2015-07-29, 15:24
Medlem
genericnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilsnbe
Det ska vara gratis, jag pröjsar aldrig för online-stream.

Möjligheten att streama on demand är fan så mycket mer prisvärt än att hyra DVD-filmer på bensinmacken.... Sluta vara en bortskämd jävla snyltare och inse att du och dina gelikar aldrig kan vinna kampen, men ni kan se till att industrin måste rätta sig efter rimliga krav.
Citera
2015-07-29, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arival
Kommer ihåg på 80 och 90 talet då man hade piratkort till satellit mottagare. Då skrek de att hade alla betalat abonnemangen så skulle det bli billigare för konsumenterna. Logiskt eller hur. Sedan ändrade de krypteringen så det blev allt svårare. För att till slut göra det nästan omöjligt för en vanlig Svensson. Men har bolagen sänkt priserna, har det blivit billigare nu när de allra flesta betalar för sina abonnemang. Har det blivit nyare bättre filmer? Nej inte alls. Löjlig propaganda bara. Kan de tjäna mera pengar så gör de detta. Konsumenterna får betala mer alltid. Så är det bara och har alltid varit.

Hade du sänkt priset om folk fortfarande köper en produkt av dig oavsett?

Om alla säger upp sina abonnemang med motiveringen att det är för dyrt så skulle bolagen sänka priserna.

Vi som köper produkten har ju tydligen råd, som jag har sagt innan, det är inte en mänsklig rättighet att kunna se tv och film!
Citera
2015-07-29, 15:25
Medlem
ExceptionallyGoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Klart killen i videon inte får miljonböter, vad lever ni i för verklighet? Då hade hans liv varit förstört för all framtid.

Vad tycker du är rimligt för någon som bedrivit olaglig verksamhet dagligen i flera år?
Citera
2015-07-29, 15:25
Medlem
MelTorments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExceptionallyGood
IKEA tjänar ju också miljarder, tycker du folk har rätt att gå dit och sno möbler?

Vad menar du? När jag skrev ut en artikel på SVT så stal jag för helvete inte originalartikeln – jag kopierade den.

Är du dum i huvudet?
Citera
2015-07-29, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsunghassan
Det som får en att tappa hoppet om världen. Folk som lever på bidrag snor ju pengar från en massa andra. Sedan att han ska få ett så hårt straff att det lika hade varit att begå självmord är ju roligt.

Är du allvarlig? Folk som går på bidrag gör det för att kunna leva.
Kan du inte leva utan film?

Jämförelsen är som en fyraåring hade kläckt ur sig.
Pinsamt!
Citera
2015-07-29, 15:27
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsunghassan
Det som får en att tappa hoppet om världen. Folk som lever på bidrag snor ju pengar från en massa andra. Sedan att han ska få ett så hårt straff att det lika hade varit att begå självmord är ju roligt.

Ol* Joh*nsson har inte på något sätt minskat bidragsfusket i Sverige. Däremot har han bidragit till att dra ned lönsamheten för filmindustrin. Detta drabbar inte de största filmerna, men vissa lite mindre filmer går från vinst till förlust. Detta får producenter att tveka om vissa projekt och färre filmer produceras, filmer som skulle ha kunnat ge riktiga jobb till folk.

Ol* Joh*nsson är helt enkelt en tjuv och att andra stjäl gör inte honom till en mindre tjuv.
Citera
2015-07-29, 15:28
Medlem
henkesss avatar
Fan vad skönt dom stänger ner den skit sidan. Rörig och ful sida. För att inte prata om alla 13+ som skrev omdömen om filmerna, det var "hög" klass på dom kommentarerna
Citera
2015-07-29, 15:29
Medlem
genericnames avatar
Citat:
Klart killen i videon inte får miljonböter, vad lever ni i för verklighet? Då hade hans liv varit förstört för all framtid.

Vi snackar om USA här va? Du tror inte de har ambitionen att förstöra någons liv om det avsckräcker tusen andra? För du är väl inte så naiv så du tror att det är den svenska filmindustrin som vill sätta dit killen "för han har gjort fel"? Detta handlar om pengar, och de kommer göra allt för att det ska avskräcka så många som möjligt.
Citera
2015-07-29, 15:30
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:

Hans liv är förstört och arvet från pappan kan inte rädda honom.

Se t.ex.
Citat:
Att dela ut filmen Beck - Levande begravd, på torrentsajten Swebits, blev en dyr historia för en 28-åring från Sala. Han döms i tingsrätten att betala 4,3 miljoner kronor i skadestånd.
http://computersweden.idg.se/2.2683/...-for-fildelare

Även hovrätten följde domen:
http://computersweden.idg.se/2.2683/...kordskadestand

Tjuven Ol* Joh*nsson har delat ut inte bara en Beck-film utan massvis med filmer...
Citera
2015-07-29, 15:33
Medlem
ExceptionallyGoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelTorment
Vad menar du? När jag skrev ut en artikel på SVT så stal jag för helvete inte originalartikeln – jag kopierade den.

Är du dum i huvudet?

Tror du allvarligt att filmbolagen inte går miste om en enda försäljning för att folk ser på Swefilmer istället för att köpa/hyra?
Citera
2015-07-29, 15:33
Medlem
Det kommer nya.Jag själv streamar väldigt mycket från flera sajter,både gratis o betal.Att jag väljer gratis beror på att de ofta har hela säsonger som inte brukar tas bort.Jag köper filmer/serier med men bara de jag sett och samlar på.Jag tror alltid det kommer finnas olagliga sajter,så länge ingen har tillgång till nästan alla serier/filmer lagligt och rimlig månadsavgift
Citera
2015-07-29, 15:35
Medlem
fj6A8io4i23wfjks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Stjäl = produkt borta ergo företaget kan aldrig mer tjäna pengar på den.
Kopiera= produkten finns kvar ergo företaget kan fortsätta tjäna pengar (om än lite mindre pengar än från början). inga verderingar i övrigt. men lär er skilja på äpplen och päron.
Cred till dig att du kan vara så kaxig med ett så dåligt argument
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in