Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-29, 12:04
Medlem
Intressant läsning!

Skönt att få sina misstankar bekräftade

Så sent som när Jimmie hade sitt Almedals tal så skrev jag i en annan tråd att jag skulle kunna tänka mig att rösta på SD men att jag alltid misstänkt att ledningen och SDs väljare har bakom kulisserna en oerhört xenofobisk agenda.
Citera
2015-07-29, 12:16
Den där Jesper Nilsson är ju ett IRL-troll.
Citera
2015-07-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbumona
Det är typisk vänstertaktik och tidigare är det vänstern som skickat dessa pulver som hot.

Du ljuger och du är tråkig. Hosta upp en källa eller så knip igen.

Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Inget parti kan växa så fort utan att åtskilliga personer som är mindre lämpliga för uppdraget halkar med på ett bananskal.
Så länge övriga politiska partier inte frångår sin nuvarande strategi så har jag svårt att se att dessa element skulle påverka opinionen nämnvärt.
Jag har dock en bekant som har förtroendeuppdrag i SD för kommunen och den personen skulle jag inte ens ge ansvaret för att klippa min gräsmatta.
Men S har ju haft samma problem tidigare. Dvs om man jobbat fackligt och stått valbar så kommer man in förr eller senare oavsett om man är duglig eller en komplett idiot.
Dock så borde SD rensa ut så mycket det går nu innan det är val nästa gång. För de personerna kommer i förlängningen enbart bli en belastning.

Håller med men denna sk "nolltoleransen" gäller tydligen bara på gräsrotsnivå.

Citat:
Ursprungligen postat av Nautilus2x
Intressant läsning!

Så sent som när Jimmie hade sitt Almedals tal så skrev jag i en annan tråd att jag skulle kunna tänka mig att rösta på SD men att jag alltid misstänkt att ledningen och SDs väljare har bakom kulisserna en oerhört xenofobisk agenda.

Inget nytt för oss som har listat ut SD för längesen. Att man ska diskutera invandringspolitiken är alla helt med på men att SD's inkompetenta politiker ska ha monopol på detta är fan rent ut sagt skrämmande med tanke på hur kass människosyn många av dom har.
Citera
2015-07-29, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nautilus2x
Intressant läsning!

Ja, det måste man misstänka. Det är ganska tydligt att det är stor skillnad på vad man säger och vad man tänker. Så fort man tror man är anonym eller är på spriten så kommer sanningen fram.
Lyssnar man bara på vad JÅ säger så låter det bra om man till äventyrs kan svälja de bruna rötterna. Då ska man kanske betänka att det också låter bra om man bara lyssnar på vad kommunisterna säger. Rättvisa kan väl aldrig vara kass?

De enkla lösningarna är oftast fel. Spelar ingen roll om det är höger eller vänster.
Citera
2015-07-29, 12:22
Medlem
JnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirxz

Inget nytt för oss som har listat ut SD för längesen. Att man ska diskutera invandringspolitiken är alla helt med på men att SD's inkompetenta politiker ska ha monopol på detta är fan rent ut sagt skrämmande med tanke på hur kass människosyn många av dom har.

Att ogilla någon pågrund av religion är varken rasistiskt eller dålig människosyn...
Citera
2015-07-29, 12:22
Medlem
Doktor Porks avatar
Den där texten luktar ju så mycket Grön Ungdom att det väl i princip finns två rimliga alternativ, antingen är han en identitetssvag person som först trillat in i SDU för att det gav ett sammanhang men har nu hamnat i ett rödgrönrosa umgänge, och vill göra avbön för att anpassa sig till nästa sammanhang, eller möjligen att han varit en infiltratör från start. För övrigt välkommen till verkligheten Jesper, de där chockerande exemplen på "dålig kvinnosyn" är ju helt omöjliga att hitta i något annat ungdomsförbund... Eller för den delen extremvänstern stenkastare.
Citera
2015-07-29, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirxz

Ja eller de rödgrönas och alliansens inkompetenta politiker får ju SD att glänsa. Det skulle behövas lite mer profilstarka politiker hos Socialdemokraterna och Moderaterna som det är lite krut i som kan övertyga de osäkra väljarna vad som är rätt väg att gå.
Citera
2015-07-29, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja, det måste man misstänka. Det är ganska tydligt att det är stor skillnad på vad man säger och vad man tänker. Så fort man tror man är anonym eller är på spriten så kommer sanningen fram.
Lyssnar man bara på vad JÅ säger så låter det bra om man till äventyrs kan svälja de bruna rötterna. Då ska man kanske betänka att det också låter bra om man bara lyssnar på vad kommunisterna säger. Rättvisa kan väl aldrig vara kass?

De enkla lösningarna är oftast fel. Spelar ingen roll om det är höger eller vänster.

Ja, jag brukar beskriva hur jag känner hur SD väljares världsbild ser ut för min krets. Det känns som om de ofta har hemmakokade teorier om allting.

1. Kvinnoförtryck inte existerar i Sverige
2. Folk ifrån Mellanöstern och Afrika är de facto mindre intelligentare än vi i Sverige.
3. Allting jobbar emot den gemene SD väljaren. Denne får inga jobb, allt är orättvist, inget är ens eget fel
4. Står sällan för vad de tycker och tänker förutom i sin egen krets, fick förslag av en annan på FB att rösta på SD men låtsas utåt att jag röstar på något annat? Haha
5. Ignorant inför fakta och försvarar sin övertygelse oavsett motargument och bevisande fakta. Jag visade t ex brottstatistik från BRÅ gällande våldtäkter för en bekant som förnekade kvinnoförtrycket och denne förkastar ju detta utan att tveka.

Drar absolut inte alla över en kam utan det är misstankar helt enkelt.
Citera
2015-07-29, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JnD
Att ogilla någon pågrund av religion är varken rasistiskt eller dålig människosyn...

Jaså? Dålig människosyn lär det vara på de flesta skalor. Rasistiskt behöver det kanske inte vara enligt en snäv definition men vi vet ju alla, du också, att den typiske SD tomten inte kan skriva 2 rader om islam utan att fall in i tjafs om araber och intelligensen på somalier, etc, etc, etc. Samma tendens gäller de som tjatar om judar hit och dit. Nu behöver iof sig judarna inte oroliga för SD eftersom de kontrollerar partiet

EDIT:
I rest my case
Citat:
Ursprungligen postat av Elashback
Det är solklart att det rör sig om en förmodligen homosexuell infiltratör här. Tror man annat är man dummare än en neger.

Tycker man sexism och homofobi är farligt är man varken socialkonservativ eller värd vatten. Du kan lika gärna hänga dig.
Citera
2015-07-29, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Den där texten luktar ju så mycket Grön Ungdom att det väl i princip finns två rimliga alternativ, antingen är han en identitetssvag person som först trillat in i SDU för att det gav ett sammanhang men har nu hamnat i ett rödgrönrosa umgänge, och vill göra avbön för att anpassa sig till nästa sammanhang, eller möjligen att han varit en infiltratör från start. För övrigt välkommen till verkligheten Jesper, de där chockerande exemplen på "dålig kvinnosyn" är ju helt omöjliga att hitta i något annat ungdomsförbund... Eller för den delen extremvänstern stenkastare.

Självklart är det så att han är identitetssvag person. Den typiske väljaren för både kommunist & högerpopulistiska partier är både det och omogen. De flesta av oss mognar och går mot mitten när vi förstår lite mer av hur världen fungerar.
Citera
2015-07-29, 13:18
Medlem
Ja alltså de känns som att han bara bekräftat det som tidningarna och SD:s egna politiker konstant visar, att det är ett klagoparti som har en bra retorik när det kommer till att beskriva problem men en dålig lösning till dessa problemen.

Sen att deras medlemmar slänger runt ord som neger och har ett sexistiskt och rasistiskt beteende är väl inget som förvånar. Kolla bara på diskussionerna i flashback, varför skulle det inte vara samma grej IRL?
Citera
2015-07-29, 13:32
Medlem
Hahaha, vilken nolla du är Jesper.
Du skriver att du mår dåligt av att någon sagt
"jävlar vilken kropp hon har" och "hennes arsle, helt sjukt" då ska du inte bara gå ur SD utan lämna ofentligheten helt för sådana kommentarer finns överallt och är helt okontroversiella. Detta är ju något kvinnor drömmer om att få höra!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in