Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-29, 08:46
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao

Och du tror alltså att på SSU-möterna sitter man och diskutera vilket förebild Stalin var?

Det roliga är att dem faktiskt gör just det!

"Precis som Sovjetunionens kommunistiska parti stärktes under Josef Stalin, precis som Kinas kommunistiska parti stärktes under Mao Zedong, kommer vår rörelse att stärkas under den kampvilliga distriktsstyrelsen."
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=5466926

Vem är det som egentligen lever i en bubbla?
Senast redigerad av Tubleros 2015-07-29 kl. 08:51.
Citera
2015-07-29, 08:53
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det roliga är att dem faktiskt gör det!

"Precis som Sovjetunionens kommunistiska parti stärktes under Josef Stalin, precis som Kinas kommunistiska parti stärktes under Mao Zedong, kommer vår rörelse att stärkas under den kampvilliga distriktsstyrelsen."
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=5466926

Vem är det som egentligen lever i en bubbla?

Fast det är ju skillnad att provocera och vara allvarlig. Eller du menar alltså att Jimmie när han gick med i SD så gick han med för att provocera? Sluta greppa halmstrå.
Citera
2015-07-29, 09:07
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Fast det är ju skillnad att provocera och vara allvarlig. Eller du menar alltså att Jimmie när han gick med i SD så gick han med för att provocera? Sluta greppa halmstrå.
Intressant hur indoktrinerad du verkar vara!

Så om man provocerar så är det legitimt att använda världens grymmaste diktatorer som förebilder? Är de det du förespråkar?

Jag vet faktiskt inte varför Jimmie gick med i SD 1995, men om vi nu ska vrida tillbaka klockan så kan man ju fråga sig varför herr Löfven gick med i S 1970 då tvångssteriliseringspolitiken fortfarande gällde?
Senast redigerad av Tubleros 2015-07-29 kl. 09:12.
Citera
2015-07-29, 09:12
Medlem
guderis avatar
Citat:

Så när vänstern hyllar sina massmördar idoler, då handlar det om att provocera? Och när högern gör det är det fullständigt förkastligt?
Jag köper det inte! Pathetic left!
Senast redigerad av guderi 2015-07-29 kl. 09:19.
Citera
2015-07-29, 09:12
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Intressant hur indoktrinerad du verkar vara!

Jag vet faktiskt inte varför Jimmie gick med i SD 1995, men om vi nu ska vrida tillbaka klockan så kan man ju fråga sig varför herr Löfven gick med i S 1970 då tvångssteriliseringspolitiken fortfarande gällde?

Återigen missar du poängen. Men annars är det intressant att du märker flisan i mitt öga samtidigt som du inte märker bjälken i ditt egna.

Jag har ingen aning om Mr. Käbbel, han är väl dum i huvudet, det är väl inget nytt. Jag är inte Socialdemokrat. Men det är kul att du kör direkt med den attacken. Du har lärt dig av Jimmie.
(Vad ligger oddsen på att du kommer dammsuga Flashback för att hitta mina värderingar nu? )

Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Så när vänstern hyllar sina massmördar idoler, då handlar det om att provocera? Och när högern gör det är det fullständigt förkastligt.
Jag köper det inte! Pathetic left!

Det här med indoktrin och dylikt. Det krävs ju knappast mycket hjärnkapacitet och lite självinsikt för att förstå ironi som SSU höl på med. Samtidigt som det Jesper berättar om är inom stänga portar. Privata samtal. Förstår du inte den skillnaden så tänker jag inte diskutera med dig mer.
Senast redigerad av Cambijao 2015-07-29 kl. 09:17.
Citera
2015-07-29, 09:20
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Återigen missar du poängen. Men annars är det intressant att du märker flisan i mitt öga samtidigt som du inte märker bjälken i ditt egna.

Jag har ingen aning om Mr. Käbbel, han är väl dum i huvudet, det är väl inget nytt. Jag är inte Socialdemokrat. Men det är kul att du kör direkt med den attacken. Du har lärt dig av Jimmie.
(Vad ligger oddsen på att du kommer dammsuga Flashback för att hitta mina värderingar nu? )

Ha-ha var inte löjlig..

Skulle vilja veta varför det handlar om att provocera när vänstern hyllar världens grymmaste diktatorer, men när SD gör det, så "visar dem sitt rätta ansikte" ?

Menar du att det hade vart okej för SDU att använda Hitler och Mussolini som förebilder om dem "bara ville provocera" ?
Senast redigerad av Tubleros 2015-07-29 kl. 09:29.
Citera
2015-07-29, 09:20
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
"Samma kvinna hade på en middag efter ett styrelsemöte suttit och pratat med mig om att det måste finnas ”en överstatlig konspiration” i hela västvärlden som ”tvingar oss att vara toleranta och öppna för exempelvis homosexuellas rättigheter och mångkultur”
Om konspirationsteorin är dålig så är jag intresserad av en alternativ förklaring till den extrema och överdrivna mångkulturdoktrin som råder i sverige. Mångkulturdoktrinen är av så stor dimensionen att flera politiska partier ändrat grunden i sin politik med enda motiveringen att mångkultur ska påtvingas sverige. Föreningar tackar nej till ökade subventioner med motiveringen att mångkultur är viktigare.

Kan det vara helt spontant trots att majoriteten absolut inte vill ha den?
Jag är nyfiken på alternativa förklaringar, eftersom om det inte finns någon saklig och realistisk förklaring så finns bara konspirationsteorin kvar.

Menar Jesper att man inte får diskutera världspolitik i ett politiskt parti så ska han nog lämna politiken helt.
Citera
2015-07-29, 09:24
Medlem
guderis avatar
Citat:

Det här med indoktrin och dylikt. Det krävs ju knappast mycket hjärnkapacitet och lite självinsikt för att förstå ironi som SSU höl på med. Samtidigt som det Jesper berättar om är inom stänga portar. Privata samtal. Förstår du inte den skillnaden så tänker jag inte diskutera med dig mer.

Det fetade:

Här har vi den vanliga reaktionen från pathetic left när argumenten inte håller och hyckleriet blir uppenbart.

Det SSU höll på med är fullständigt oacceptabelt, det förstår vem som helst som har en hjärnkapacitet högre än en femåring. Det är fullständigt vidrigt mot de miljoner och åter miljoner offer som dessa herrar skördat. Det blir ju ännu vidrigare om man "öh.. gör't på skämt öh.." fattar du inte det?
Citera
2015-07-29, 09:26
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ha-ha var inte löjlig..

Skulle veta varför det handlar om att provocera när vänstern hyllar världens grymmaste diktatorer, men när SD gör det, så "visar dem sitt rätta ansikte" ?
Enligt SÄPO är vänsteraktivister det största hotet mot demokratin i sverige.
Vänstern visar faktiskt sitt "rätta ansikte" ganska ofta.
http://www.sydsvenskan.se/sverige/storsta-hotet-kommer-fran-vanster/

Så vänstern kan ju knappast vara ett bättre alternativ för Jesper.
Citera
2015-07-29, 09:27
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ha-ha var inte löjlig..

Skulle veta varför det handlar om att provocera när vänstern hyllar världens grymmaste diktatorer, men när SD gör det, så "visar dem sitt rätta ansikte" ?
Läs mitt föregående svar. Jag vet inte vad SDs rätta ansiktet är. Jag vet att SD var eTT jävla skitparti innan Jimmie kom in. Och jag vet att det finns fortfarande sådan tankesätt inom SD. Dels det Jesper pratade om, dels alla historier om Björn Söders nazistiska bakgrund, vars far också var nazist om jag inte missminner mig. Jag vet också att SD ungdomsparti samarbetade med Nordisk Ungdom.

Sen står inte partiet i sig för dessa värderingar, men det måste ju ändå ge en bitter eftersmak för folk som röstar SD när detta presenteras. Gång på gång.

Sen är det massmedias fel att allt fokus handlar om att förgöra SD. Inget annat parti blir lika granskad som SD och det är inget jag stödjer. Jag stödjer inte heller att SVT har problem att vara objektiva.

Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Det fetade:

Här har vi den vanliga reaktionen från pathetic left när argumenten inte håller och hyckleriet blir uppenbart.

Det SSU höll på med är fullständigt oacceptabelt, det förstår vem som helst som har en hjärnkapacitet högre än en femåring. Det är fullständigt vidrigt mot de miljoner och åter miljoner offer som dessa herrar skördat. Det blir ju ännu vidrigare om man "öh.. gör't på skämt öh.." fattar du inte det?

Vad är det dig med engelska? Skriv på svenska, ser ju bara dumt.

Varför har du problem med ironi? Jag antar att du uppskattade Per-Olof Henningsons islamskämt? Eller var det fullständigt oacceptabelt?

Justja glömde: Pathetic inbred.
Senast redigerad av Cambijao 2015-07-29 kl. 09:33.
Citera
2015-07-29, 09:31
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Här är några exempel på vad företrädare för andra partier säger i "privata samtal".
https://www.youtube.com/watch?v=31DYyDX10Pw

Med Jespers logik ska minst 50% av alla övriga partiers medlemmar hoppa av.
Citera
2015-07-29, 09:33
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Inget nytt har framkommit med Nilssons text, vad SD är ett för parti vet vi sedan tidigare.

Vad som är mycket mer intressant är partiets kopplingar till nätmobben, SD:s fotfolk på nätet, som sprider hat och hotar, hur styrs detta? Uppmanar partiet medlemmar att "kriga på nätet"?
Den dagen vi får svart på vitt att partiledningen står bakom hetsen då är trovärdigheten för alltid körd i botten.
Fast hoten, etablissemangets förtryck, förföljelser etc etc var det ju "de rättrogna" inom etablissemanget som började med. SD:s beteende är helt enkelt en konsekvens av hur invandringskritiker har blivit behandlade genom åren av etablissemanget. Som man bäddar får man ligga helt enkelt, käre Drullknull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in