (OBS
ej ironi)