Citat:
Ursprungligen postat av
kalle632
Ja, det måste man misstänka. Det är ganska tydligt att det är stor skillnad på vad man säger och vad man tänker. Så fort man tror man är anonym eller är på spriten så kommer sanningen fram.
Lyssnar man bara på vad JÅ säger så låter det bra om man till äventyrs kan svälja de bruna rötterna. Då ska man kanske betänka att det också låter bra om man bara lyssnar på vad kommunisterna säger. Rättvisa kan väl aldrig vara kass?
De enkla lösningarna är oftast fel. Spelar ingen roll om det är höger eller vänster.
Ja, jag brukar beskriva hur jag känner hur SD väljares världsbild ser ut för min krets. Det känns som om de ofta har hemmakokade teorier om allting.
1. Kvinnoförtryck inte existerar i Sverige
2. Folk ifrån Mellanöstern och Afrika är de facto mindre intelligentare än vi i Sverige.
3. Allting jobbar emot den gemene SD väljaren. Denne får inga jobb, allt är orättvist, inget är ens eget fel
4. Står sällan för vad de tycker och tänker förutom i sin egen krets, fick förslag av en annan på FB att rösta på SD men låtsas utåt att jag röstar på något annat? Haha
5. Ignorant inför fakta och försvarar sin övertygelse oavsett motargument och bevisande fakta. Jag visade t ex brottstatistik från BRÅ gällande våldtäkter för en bekant som förnekade kvinnoförtrycket och denne förkastar ju detta utan att tveka.
Drar absolut inte alla över en kam utan det är misstankar helt enkelt.