Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Tyvärr är det inte för att provocera... De är fullt allvarliga. Du är antagligen ung, naiv och har aldrig upplevt kalla kriget. Men sanningen är att man idag på tex Smålands, på fullt allvar, rockar loss till Sången om Stalin (knutna nävar) och hyllar Sovjet under Lenin, det stora revolutionen och kommunismen. Dags att släppa sargen och komma in i matchen. Om du någon gång skriver in dig vid ett universitet så prova att snika in dig på någon av smålands fester... Din rosa bubbla kommer brisera.
Haha, ja. Vad ska jag säga? Personangrepp gång på gång. Du har lärt dig väl efter dina rikesledamöter. Har redan studerat på universitetet och jag antar att du pratar om nationen Smålands. Jag har aldrig upplevt det du väljer profilera men verkligheten du lever i tillåter dig säkert att se det du vill se.
Återigen så ser jag inga problem med dessa låtar precis som jag inte har problem med folk som lyssnar på Burzum eller Deustchland uber alles. Såvida att man inte sympatiserar med det. Men framförallt undrar jag vad detta har med SSU eller SDU att göra. Vad säger din verklighet? Är detta ett trick?
Om du upplevde kalla kriget och kunde reflektera kring det. Men studerar fortfarande så måste jag ifrågasätta dig.
Ha det så kul i rinken! Jag är röd för den delen. Men i din verklighet finns det säkert bara rosa eller blå.